Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Gebruikersregistratieformulier module inloggen aanpassen
10 apr 2012 11:11 - 10 apr 2012 13:10
Hallo,
Ik heb op mijn website de module inloggen geactiveerd. Als je daar op registreren klikt krijg je het formulier te zien zoals in de bijlage.
Ik zou graag willen dat de tekstboxen gelijk lijnen met de naam van het veld.
Na enig speurwerk heb ik nog niet kunnen ontdekken waar ik dit aan kan passen.
Wat mij betreft kan de tekst 'verplicht veld' er ook wel uit. Dan kan als ik dit stukje code verwijder:
Maar waar?
Groet...
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik heb op mijn website de module inloggen geactiveerd. Als je daar op registreren klikt krijg je het formulier te zien zoals in de bijlage.
Ik zou graag willen dat de tekstboxen gelijk lijnen met de naam van het veld.
Na enig speurwerk heb ik nog niet kunnen ontdekken waar ik dit aan kan passen.
Wat mij betreft kan de tekst 'verplicht veld' er ook wel uit. Dan kan als ik dit stukje code verwijder:
Code:
<label id="jform_spacer-lbl" class=""><strong class="red">*</strong> Verplicht veld</label>
Groet...
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Inge_123
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
10 apr 2012 11:39
Hallo Inge_123,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Voor wat betreft de tekst verplicht veld, dit kan je aanpassen in je taalbestand m.b.v. de optie taaloverrides onder taalbeheer. Als je daar de hele tekst verwijdert dan is dat goed. Hoef je niet in de core bestanden te gaan wijzigen.
Ik vermoed dat de foutieve uitlijning veroorzaakt wordt door een template override. Kijk eens of er in de map van je template in de map html een map com_login staat. Hernoem die even naar com_login2 of zo en kijk of het dan goed is.
Anders even een link naar je site hier plaatsen of zelf kijken met Firebug.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Voor wat betreft de tekst verplicht veld, dit kan je aanpassen in je taalbestand m.b.v. de optie taaloverrides onder taalbeheer. Als je daar de hele tekst verwijdert dan is dat goed. Hoef je niet in de core bestanden te gaan wijzigen.
Ik vermoed dat de foutieve uitlijning veroorzaakt wordt door een template override. Kijk eens of er in de map van je template in de map html een map com_login staat. Hernoem die even naar com_login2 of zo en kijk of het dan goed is.
Anders even een link naar je site hier plaatsen of zelf kijken met Firebug.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 apr 2012 11:58
Dank je.
Ik heb gekeken bij taalbeheer overrides, maar daar zit geen inhoud in.
Ook heb ik geen html map in de map van mijn template.
Ik heb gekeken met firebug. Daarmee ontdekte ik ook die_<label> code. Alleen weet ik niet in welk bestand ik die code aan kan passen.
Ik zag trouwens toen ik een account op dit forum ging aanmaken, dat de veldnamen en tekstvelden ook niet lijnen.
Dit is dus hetzelfde als bij mijn site.
Voor de meesten geen probleem, maar heb opgemerkt dat dit voor sommigen verwarrend kan zijn.
Ik heb gekeken bij taalbeheer overrides, maar daar zit geen inhoud in.
Ook heb ik geen html map in de map van mijn template.
Ik heb gekeken met firebug. Daarmee ontdekte ik ook die_<label> code. Alleen weet ik niet in welk bestand ik die code aan kan passen.
Ik zag trouwens toen ik een account op dit forum ging aanmaken, dat de veldnamen en tekstvelden ook niet lijnen.
Dit is dus hetzelfde als bij mijn site.
Voor de meesten geen probleem, maar heb opgemerkt dat dit voor sommigen verwarrend kan zijn.
- Inge_123
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
10 apr 2012 12:18
Jij bent scherp!
Als je de beez template gebruikt dan moet je in layout.css in regel 1349 de
veranderen naar
Anders even kijken of je iets ziet in je css wat hierop lijkt:
Als je de beez template gebruikt dan moet je in layout.css in regel 1349 de
Code:
float: none;
Code:
float: left;
Code:
.profile-edit form#member-profile fieldset dd, .registration form#member-registration fieldset dd {
float: left;
padding-bottom: 5px;
padding-left: 0;
padding-right: 0;
padding-top: 5px;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
10 apr 2012 12:22Klopt. Moet je even kiezen voor nieuw en dan rechts zoeken naar Verplicht.Ik heb gekeken bij taalbeheer overrides, maar daar zit geen inhoud in.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.648 seconden