Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Template problemen na upgraden J1.5 > 2.5
Template problemen na upgraden J1.5 > 2.5
14 apr 2012 19:51
Mijn site is, toen ik eenmaal wist wat de technische voorwaarden waren, in een vloek en een zucht opgewaardeerd naar 2.5 met jUpgrade.
Ik gebruikte JA_Purity. Dat heb ik ook in 2.5 weer geinstalleerd, maar de menu's in de zijkolom krijg ik niet op het scherm.
Als ik overschakel naar bv Beez, is het ongeveer het zelfde, maar daar krijg ik nog wel links de inlogmodule te zien, als bonus nu 2x: eenmaan met NL en eenmaal met Engelse modulenaam.
Ik begrijp er geen hout meer van.
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, dat de oude template files mee gingen naar 2.5, deels zijn overschreven, maar dat delen code van 1.5 zijn achtergebleven die storen. Ik heb vaag het idee dat ik die modulenaam in 1.5 gewijzigd heb(bevatte vertaalfout): van Inlog naam naar Inlognaam.
Ik ben nu zo ver, dat ik aan alles ga twijfelen, en zonodig gooi ik de upgrade weg en doe het opnieuw.
In welk stadium moet ik dan waar oude code verwijderen?
Wat is wijsheid?
Ik gebruikte JA_Purity. Dat heb ik ook in 2.5 weer geinstalleerd, maar de menu's in de zijkolom krijg ik niet op het scherm.
Als ik overschakel naar bv Beez, is het ongeveer het zelfde, maar daar krijg ik nog wel links de inlogmodule te zien, als bonus nu 2x: eenmaan met NL en eenmaal met Engelse modulenaam.
Ik begrijp er geen hout meer van.
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, dat de oude template files mee gingen naar 2.5, deels zijn overschreven, maar dat delen code van 1.5 zijn achtergebleven die storen. Ik heb vaag het idee dat ik die modulenaam in 1.5 gewijzigd heb(bevatte vertaalfout): van Inlog naam naar Inlognaam.
Ik ben nu zo ver, dat ik aan alles ga twijfelen, en zonodig gooi ik de upgrade weg en doe het opnieuw.
In welk stadium moet ik dan waar oude code verwijderen?
Wat is wijsheid?
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
Leo
- LtB
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
14 apr 2012 20:38
Is je gebruikte template nu nog geschikt voor 2.5? ( 1.5 tempates werken niet in 2.5 )
Installeer het laatste taal pakket van 2.5.4
En doe het volgende eens.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Kijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Installeer het laatste taal pakket van 2.5.4
En doe het volgende eens.
Kijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
14 apr 2012 23:15Nee, ik had de nieuwste versie gedownload en geinstalleerdJelle.D schreef : Is je gebruikte template nu nog geschikt voor 2.5? ( 1.5 tempates werken niet in 2.5 )
Heb ik eergisteren gedaanInstalleer het laatste taal pakket van 2.5.4
Geen ongerechtighedenEn doe het volgende eens.
Ook niks ontdektKijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Groet,
Leo
Leo
- LtB
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
15 apr 2012 13:20
Oké,
Dan weet ik het zo ook niet, heb zelf nog niet gewerkt met jUpgrade.
Misschien een ander forumlid weet welke weg te bewandelen in deze.
Dan weet ik het zo ook niet, heb zelf nog niet gewerkt met jUpgrade.
Misschien een ander forumlid weet welke weg te bewandelen in deze.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.645 seconden