Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Dropdown menu
Dropdown menu
30 jul 2012 19:55
Hallo! Ik gebruik template Joomlage0056-designcanvas - Default, zie
www.sonabile.nl
. Dit dropdown menu zit standaard in deze template. Het gaat wat lastig om nu die menuus te krijgen. Je moet er met de muis onder gaan hangen en als je ziet dat de naam van het menu wat grijs wordt dan krijg je de menu inhoudt.Eigenlijk wil ik als ik bv op stukje balk Mijn Sonabile klik direct het inlogformulier hebben, maar dat werkt niet.....
Heeft iemand hier ook ervaring mee, en hoe is dat op te lossen ? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr, Ep
Heeft iemand hier ook ervaring mee, en hoe is dat op te lossen ? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr, Ep
- eabrinkman
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
Dropdown menu
30 jul 2012 21:10 - 30 jul 2012 21:29
Hallo,
Lijkt me echt een probleem van de aanpassingen in je template.
Volgens mij zit probleem in de eerste plaats je hoogte van je logo zet deze eens in nexus.css regel 61 op height: 100px;
( deze overlapt het menu met 150px )
Ook je sociale media knoppen overlappen het menu ( de knoppen "Foto en Video" "contact" "Weblinks" ) en daar weet ik zo geen oplossing voor.
Als je deze weghaalt dan is het menu gewoon aan te klikken zo als het hoort.
Alles is goed te zien in Firebug dat het mis gaat.
EDIT: Ik zie dat je nu de knoppen naar beneden hebt gebracht wat ook het klik probleem oplost.
Dus je weet zelf waar de fout zit.
Lijkt me echt een probleem van de aanpassingen in je template.
Volgens mij zit probleem in de eerste plaats je hoogte van je logo zet deze eens in nexus.css regel 61 op height: 100px;
( deze overlapt het menu met 150px )
Ook je sociale media knoppen overlappen het menu ( de knoppen "Foto en Video" "contact" "Weblinks" ) en daar weet ik zo geen oplossing voor.
Als je deze weghaalt dan is het menu gewoon aan te klikken zo als het hoort.
Alles is goed te zien in Firebug dat het mis gaat.
EDIT: Ik zie dat je nu de knoppen naar beneden hebt gebracht wat ook het klik probleem oplost.
Dus je weet zelf waar de fout zit.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Dropdown menu
30 jul 2012 21:34
Dank je wel jelle,
Ik heb het geheel wat naar beneden gebracht en ook css nexus op 100 gezet, maar toen moest ik ook de header container verschuiven. Maar nu is het weer goed, dank je !!
Gr, Ep
Ik heb het geheel wat naar beneden gebracht en ook css nexus op 100 gezet, maar toen moest ik ook de header container verschuiven. Maar nu is het weer goed, dank je !!
Gr, Ep
- eabrinkman
Dropdown menu
30 jul 2012 21:37
Hoi Ep,
Maar je zit nog steeds nu met de knoppen "Foto en Video" "contact" "Weblinks" die niet goed werken.
Deze hebben dus last van je sociale media knoppen
Maar je zit nog steeds nu met de knoppen "Foto en Video" "contact" "Weblinks" die niet goed werken.
Deze hebben dus last van je sociale media knoppen
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Dropdown menu
30 jul 2012 22:05
Even ter aanvulling:
In nexus.css regel 94
Spelen met top: 186 het probleem daarbij is dat de knoppen buiten het bruine vak gaan vallen maar dan is het probleem met het menu weg.
Of een andere positie kiezen voor de social media knoppen?
In nexus.css regel 94
Code:
#socialmedia {
left: 710px;
top: 186px;}
Of een andere positie kiezen voor de social media knoppen?
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Dropdown menu
30 jul 2012 22:32 - 30 jul 2012 22:36
Hoi Jelle,
Dank je. Ik heb ze nu ergens anders gezet, maar misschien dat ik ze in de toekomst nog wel een keer verplaats.
Gr, Ep
Dank je. Ik heb ze nu ergens anders gezet, maar misschien dat ik ze in de toekomst nog wel een keer verplaats.
Gr, Ep
- eabrinkman
Dropdown menu
30 jul 2012 22:37
Fijn dat het eerst zo opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.667 seconden