Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Gemigreerde template wordt niet zichtbaar
16 apr 2012 00:09
Om een bestaande template (Werkt in 1.5.10) te converteren naar Joomla 2.5.4 heb ik een nieuwe site gemaakt en daar 2.5.4 in geïnstalleerd. Met een nieuwe database en de Nederlandse voorbeeld data.
De template heb ik volgens de beschrijving op www.ostraining.com/blog/joomla/update-a-joomla-15-template/ aangemaakt en gewijzigd.
Daarna in extensie beheer Ontdekken en Installeren uitgevoerd.
Resultaat een leeg scherm.
Backspace tot er weer een scherm zichtbaar werd.
Template beheer toont niet het nieuwe template onder stijlen, wel onder templates.
De nieuwe template gekopieerd en onder een nieuwe naam opnieuw aangeboden. Deze keer met als extra wijziging niet alleen de positions section, maar ook de files section van de templatedetails.xml aangepast.
Na Ontdekken en Installeren opnieuw een leeg scherm.
F5. Nu krijg ik de melding dat de template al geïnstalleerd is.
Maar in templatebeheer nog niet zichtbaar.
Wat kan er mis zijn?
De template heb ik volgens de beschrijving op www.ostraining.com/blog/joomla/update-a-joomla-15-template/ aangemaakt en gewijzigd.
Daarna in extensie beheer Ontdekken en Installeren uitgevoerd.
Resultaat een leeg scherm.
Backspace tot er weer een scherm zichtbaar werd.
Template beheer toont niet het nieuwe template onder stijlen, wel onder templates.
De nieuwe template gekopieerd en onder een nieuwe naam opnieuw aangeboden. Deze keer met als extra wijziging niet alleen de positions section, maar ook de files section van de templatedetails.xml aangepast.
Na Ontdekken en Installeren opnieuw een leeg scherm.
F5. Nu krijg ik de melding dat de template al geïnstalleerd is.
Maar in templatebeheer nog niet zichtbaar.
Wat kan er mis zijn?
- Han Koster
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
17 apr 2012 17:04
Kan heel veel zijn. Templatemigraties zijn niet eenvoudig. Ik zou eens beginnen met in je database te kijken of je daar iets ontbreekt. Neem aan dat je al een database repair hebt gedaan via de backend? Anders dat eerst even doen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
17 apr 2012 19:27
Ja, een database repair was het eerste dat ik probeerde.
Kijken of er iets ontbreekt is lastiger. Ik weet niet wat er in moet zitten!
Ik heb nog op een andere plek gekeken naar wat er zou moeten worden veranderd. Dat gaf geen nieuwe inzichten. Ik blijf het vreemd vinden dat de installatie procedure een blanco scherm geeft en dat de template niet zichtbaar is op de Stijlen tab. Als de template verkeerde output zou genereren heb ik iets om aan te werken, maar nu weet ik niet waar te beginnen.
De template is een door mij handmatig gewijzigde template die iemand met Artisteer voor mij gemaakt heeft. Ik heb inmiddels de originele template voor 2.5 gekregen.
Maar eens kijken of ik die wel kan installeren. En dan de wijzigingen opnieuw aanbrengen.
Er is toch nog een wensenlijstje om de template te moderniseren.
Kijken of er iets ontbreekt is lastiger. Ik weet niet wat er in moet zitten!
Ik heb nog op een andere plek gekeken naar wat er zou moeten worden veranderd. Dat gaf geen nieuwe inzichten. Ik blijf het vreemd vinden dat de installatie procedure een blanco scherm geeft en dat de template niet zichtbaar is op de Stijlen tab. Als de template verkeerde output zou genereren heb ik iets om aan te werken, maar nu weet ik niet waar te beginnen.
De template is een door mij handmatig gewijzigde template die iemand met Artisteer voor mij gemaakt heeft. Ik heb inmiddels de originele template voor 2.5 gekregen.
Maar eens kijken of ik die wel kan installeren. En dan de wijzigingen opnieuw aanbrengen.
Er is toch nog een wensenlijstje om de template te moderniseren.
- Han Koster
17 jul 2012 00:27
Kennelijk werkt het uploaden en ontdekken niet goed.
De ftp user en de server draaien onder een verschillende owner en dat veroorzaakt problemen met access rechten.
De template zippen en via de server een upload en install laten doen werkt wel.
SVP Topic sluiten
De ftp user en de server draaien onder een verschillende owner en dat veroorzaakt problemen met access rechten.
De template zippen en via de server een upload en install laten doen werkt wel.
SVP Topic sluiten
- Han Koster
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden