Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Nieuwsflits toont verkeerd onder IE8
19 apr 2012 14:40
Hallo,
In de site www.vrijwilligersheiloo.nl toont gebruikt module slideshow zich op SOMMIGE !! Ie8 machines zich niet goed, de nieuwsflits schuift naar midden van de pagina en de tekst van het artikel gaat daar weer overheen.
Het vreemde is dat dit zich niet op alle pc's met Ie8 voordoet.
Ik heb al in de index.php van de template de volgende aanpassing staan
en daar gaat het dus ook al niet helemaal goed mee.
Is er een verklaring voor te vinden?
Als men de browser in "compatibiliteitsmode" zet dan is het "probleem" weg.
Maar je kunt niet van de site bezoeker verwachten dat hij/zij dat zomaar bedenkt.
Ron
In de site www.vrijwilligersheiloo.nl toont gebruikt module slideshow zich op SOMMIGE !! Ie8 machines zich niet goed, de nieuwsflits schuift naar midden van de pagina en de tekst van het artikel gaat daar weer overheen.
Het vreemde is dat dit zich niet op alle pc's met Ie8 voordoet.
Ik heb al in de index.php van de template de volgende aanpassing staan
Code:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7;IE=EmulateIE9" />
Is er een verklaring voor te vinden?
Als men de browser in "compatibiliteitsmode" zet dan is het "probleem" weg.
Maar je kunt niet van de site bezoeker verwachten dat hij/zij dat zomaar bedenkt.
Ron
- RonP
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
19 apr 2012 14:55 - 19 apr 2012 15:08
Hallo,
Even ter informatie het gebeurd ook in Firefox.
En heb geen oplossing, misschien een ander forumlid het weet en hoe dit op te lossen.
In Firefox heeft het te maken met het vergroten en verkleinen van de letter types.
Even ter informatie het gebeurd ook in Firefox.
En heb geen oplossing, misschien een ander forumlid het weet en hoe dit op te lossen.
In Firefox heeft het te maken met het vergroten en verkleinen van de letter types.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 apr 2012 17:23
Ik vermoed dat het een templateprobleem is. Het lijkt een Artisteer template en ik zie dat je het nodige hebt aangepast. Als je hem zelf gemaakt hebt, heb je dan wel de laatste versie van Artisteer gebruikt?
Zoals Jelle ook al aangeeft, krijg je sowieso al problemen met letterypes in percentages.
Zoals Jelle ook al aangeeft, krijg je sowieso al problemen met letterypes in percentages.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
19 apr 2012 18:57
Astrid en Jelle,
Bedankt voor jullie tijd.
Inderdaad is het Artisteer Template. Meest recente versie.
De aanpassingen met vergroten/verkleinen van pix naar % was nodig voor de gebruikte plugin.
Maar wat ik nu niet snap is waarom bij de ene Ie8 PC / Laptop het wel werkt en bij de andere niet.
Ron
Bedankt voor jullie tijd.
Inderdaad is het Artisteer Template. Meest recente versie.
De aanpassingen met vergroten/verkleinen van pix naar % was nodig voor de gebruikte plugin.
Maar wat ik nu niet snap is waarom bij de ene Ie8 PC / Laptop het wel werkt en bij de andere niet.
Ron
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
19 apr 2012 19:02 - 19 apr 2012 19:03
Bij mij gaat hij verkeerd in IE7, dan staat de rechterkolom onder de content en in IE8. Dan staat de content onder de linkerkolom en daaronder staat dan nog de rechterkolom.
Ik zou terug gaan naar je originele template en dan kijken of je het probleem nog hebt. Kan me niet voorstellen dat de laatste versie van Artisteer zooooo slecht in elkaar zit dat het is beide IE versies niet werkt. IE9 heb ik niet, dus kan ik niet controleren.
Ik zou terug gaan naar je originele template en dan kijken of je het probleem nog hebt. Kan me niet voorstellen dat de laatste versie van Artisteer zooooo slecht in elkaar zit dat het is beide IE versies niet werkt. IE9 heb ik niet, dus kan ik niet controleren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 apr 2012 17:23
Astrid,
Het werd al met al een vreemde aangelegenheid.
Wat is de situatie:
In een "test" omgeving werkt alles perfect. (Content wijkt af)
Beide omgevingen zijn up-to-date 2.5.4
De Artisteer templates zijn identiek
De css, index en xml files zijn identiek.
Na een volle halve dag speuren kon de conclusie geen andere zijn dat er een artikel binnen de categorie van de nieuwsflits roet in het eten moest gooien.
En ja hoor. Er was 1 artikel die had om de "read more" balk een <h3> </h3> staan.
Dit moest vast ten zeker door een verkeerde cut&paste gekomen zijn.
Blijkbaar vindt IE7 en IE8 dat foute boel en gooit de lay-out in de war.
Bedankt voor je tijd en aandacht.
Ron.
Dit onderwerp mag op opgelost / gesloten gezet worden.
Het werd al met al een vreemde aangelegenheid.
Wat is de situatie:
In een "test" omgeving werkt alles perfect. (Content wijkt af)
Beide omgevingen zijn up-to-date 2.5.4
De Artisteer templates zijn identiek
De css, index en xml files zijn identiek.
Na een volle halve dag speuren kon de conclusie geen andere zijn dat er een artikel binnen de categorie van de nieuwsflits roet in het eten moest gooien.
En ja hoor. Er was 1 artikel die had om de "read more" balk een <h3> </h3> staan.
Dit moest vast ten zeker door een verkeerde cut&paste gekomen zijn.
Blijkbaar vindt IE7 en IE8 dat foute boel en gooit de lay-out in de war.
Bedankt voor je tijd en aandacht.
Ron.
Dit onderwerp mag op opgelost / gesloten gezet worden.
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.903 seconden