Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
template maken met dreamweaver
04 apr 2012 10:53
Ik maak tot nu toe mijn templates met Artisteer 3. Ik ben ook in het bezit van Dreamweaver en wil daar templates mee gaan maken. Ik heb ergens gelezen dat je daar een plugin voor nodig hebt.
Weet iemand waar ik deze kan downloaden, (als ik google zie ik verschillende, welke moet ik hebben) zijn hier ook tutorials o.i.d voor?
Weet iemand waar ik deze kan downloaden, (als ik google zie ik verschillende, welke moet ik hebben) zijn hier ook tutorials o.i.d voor?
Groet, Jarno
www.jarnogrotenhuijs.nl
www.jarnogrotenhuijs.nl
- Jarno
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
04 apr 2012 11:40
Volgens mij bedoel je templatebuilder als DW extensie. Die is er voor zover ik weet alleen voor joomla 1.5.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 apr 2012 11:45
Hoi Jarno,
Ik maak ook mijn templates met Dreamweaver.
Als ik deze gemaakt heb, zet ik ze om met Joomla template kit 2.1 van web-garden.be. Hiermee kun je de templates omzetten naar een php bestandje. Vervolgens zet ik hierin de modules met Joomla_15. Waar ik die vandaan heb weet ik niet meer. Ik zag ook dat er nu een kit 3.0 is, misschien dat die ook goed werkt.
Groet, Jeannette
Ik maak ook mijn templates met Dreamweaver.
Als ik deze gemaakt heb, zet ik ze om met Joomla template kit 2.1 van web-garden.be. Hiermee kun je de templates omzetten naar een php bestandje. Vervolgens zet ik hierin de modules met Joomla_15. Waar ik die vandaan heb weet ik niet meer. Ik zag ook dat er nu een kit 3.0 is, misschien dat die ook goed werkt.
Groet, Jeannette
- jecrvali
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
04 apr 2012 11:46
Ik gebruik deze nu ook nog bij 2.5, maar dan pas ik wel het een en ander handmatig aan.
- jecrvali
-
04 apr 2012 12:07
Bedankt voor jullie snelle reacties. Wat ik eigenlijk wil is wat meer vrijheid in moduleposities en opmaak van de template dan in Artisteer mogelijk is. De template moet wel geschikt zijn voor Joomla 2.5.x. Zijn er andere programma's om template's te maken en aan te passen welke een beetje wysiwyg zijn, ik ben niet zo'n code kenner..
Groet, Jarno
www.jarnogrotenhuijs.nl
www.jarnogrotenhuijs.nl
- Jarno
- Bekend met Joomla!NL
04 apr 2012 12:36
Je zou een standaard template aan kunnen passen. Ik heb ergens een filmpje gezien over CS5 met Joomla, maar kan het niet meer vinden. Hier heb je wel de
tekst
.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 apr 2012 13:11
Ik doe dat dus altijd wel gewoon met DW, en dat werkt erg fijn.
Ik zou gewoon eens zoeken op Joomla template kit dreamweaver, dan kom je vanzelf de juiste tegen.
Ik heb vanuit de standaard template beez, de code gekopieerd voor een 2.5 index.php en die zet ik dan in mijn index.php die ik vanuit de template kit genereer. Beetje plakken en knippen, maar dat wil goed als je het eenmaal weet. Ik wil je er ook bij helpen, als je dat wilt kun je me een berichtje sturen.
Het mooie is dat je dan alle posities helemaal zelf kunt bepalen.
Groet, Jeannette
Ik zou gewoon eens zoeken op Joomla template kit dreamweaver, dan kom je vanzelf de juiste tegen.
Ik heb vanuit de standaard template beez, de code gekopieerd voor een 2.5 index.php en die zet ik dan in mijn index.php die ik vanuit de template kit genereer. Beetje plakken en knippen, maar dat wil goed als je het eenmaal weet. Ik wil je er ook bij helpen, als je dat wilt kun je me een berichtje sturen.
Het mooie is dat je dan alle posities helemaal zelf kunt bepalen.
Groet, Jeannette
- jecrvali
-
04 apr 2012 18:32
Jeannette,
Ik heb de Dreamweaver Joomla extensie 3.0 geïnstalleerd en ga er de komende dagen mee aan de slag. Ik laat weten hoe het gaat, zal ongetwijfeld vragen hebben.
Alvast bedankt,
Ik heb de Dreamweaver Joomla extensie 3.0 geïnstalleerd en ga er de komende dagen mee aan de slag. Ik laat weten hoe het gaat, zal ongetwijfeld vragen hebben.
Alvast bedankt,
Groet, Jarno
www.jarnogrotenhuijs.nl
www.jarnogrotenhuijs.nl
- Jarno
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.700 seconden