Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Waar vind ik de juiste ccs-code?

12 aug 2012 09:03
Hallo,
Een tijdje geleden heeft een kennis van mij een nieuw menubalkje boven in mijn website gemaakt met 2 menuknoppen. Nu wil ik het template in Artisteer aanpassen en opnieuw in mijn Joomla website zetten, maar ik denk dat ik dan deze menubalk kwijt ben. Ik wil dus graag deze code kopiëren en dan weer terugzetten in het nieuwe aangepaste template. Ik heb alleen geen idee waar ik deze code kan vinden. Ik denk ergens in de CSS-code, maar ik weet hier weinig van. Weet iemand waar deze code staat in Joomla, en hoe ik dan deze aangepaste code hierin kan vinden? En hoe los ik dit dan het beste op, gewoon copy-paste?

groet
Angelique
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

12 aug 2012 09:29
Hoi Angelique,

Door gebruik te maken van Firefox als browser in combinatie met de plug-in Firebug kun jij zelf je volledige CSS ontleden.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

12 aug 2012 09:42
Hoi Otto,
Bedankt voor je snelle reactie. De website is nog niet in de lucht, ik werk dus nu nog op de lokale server. Volgende week moet de website de lucht in gaan en er zijn nog een heleboel dingen die ik nog moet aanpassen. En ik snap een heleboel ook nog niet (stress alom dus :)

Ik weet dat die kennis ergens in Joomla een stukje code heeft toegevoegd waardoor ik dus op een nieuwe modulepositie een menu kreeg helemaal rechts boven in de website. Ik voeg ook even een plaatje in, dan weet je wat ik bedoel. Ik weet nu dus alleen niet meer waar ik deze kan vinden. Moet ik bij templatebeheer kijken en dan in de stylesheets? En zo ja, welke dan? Of op een andere plek?

Firefox en firebug is denk ik handig als de site al online staat?

groetjes
Angelique
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

12 aug 2012 10:01
Je kunt Firefox en Firebug ook op je lokale installatie gebruiken.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

12 aug 2012 10:10
Als je Artisteer gebruikt om de eerder gemaakte template aan te passen, dan kun je in Artisteer via [exporteer][opties][CSS-opties] de extra CSS code toevoegen/bewerken.

Als de reeds gemaakte aanpassingen daar toegevoegd zijn, dan zouden ze bij het aanpassen van de bestaande template daar nog steeds moeten staan (en hoef je dus niets aan te passen in je template).
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

12 aug 2012 11:29

waardoor ik dus op een nieuwe modulepositie een menu kreeg helemaal rechts boven in de website

Als het in Joomla aangepast is, dan kan je het beste of even aan die kennis vragen wat die gedaan heeft (snelste weg).
Ik vermoed namelijk dat er dan een extra module positie gemaakt is in de index.php van de template en dat er daarvoor ook een stukje css is toegevoegd.

Anders wordt het goochelen voor gevorderden:
Pas je template aan in Artisteer. Exporteer hem als joomla template. Pak hem uit in een mapje op je computer (bijvoorbeeld /templatenieuw). Zet de template zoals je hem nu gebruikt in een ander mapje (bijvoorbeeld /templateoud). Installeer winmerge en laat die de bestanden in die mappen vergelijken. Dan zie je de verschillen en kan je e.e.a. aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.674 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie