Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Error op installeren template in joomla 2.5

Error op installeren template in joomla 2.5

15 mei 2012 21:43
#1
Hallo,

Ik heb sindskort op mn harde schijf via Xampp joomla op mn localhost geïnstalleerd.
Nu heb ik volgens de omschrijvingen op internet mijn joomla 1.5 template omgezet naar joomla 2.5 template. Alleen ik heb toch het idee dat ik ergens iets niet goed heb gedaan.
Ik heb mijn eigen template naar de map gekopieerd op de localhost..
vervolgens heb ik hem via ontdekken opgehaald en als ik mijn template dan aanvink en vervolgens op installeren druk krijg ik de volgende fout:

Laden XML bestand mislukt
F:\Xampp voor Joomla lokaal\xampp\htdocs\joomla/templates/bfb-2.5/templateDetails.xml
XML: StartTag: invalid element name
XML: Extra content at the end of the document



Ook krijg ik de volgende melding:


Notice: Trying to get property of non-object in F:\Xampp voor Joomla lokaal\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\installer\adapters\template.php on line 54

Fatal error: Call to a member function attributes() on a non-object in F:\Xampp voor Joomla lokaal\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\installer\adapters\template.php on line 55


Zou iemand mij kunnen helpen te bekijken/bedenken wat ik niet goed doe?
--Bi@nc@@tje--
Het is leuk om joomla te leren. Je kan er zoveel mee. Ik kan niet wachten tot mijn eigen site straks helemaal af is! :D
Discussie gesloten.
  • Biancaatje
  • Biancaatje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Error op installeren template in joomla 2.5

16 mei 2012 09:51
#2
Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar hier staat dezelfde foutmelding.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Error op installeren template in joomla 2.5

24 mei 2012 21:37
#3
De eerste aangegeven fout heb ik verholpen. Ondanks dat mijn duits eigenlijk totaal prut is.. Kreeg ik bij het installeren van de template uiteindelijk dat de installatie gelukt was...
nou heb ik gelezen dat je daarna naar het kopje 'ontdekken' moest en dan vervolgens jou geuploade template aanvinken en dan op installeren klikken....daar krijg ik alsnog de volgende melding

Notice: Trying to get property of non-object in F:\Xampp voor Joomla lokaal\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\installer\adapters\template.php on line 54

Fatal error: Call to a member function attributes() on a non-object in F:\Xampp voor Joomla lokaal\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\installer\adapters\template.php on line 55

Net zoals ik dat eerder heb aangegeven. Waar dat nu aanligt daar kom ik helaas nog niet achter.
Iemand enig idee?
--Bi@nc@@tje--
Het is leuk om joomla te leren. Je kan er zoveel mee. Ik kan niet wachten tot mijn eigen site straks helemaal af is! :D
Discussie gesloten.
  • Biancaatje
  • Biancaatje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Error op installeren template in joomla 2.5

25 mei 2012 08:44
#4
Voor zover ik met mijn beperkte kennis van PHP kan zien gaat dat om de manifest en dat zijn de eerste drie regels van je TemplateDetails.xml.
Controleer die nog een keer. Deze komen van een 2.5 Beez template:
Code:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <!DOCTYPE install PUBLIC "-//Joomla! 2.5//DTD template 1.0//EN" "http://www.joomla.org/xml/dtd/1.6/template-install.dtd"> <extension version="2.5" type="template" client="site">
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.075 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie