Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Achtergrond andere kleur
Achtergrond andere kleur
03 apr 2012 08:21
Goedemorgen,
Ik maak gebruik van Joomla 2.5.4 en de template Beez 5. (wwww.knalkoning.nl/jupgrade).
Kan ik de achtergrond van deze template in een keer wijzigen? Of moet ik dat dan op diverse plaatsen in de HTML of CSS veranderen?
Groetjes Mirjam
Ik maak gebruik van Joomla 2.5.4 en de template Beez 5. (wwww.knalkoning.nl/jupgrade).
Kan ik de achtergrond van deze template in een keer wijzigen? Of moet ik dat dan op diverse plaatsen in de HTML of CSS veranderen?
Groetjes Mirjam
- binkenparade
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Achtergrond andere kleur
03 apr 2012 09:39 - 03 apr 2012 09:39
Zie ook je
andere
vraag waar ik je het advies geef om te kijken naar een andere template. Die achtergrond is overigens wel goed te doen, dat hebben we hier ook gedaan. Maar laat eerst maar even weten of je bij Beez wilt blijven.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Achtergrond andere kleur
08 apr 2012 14:16
Ik wil dus toch maar bij Beez blijven denk ik, omdat ik niet echt een goed (gratis) alternatief kan vinden.
Nog tips voor de achtergrondkleur?!
Nog tips voor de achtergrondkleur?!
- binkenparade
- Bekend met Joomla!NL
Achtergrond andere kleur
08 apr 2012 14:21
Hallo,
In beez5.css regel 19
Waarbij de image header_outer.jpg op dit moment je achtergrond regelt.
In beez5.css regel 19
Code:
}
body {
background: url("../images/header_outer.jpg") repeat-x scroll 0 0 #EEEEEE;
color: #333333;
font-family: arial,helvetica,sans-serif;
}
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Achtergrond andere kleur
08 apr 2012 14:45
Uhmmm sorry dat ik het zeg, maar als iemand je de tip geeft om een add-on te downloaden waarmee je dat makkelijk kunt vinden in je css (add-on voor FF of je ontwikkeltools in chrome) neem dan die tip ter harte.
Je vraagt wel heel erg naar... ik weet er niets van dus kom maar op met het kant en klare antwoord. Als het maar gratis is.....
Je vraagt wel heel erg naar... ik weet er niets van dus kom maar op met het kant en klare antwoord. Als het maar gratis is.....
Manusje van alles bij
HoogenraadMedia.nl
- mario-g
- Joomla!NL ontdekker
Achtergrond andere kleur
14 apr 2012 13:03
Hoi Jelle,
Het is dus geregeld in een 'image' begrijp ik.
Dan kan ik dus niet zo maar een andere kleurcode invoeren of begrijp ik dat verkeerd?
FYI; ik heb firebug gewoon hoor. Ik kom er alleen niet helemaal uit
Groetjes
Het is dus geregeld in een 'image' begrijp ik.
Dan kan ik dus niet zo maar een andere kleurcode invoeren of begrijp ik dat verkeerd?
FYI; ik heb firebug gewoon hoor. Ik kom er alleen niet helemaal uit
Groetjes
- binkenparade
- Bekend met Joomla!NL
Achtergrond andere kleur
14 apr 2012 13:20
Ik zie gewoon een egale knalblauwe achtergrond? Dat is toch wat je wilde?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Achtergrond andere kleur
14 apr 2012 13:42
Ja, ik heb nu de plek gevonden van de kleurcode. Bij 'contentarea'.
Nu ga ik nog even door met zoeken naar de plekken van de kleurcodes van de andere delen. Zoals je ziet is het achter een menu en boven en onderaan de pagina nu nog niet een andere kleur.
Ik had eigenlijk gehoopt dat je ergens 1x een andere kleurcode in kon voeren en dat die dan direct overal de achtergrondkleur zou instellen.
Maar blijkbaar moet dit helaas op verschillende plekken worden ingevoerd?!
Nu ga ik nog even door met zoeken naar de plekken van de kleurcodes van de andere delen. Zoals je ziet is het achter een menu en boven en onderaan de pagina nu nog niet een andere kleur.
Ik had eigenlijk gehoopt dat je ergens 1x een andere kleurcode in kon voeren en dat die dan direct overal de achtergrondkleur zou instellen.
Maar blijkbaar moet dit helaas op verschillende plekken worden ingevoerd?!
- binkenparade
- Bekend met Joomla!NL
Achtergrond andere kleur
14 apr 2012 15:08 - 14 apr 2012 15:44Klopt, alles wordt niet meegenomen daarmee, zoals bijvoorbeeld de modules.Maar blijkbaar moet dit helaas op verschillende plekken worden ingevoerd?!
Daarom ook de tip van Firebug zodat je het kan opzoeken in welke CSS dat staat.
Bijvoorbeeld voor je linker menu,
In beez5.css regel 405
Code:
ul.menu {
background: none repeat scroll 0 0 #FFFFFF;
border: 0 solid #EEEEEE;
Je logoheader.
in regel beez5.css regel 77
Code:
.logoheader {
background: none repeat scroll 0 0 #FFFFFF;
border-top: 5px solid #555555;
color: #555555;
Of je footer-inner.
In beez5.css regel 1281
Code:
#footer-inner {
background: url("../images/footer.jpg") repeat-x scroll left bottom #F5F5F5;
border-top: 1px solid #DDDDDD;
Maar allemaal te vinden via Firebug dus speel daar eens mee en leer het kennen,
dan kan je het zelf bekijken en hoeven wij je site niet te verbouwen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Achtergrond andere kleur
15 apr 2012 12:33
Dankjewel Jelle.
Zoals ik al aangaf wilde ik hier inderdaad verder naar gaan zoeken met Firebug
Discussie mag wat mij betreft gesloten worden!
Zoals ik al aangaf wilde ik hier inderdaad verder naar gaan zoeken met Firebug
Discussie mag wat mij betreft gesloten worden!
- binkenparade
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.700 seconden