Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Menu-items met verschillende kleuren bij 'hover'
22 jun 2012 15:24 - 22 jun 2012 15:28
Zonet een template met Aristeer gemaakt. Je kunt o.a. de kleur aangeven van de menu-items als je er met de cursor overheen gaat (hover)en als de cursor er overheen geweest is (visited), etc. Dit is dan echter een standaard voor ALLE menu-items.
Ik wil graag per menu-item een andere kleur (in dezelfde kleur als de pagina waarheen het menu-item verwijst).
Bij Menubeheer/Bewerk menu-item is een parameter 'Linktype opties', maar ik heb nog niet de juiste code gevonden.
Is dit in te stellen via linktype opties en hoe dan, of enig idee van een oplossing?
Ik wil graag per menu-item een andere kleur (in dezelfde kleur als de pagina waarheen het menu-item verwijst).
Bij Menubeheer/Bewerk menu-item is een parameter 'Linktype opties', maar ik heb nog niet de juiste code gevonden.
Is dit in te stellen via linktype opties en hoe dan, of enig idee van een oplossing?
- hahans
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
22 jun 2012 16:16
Je zult dan de diverse menu modules een Module Class achtervoegsel moeten geven en deze definiëren in de css van je template. Het beste is om er een overide van te maken.
Een link naar je website zou in dit geval wel makkelijk zijn.
Een link naar je website zou in dit geval wel makkelijk zijn.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
22 jun 2012 19:52
link naar website:
www.hstest.nl/dd
Ik zou het op prijs stellen als je er in je antwoord rekening mee kan houden dat ik CSS pas sinds kort aan het uitpluizen ben, dus beginnersniveau
Ik zou het op prijs stellen als je er in je antwoord rekening mee kan houden dat ik CSS pas sinds kort aan het uitpluizen ben, dus beginnersniveau
- hahans
- Nieuw op Joomla!NL
22 jun 2012 20:07
Hier
staat het een en ander redelijk duidelijk beschreven. Wel in het Engels.
Groetjes , George
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
22 jun 2012 20:10
Nog even het volgende:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes , George
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
23 jun 2012 22:02
OK, dank voor je antwoord en je tips.
Het is me nu duidelijk dat er gedegen css-kennis nodig is voor dit soort wijzigingen.
Studeren en proberen dus.
Luctor et Emergo !
Het is me nu duidelijk dat er gedegen css-kennis nodig is voor dit soort wijzigingen.
Studeren en proberen dus.
Luctor et Emergo !
- hahans
- Nieuw op Joomla!NL
23 jun 2012 22:09
Kan er een slotje op?
Groetjes , George
- GeorgeV.