Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Koptekst alleen op home
Koptekst alleen op home
17 jul 2012 14:00 - 17 jul 2012 14:01
In een ander topic al aangegeven dat ik beig ben om een oude site op te knappen en deze over te zetten naar een Joomla 2.5.6 site.
Daarbij wil ik dus de lay-out van de oude site precies hetzelfde krijgen in de nieuwe lay-out op joomla.
De oude site is hier te vinden:
www.jozienvanlangevelde.nl
En de nieuwe Joomla site staat tijdelijk hier: www.jozienvanlangevelde.nl/new
Op de oude zie je dat bij elke pagina een kop staat met de titel van de pagina. Dit wil ik ook graag op de nieuwe voor elkaar krijgen. Het gekke is alleen dat dit enkel op de Home wordt weergegeven. Dat is het gene wat ik wil maar dan voor alle pagina's...
Daarnaast wilde ik gelijk vragen of het goed te doen is om de afbeelding die op de oude site als menu achtergrond wordt gebruikt ook makkelijk is te gebruiker als achtergrond voor het menu in joomla...?
Daarbij wil ik dus de lay-out van de oude site precies hetzelfde krijgen in de nieuwe lay-out op joomla.
De oude site is hier te vinden:
www.jozienvanlangevelde.nl
En de nieuwe Joomla site staat tijdelijk hier: www.jozienvanlangevelde.nl/new
Op de oude zie je dat bij elke pagina een kop staat met de titel van de pagina. Dit wil ik ook graag op de nieuwe voor elkaar krijgen. Het gekke is alleen dat dit enkel op de Home wordt weergegeven. Dat is het gene wat ik wil maar dan voor alle pagina's...
Daarnaast wilde ik gelijk vragen of het goed te doen is om de afbeelding die op de oude site als menu achtergrond wordt gebruikt ook makkelijk is te gebruiker als achtergrond voor het menu in joomla...?
- Svennos
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Koptekst alleen op home
17 jul 2012 14:17
Als je bij je artikelen Toon paginatitel op Ja zet, dan zou je overal een titel moeten krijgen.
Dat met dat menu kan wel, maar dat wordt ff puzzelen. Eerste voorzet even met de image van de header:
regel 233 van layout.css:
En dan met firebug kijken waar je nog meer aan moet passen bij het menu. Staat nog ergens een witte background die je er dan uit moet halen en er staan nog wat lijntjes.
Dat met dat menu kan wel, maar dat wordt ff puzzelen. Eerste voorzet even met de image van de header:
regel 233 van layout.css:
Code:
.moduletable_menu {
background: url("../images/personal/banner.gif") repeat scroll 0 0 transparent;
margin: 0 0 10px;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Koptekst alleen op home
17 jul 2012 14:24
Klopt, ik heb de toon paginatitel optie ook al aangehad, alleen blijft dan bij Home natuurlijk die blauwe kop er nog boven staan, zoals n te zien is (
www.jozienvanlangevelde.nl/new
)
Waar komt dat eigenlijk vandaan dat er alleen bij die Home pagina een blauwe kop wordt weergegeven?
Waar komt dat eigenlijk vandaan dat er alleen bij die Home pagina een blauwe kop wordt weergegeven?
- Svennos
- Joomla!NL ontdekker
Koptekst alleen op home
17 jul 2012 14:28
Vermoed dat die dan nog bij paginaweergave-opties staat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Koptekst alleen op home
17 jul 2012 14:35
Je bedoeld die onder Menu-beheer>Opties>paginaweergave opties en dan de optie Toon paginakop?
Deze staat al op nee ingesteld...
Deze staat al op nee ingesteld...
- Svennos
- Joomla!NL ontdekker
Koptekst alleen op home
17 jul 2012 14:53
Denk dat het bij jou dan zo staat bij je algemene opties en dat is dan ook goed. Kijk eens bij dezelfde opties bij je menu-item Home.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Koptekst alleen op home
17 jul 2012 15:01
Yes! Daar zat het inderdaad in! Onder paginaweergave opties van het menu item home stond 'toon paginakop' als enige op ja ingesteld... Wederom bedankt!
Dan kan ik nu verder gaan knutselen aan het menu! Daar moet ik de achtergrondkleur van de knoppen nog weg zien te krijgen zodat de afbeelding zichtbaar wordt. Het invoegen van de achergrondafbeelding is daar wel al gelukt trouwens.
Dan kan ik nu verder gaan knutselen aan het menu! Daar moet ik de achtergrondkleur van de knoppen nog weg zien te krijgen zodat de afbeelding zichtbaar wordt. Het invoegen van de achergrondafbeelding is daar wel al gelukt trouwens.
- Svennos
- Joomla!NL ontdekker
Koptekst alleen op home
17 jul 2012 15:05
Fijn dat het gelukt is en complimenten voor de manier waarop je terugkoppeling geeft. Dat maakt het voor ons ook leuk om te helpen!
Ik sluit dit draadje om het forum overzichtelijk te houden. Als je nog vragen hebt over je menu, maak dan gerust een nieuwe vraag aan.
Ik sluit dit draadje om het forum overzichtelijk te houden. Als je nog vragen hebt over je menu, maak dan gerust een nieuwe vraag aan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.666 seconden