Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Background voor Menu
Background voor Menu
16 apr 2012 11:15
Hallo
Ik wil bij een horizontale menu (op position-0,rechts) bij het phoca t template een background image plaatsen.Firebug geeft aan id=nav of erboven id=phoca-search.
Daarvoor had ik een extensie background selector gebruikt.
www.hyde-design.co.uk/free-joomla-extens...-background-selector
Maar het lukt niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Pieter
Ik wil bij een horizontale menu (op position-0,rechts) bij het phoca t template een background image plaatsen.Firebug geeft aan id=nav of erboven id=phoca-search.
Daarvoor had ik een extensie background selector gebruikt.
www.hyde-design.co.uk/free-joomla-extens...-background-selector
Maar het lukt niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Pieter
- PGroot1234
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Background voor Menu
20 apr 2012 18:13
Als ik het zo zie dan is de extensie alleen voor artikel background. Dus vermoed dat je voor wat jij wilt je css moet aanpassen. Standaard of met een module class suffix.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Background voor Menu
20 apr 2012 20:44 - 20 apr 2012 20:50
Bedankt voor je antwoord, Astrid.
Ik was overgestapt naar een ander template, Optimus Pro (Joomlashack).
Het lukte nu wel met die background selector als achtergrond bij mijn
horizontale menu.
Echter met 3 modules naast elkaar lukte het weer niet om zo'n
gradiënt te plaatsen als background met deze extensie. Het heeft een id (grid-bottom2),
maar dat staat in de index.html, zag ik met Firebug. Als ik die open met Notepad++,
kan ik de code wijzigen, maar als ik de volgende keer weer het bestand open, dan krijg ik steeds een melding dat wat ik heb veranderd weer wordt overschreven zoals het was.
Frustrerend.
Bij tabblad templatesbeheer, aanpassen template staat alleen index.php die ik kan wijzigen en de css files.
De css van de 3 blokken afzonderlijk staat wel in de template.css.
Dit heb ik geprobeerd, de png is het plaatje met de gradient:
Tevergeefs.
pad3 is die flexgrid:
Weet jij een oplossing?
Pieter
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik was overgestapt naar een ander template, Optimus Pro (Joomlashack).
Het lukte nu wel met die background selector als achtergrond bij mijn
horizontale menu.
Echter met 3 modules naast elkaar lukte het weer niet om zo'n
gradiënt te plaatsen als background met deze extensie. Het heeft een id (grid-bottom2),
maar dat staat in de index.html, zag ik met Firebug. Als ik die open met Notepad++,
kan ik de code wijzigen, maar als ik de volgende keer weer het bestand open, dan krijg ik steeds een melding dat wat ik heb veranderd weer wordt overschreven zoals het was.
Frustrerend.
Bij tabblad templatesbeheer, aanpassen template staat alleen index.php die ik kan wijzigen en de css files.
De css van de 3 blokken afzonderlijk staat wel in de template.css.
Dit heb ik geprobeerd, de png is het plaatje met de gradient:
Code:
div.module {background: url(/../images/dwkc_balk_onder.png) 100% 0 no-repeat;}
pad3 is die flexgrid:
Code:
div.module div.pad3 {background: url(/../images/blue/botleft_bdr.png) 0 100% no-repeat; padding: 12px 15px;}
Weet jij een oplossing?
Pieter
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- PGroot1234
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Background voor Menu
21 apr 2012 09:55
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden
addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search
). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.711 seconden