Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Optie 'Lettergrootte' aanpassen
26 mei 2012 17:31 - 26 mei 2012 19:31
Beste mensen,
Ik wil in Joomla 2.5, template Beez20 de teksten van 'Lettergrootte: groter, herstellen, kleiner', veranderen.
Bijvoorbeeld in A, A, A (met drie verschillende groottes), zodat het niet zoveel plaats in beslag neemt.
Weet iemand hoe ik dat moet doen?
Ik wil dus eigenlijk weten waar deze HTML-code zit:
Groeten,
Jurgen Sweegers
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik wil in Joomla 2.5, template Beez20 de teksten van 'Lettergrootte: groter, herstellen, kleiner', veranderen.
Bijvoorbeeld in A, A, A (met drie verschillende groottes), zodat het niet zoveel plaats in beslag neemt.
Weet iemand hoe ik dat moet doen?
Ik wil dus eigenlijk weten waar deze HTML-code zit:
Code:
<a onclick="changeFontSize(2); return false" href="#" title="Vergroten">Groter</a>
<span class="unseen">.</span>
<a onclick="revertStyles(); return false" title="Herstel stijlen naar standaard" href="#">Herstellen</a>
<span class="unseen">.</span>
<a onclick="changeFontSize(-2); return false" title="Verkleinen" href="#">Kleiner</a>
</p>
Groeten,
Jurgen Sweegers
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- sweegers
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
26 mei 2012 19:59
Hallo,
Heb je al even gekeken in de taal overrides?
Heb je al even gekeken in de taal overrides?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
26 mei 2012 20:37
Hoi Jelle,
Je bedoelt de NL-taalbestanden? Ja heb ik ook aan gedacht.
Weet je in welk bestand dat kan staan?
Eigenlijk wil ik net als in een vorige versie die 'A-tjes' terug hebben. Dat zijn plaatjes, die je gewoon bij images kunt zetten.
Maar ik moet dan weten waar ik de link naar die plaatjes moet zetten.
Ik zag wel een bestand: md_stylechanger. Daar lijkt iets in te staan, maar ik kan er niet echt wijs uit. Is ook Java volgens mij.
Groeten,
Jurgen
Je bedoelt de NL-taalbestanden? Ja heb ik ook aan gedacht.
Weet je in welk bestand dat kan staan?
Eigenlijk wil ik net als in een vorige versie die 'A-tjes' terug hebben. Dat zijn plaatjes, die je gewoon bij images kunt zetten.
Maar ik moet dan weten waar ik de link naar die plaatjes moet zetten.
Ik zag wel een bestand: md_stylechanger. Daar lijkt iets in te staan, maar ik kan er niet echt wijs uit. Is ook Java volgens mij.
Groeten,
Jurgen
- sweegers
- Joomla!NL ontdekker
26 mei 2012 20:43
Oké,
Ga naar taalbeheer > overrides klik rechts boven op nieuw.
Ga naar taalbeheer > overrides klik rechts boven op nieuw.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
27 mei 2012 08:24
Hoi Jelle,
Het override-programma vindt helemaal niets. Ik vraag me af of hij het wel doet.
(Joomla 2,5.4). Of moet ik iets aanzetten?
Groeten,
Jurgen
Het override-programma vindt helemaal niets. Ik vraag me af of hij het wel doet.
(Joomla 2,5.4). Of moet ik iets aanzetten?
Groeten,
Jurgen
- sweegers
- Joomla!NL ontdekker
27 mei 2012 09:04
Dat klopt, af en toe doet hij zijn werk niet, of gaan al je overrides zonder reden(?) ineens weg. Daarom gebruik ik ook
ReReplacer.
Veel makkelijker.
Joomla is Joomla!. En Joomla! is het beste CMS wat er bestaat, dat kan toch niet anders, wel?
- wdele
- Bekend met Joomla!NL
27 mei 2012 09:19
Vraag blijft:
Waar kan ik zorgen dat het programma plaatjes (de drie A's) toewijst in plaats van dat hij 'bigger, reset, smaller', of zoiets opschrijft?
Groeten,
Jurgen
Waar kan ik zorgen dat het programma plaatjes (de drie A's) toewijst in plaats van dat hij 'bigger, reset, smaller', of zoiets opschrijft?
Groeten,
Jurgen
- sweegers
- Joomla!NL ontdekker
27 mei 2012 09:31
Als je Beez_20 of Beez5 gebruikt, kun je deze vinden in je index.php. Ga naar je template's index.php en zoek op TPL of TLP. Hier zie je bijvoorbeeld TPL_BEEZ5 of TLP_BEEZ5 en hier kun je ze bijvoorbeeld naar A, A & A vernoemen of helemaal weghalen.
Joomla is Joomla!. En Joomla! is het beste CMS wat er bestaat, dat kan toch niet anders, wel?
- wdele
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.696 seconden