Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
hulp bij aanpassing module lay-out
22 apr 2012 14:25 - 22 apr 2012 14:26
Ik heb een beetje hulp nodig met een aanpassing van de layout van een module.
De template is gemaakt in artisteer en er is gekozen voor een zwarte module achtergrond ivm weergave van foto's.
Nu is er echter ook een module geactiveerd die een nieuwsfeed toont en daarvan zou de achtergrond transparant mogen zijn.
Ik begrijp dat ik module class achtervoegsel moet gebruiken maar weet niet goed hoe en wat.
De website staat tijdelijk hier . Hoe realiseer ik een transparante achtergrond voor de nieuwsfeed?
De template is gemaakt in artisteer en er is gekozen voor een zwarte module achtergrond ivm weergave van foto's.
Nu is er echter ook een module geactiveerd die een nieuwsfeed toont en daarvan zou de achtergrond transparant mogen zijn.
Ik begrijp dat ik module class achtervoegsel moet gebruiken maar weet niet goed hoe en wat.
De website staat tijdelijk hier . Hoe realiseer ik een transparante achtergrond voor de nieuwsfeed?
- nidwe1967
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
22 apr 2012 14:46
Hallo,
Zelf maak ik geen gebruik van Artisteer, maar hier op hun site staat denk ik de uitleg die jij nodig hebt.
Kijk onder de noemer:"Joomla Module Style"
Zelf maak ik geen gebruik van Artisteer, maar hier op hun site staat denk ik de uitleg die jij nodig hebt.
Kijk onder de noemer:"Joomla Module Style"
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
22 apr 2012 15:07
Ik begrijp het niet.
In joomla vul ik bijvoorbeeld bij module class achtervoegsel in [spatie]CustomSuffix1
Wat moet ik nu in de template CSS plaatsen om deze module een transparante achtergrond te geven.
Ik denk niet dat dit een artisteer issue is maar meer een gebrek aan mijn kennis:(
In joomla vul ik bijvoorbeeld bij module class achtervoegsel in [spatie]CustomSuffix1
Wat moet ik nu in de template CSS plaatsen om deze module een transparante achtergrond te geven.
Ik denk niet dat dit een artisteer issue is maar meer een gebrek aan mijn kennis:(
- nidwe1967
- Bekend met Joomla!NL
22 apr 2012 15:22 - 22 apr 2012 15:26
Normaal gesproken als je in de .css de div's van hun achtergrondkleur ontdoet wordt het meestal tranparant.
Maar hier wordt gebruik gemaakt van een image als achtergrond voor de modules.
In template.css (regel 1194)
Maar misschien een ander forumlid die het in deze weet.
Maar hier wordt gebruik gemaakt van een image als achtergrond voor de modules.
In template.css (regel 1194)
Code:
.art-block-body:before {
background-image: url("../images/block.png");
bottom: 0;
top: 0;
}
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
22 apr 2012 15:34 - 22 apr 2012 15:35
Als ik in template.css de volgende regel weghaal dan is inderdaad het menu transparant.
Misschien moet ik duidelijker zijn.
Als ik deze regel weghaal dan ziet de nieuwsfeed module er goed uit maar in het rechtermenu moet de achtergrond wel blijven en die verdwijnt dan ntuurlijk.
Ik denk dat ik dus een stuk code moet kopieren, hernoemen en dan in joomla module eigenschap hier naar verwijzen maar ik weet dus niet hoe ik dit moet doen.
Code:
background-image: url(/"../images/block.png");
Misschien moet ik duidelijker zijn.
Als ik deze regel weghaal dan ziet de nieuwsfeed module er goed uit maar in het rechtermenu moet de achtergrond wel blijven en die verdwijnt dan ntuurlijk.
Ik denk dat ik dus een stuk code moet kopieren, hernoemen en dan in joomla module eigenschap hier naar verwijzen maar ik weet dus niet hoe ik dit moet doen.
- nidwe1967
- Bekend met Joomla!NL
22 apr 2012 15:46
Oké,
Dus eigenlijk zou je de image/block.png moeten weghalen en die achtergrond veranderen in color #000000 en in de suffix van je nieuwsfeed dit weglaten.
Maar zo ver gaat mijn expertise helaas ook niet.
Er zijn hier vast en zeker forumleden die dat weten.
Dus eigenlijk zou je de image/block.png moeten weghalen en die achtergrond veranderen in color #000000 en in de suffix van je nieuwsfeed dit weglaten.
Maar zo ver gaat mijn expertise helaas ook niet.
Er zijn hier vast en zeker forumleden die dat weten.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
22 apr 2012 15:48
Dat is inderdaad de bedoeling. Jelle bedankt zover en ik wacht op verdere hulp.
- nidwe1967
- Bekend met Joomla!NL
22 apr 2012 17:37
als je art-nostyle toevoegt als suffix verwijderd hij alle opmaak van de module.
als je nu een nieuwe class aanmaakt met de opmaak zoals je hem wilt hebben, dan kun je die toepassen door [spatie]art-nostyle[spatie]nieuwesuffix in te vullen in de module.
(Je moet natuurlijk wel css van de class toevoegen aan je template.)
het is vooral veel proberen! succes!
als je nu een nieuwe class aanmaakt met de opmaak zoals je hem wilt hebben, dan kun je die toepassen door [spatie]art-nostyle[spatie]nieuwesuffix in te vullen in de module.
(Je moet natuurlijk wel css van de class toevoegen aan je template.)
het is vooral veel proberen! succes!
- Peter
- Algemeen Moderator
22 apr 2012 20:39
Ik heb het zelf weten op te lossen.
Ik heb in mijn template de zwarte achtergrond verwijderd.
Alle modules zijn nu transparant.
ik heb in mijn css de volgende code geplaatst
Voor alle modules die nu wel de zwarte achtergrond moeten hebben heb ik spatie zwart in de module class achtervoegsel geplaatst.
Topic mag dicht. Bedankt voor de hulp
Ik heb in mijn template de zwarte achtergrond verwijderd.
Alle modules zijn nu transparant.
ik heb in mijn css de volgende code geplaatst
Code:
.zwart
{
background: #000000;
}
Voor alle modules die nu wel de zwarte achtergrond moeten hebben heb ik spatie zwart in de module class achtervoegsel geplaatst.
Topic mag dicht. Bedankt voor de hulp
- nidwe1967
- Bekend met Joomla!NL
22 apr 2012 20:41 - 22 apr 2012 20:42
Fijn dat je het opgelost hebt.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.681 seconden