Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
dropdown menu op geselecteerde menu items
27 jul 2012 00:52 - 27 jul 2012 00:54
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over drop down menus.
Op onze site hebben wij een menubalk met een drop down menu.
Standaard bepaal je in joomla of je wel of geen dropdown menu wilt activeren (als ik het goed heb). Maar nu wil ik dit voor 1 menuitem uitschakelen omdat ik een vervolgmenu heb gemaakt (voor de duidelijkheid zie www.kinderdagverblijfpoespas.nl/index.php/pedagogisch-werkplan )
Is het mogelijk om de dropdown voor 1 menuitem uit te schakelen?
Alvast bedankt
William
Ik heb een vraag over drop down menus.
Op onze site hebben wij een menubalk met een drop down menu.
Standaard bepaal je in joomla of je wel of geen dropdown menu wilt activeren (als ik het goed heb). Maar nu wil ik dit voor 1 menuitem uitschakelen omdat ik een vervolgmenu heb gemaakt (voor de duidelijkheid zie www.kinderdagverblijfpoespas.nl/index.php/pedagogisch-werkplan )
Is het mogelijk om de dropdown voor 1 menuitem uit te schakelen?
Alvast bedankt
William
- wimpie01
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
27 jul 2012 11:12
Hallo William,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Niet zoals jij het je voorstelt. Menu-instellingen gelden voor het hele menu. Maar het is wel op te lossen.
Maak van je menu-item Pedagogisch Werkplan een menu-item type "Menu-item alias" en koppel dat aan de rechterkant aan je vervolgmenu.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Niet zoals jij het je voorstelt. Menu-instellingen gelden voor het hele menu. Maar het is wel op te lossen.
Maak van je menu-item Pedagogisch Werkplan een menu-item type "Menu-item alias" en koppel dat aan de rechterkant aan je vervolgmenu.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 jul 2012 16:30
Hoi Astrid,
Bedankt voor je antwoord. Maar ik kom er niet helemaal uit met jouw oplossing.
Als ik van mijn menu-item een menu-item alias maak, zoals je voorstelt, dan krijg ik aan de rechterkant de mogelijkheid om naar een menu-item te linken (dit is toch wat je bedoelt?) Maar in deze lijst staan de menu-items van het "hoofdmenu". Mijn "vervolgmenu" is een module (module-menu). Deze module kan ik niet kiezen met de jou voorgestelde oplossing.
Ook heb ik geprobeerd een nieuw menu aan te maken. Deze verschijnt dan wel in de lijst maar kan ik alleen naar een los item linken.
Zie ik iets over het hoofd?
Groetjes WIlliam
Bedankt voor je antwoord. Maar ik kom er niet helemaal uit met jouw oplossing.
Als ik van mijn menu-item een menu-item alias maak, zoals je voorstelt, dan krijg ik aan de rechterkant de mogelijkheid om naar een menu-item te linken (dit is toch wat je bedoelt?) Maar in deze lijst staan de menu-items van het "hoofdmenu". Mijn "vervolgmenu" is een module (module-menu). Deze module kan ik niet kiezen met de jou voorgestelde oplossing.
Ook heb ik geprobeerd een nieuw menu aan te maken. Deze verschijnt dan wel in de lijst maar kan ik alleen naar een los item linken.
Zie ik iets over het hoofd?
Groetjes WIlliam
- wimpie01
- Nieuw op Joomla!NL
27 jul 2012 16:37 - 28 jul 2012 09:36
Je moet dan echt een nieuw menu aanmaken. Handigste is om een nieuw menu aan te maken, dan de submenu-items die nu in de dropdown komen in je hoofdmenu te selecteren en dan onder met batchverwerking die menu-items te verplaatsen naar het nieuwe menu.
Dan verander je die submenu module zodat hij verwijst naar je nieuwe menu en dan zou het moeten werken.
Dan verander je die submenu module zodat hij verwijst naar je nieuwe menu en dan zou het moeten werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
28 jul 2012 02:30
Hoi Astrid,
Na wat stoeien is het gelukt. Bedankt voor je hulp!
Groeten William
Na wat stoeien is het gelukt. Bedankt voor je hulp!
Groeten William
- wimpie01
- Nieuw op Joomla!NL
28 jul 2012 09:36
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.697 seconden