Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Module positie toevoegen aan template
25 aug 2012 15:02
Beste,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik gebruik Joomla! 2.5.6 met een template van Gavick, The RealDesign ( voorbeeld )
Aan deze template wil ik een menu toevoegen die zichtbaar blijft als je scrolt. Staat dus altijd vast en in mijn geval, bovenaan. Toevallig gebruikt de mainpage van Gavick.com dit ook. Zie dit voorbeeld en ik heb een voorbeeld in de bijlage gedaan met wat ik bedoel.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit simpel kan realiseren? En hoe ik dit doe?
Mijn dank is groot.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik gebruik Joomla! 2.5.6 met een template van Gavick, The RealDesign ( voorbeeld )
Aan deze template wil ik een menu toevoegen die zichtbaar blijft als je scrolt. Staat dus altijd vast en in mijn geval, bovenaan. Toevallig gebruikt de mainpage van Gavick.com dit ook. Zie dit voorbeeld en ik heb een voorbeeld in de bijlage gedaan met wat ik bedoel.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit simpel kan realiseren? En hoe ik dit doe?
Mijn dank is groot.
- mailpim
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
25 aug 2012 15:15 - 25 aug 2012 15:17
Wat heb ik al gedaan:
toegevoegd aan templateDetails.xml
toegevoegd aan, in mijn geval default.php
Code:
<position>topmenublack</position>
Code:
<?php if($this->modules('topmenublack')) : ?>
<jdoc:include type="modules" name="topmenublack" style="<?php echo $this->module_styles['topmenublack']; ?>" />
<?php endif; ?>
- mailpim
- Nieuw op Joomla!NL
25 aug 2012 16:49
Hallo mailpim,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Neem aan dat default.php het juiste bestand is? Is een beetje template afhankelijk, maar heel vaak is het index.php.
Kijk eens met Firebug bij die demo site. Dan kan je daar de css wel kopiëren denk ik.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Neem aan dat default.php het juiste bestand is? Is een beetje template afhankelijk, maar heel vaak is het index.php.
Kijk eens met Firebug bij die demo site. Dan kan je daar de css wel kopiëren denk ik.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 aug 2012 18:36
Thnx voor je antwoord.
Voor het hele gemak heb ik alles even van mijn voorbeeld website "gejat". Dit zal ik uiteraard aan gaan passen zodra ik alles door heb. Sorry als alles een beetje knullig overkomt. Iedereen moet ergens beginnen toch?
De zwarte menubalk is er. Zie mijn Website
Nu wil ik hierin 2 module posities maken. /templateDetails.xml heb ik aangepast en de volgende regels erin gezet.
Ze zijn nu te vinden als positie in de back-end maar werkt nog niet. De module wordt niet weergegeven op de gekozen positie. Kan iemand mij hier nog mee helpen? Ik moet vast nog iets doen met de volgende code, klopt dat?
Voor het hele gemak heb ik alles even van mijn voorbeeld website "gejat". Dit zal ik uiteraard aan gaan passen zodra ik alles door heb. Sorry als alles een beetje knullig overkomt. Iedereen moet ergens beginnen toch?
De zwarte menubalk is er. Zie mijn Website
Nu wil ik hierin 2 module posities maken. /templateDetails.xml heb ik aangepast en de volgende regels erin gezet.
Code:
<position>topbar</position>
<position>topbaright</position>
Ze zijn nu te vinden als positie in de back-end maar werkt nog niet. De module wordt niet weergegeven op de gekozen positie. Kan iemand mij hier nog mee helpen? Ik moet vast nog iets doen met de volgende code, klopt dat?
Code:
<?php if($this->modules('topbar')) : ?>
<jdoc:include type="modules" name="topbar" style="<?php echo $this->module_styles['topmenublack']; ?>" />
<?php endif; ?>
- mailpim
- Nieuw op Joomla!NL
25 aug 2012 18:43
Er gaat iets helemaal niet goed. Je hebt niets meer in de <head> sectie van je template staan, alles staat nu in de <body> en dat gaat niet werken.
Weet je wel zeker dat je de modules in het juiste bestand hebt toegevoegd?
Weet je wel zeker dat je de modules in het juiste bestand hebt toegevoegd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
25 aug 2012 18:52
Ik heb de index.php aangepast en de volgende code erin geplakt.
Misschien niet op de juiste plaats in de broncode maar het werkt wel. Als ik naar mijn site toe ga, dan wordt het juist weergeven in mijn ogen. De code is inderdaad in tussen <head></head> geplaatst. Ook heb ik .css bestand aangepast voor een juiste weergave.
Wat doe ik verkeerd?
Code:
<section id="topbar">
<div class="inner">
<aside>
<a id="topfacebook" rel="nofollow" href="http://www.facebook.com/pimrozendaal" title="Facebook" target="_blank">Facebook</a>
<a id="toptwitter" rel="nofollow" href="http://twitter.com/pimrozendaal" title="Twitter" target="_blank">Twitter</a>
<a id="topgoogleplus" rel="nofollow" href="https://plus.google.com/u/0/11268646601424659199" target="_blank"> GavickPro </a>
<a id="toprss" href="/magazine/index.php?format=feed&type=rss" title="RSS" target="_blank">RSS - News & Blog </a>
</aside>
<nav>
<ul id="topbaright">
</div>
</section>
Misschien niet op de juiste plaats in de broncode maar het werkt wel. Als ik naar mijn site toe ga, dan wordt het juist weergeven in mijn ogen. De code is inderdaad in tussen <head></head> geplaatst. Ook heb ik .css bestand aangepast voor een juiste weergave.
Wat doe ik verkeerd?
- mailpim
- Nieuw op Joomla!NL
26 aug 2012 10:42
Oke, de volgende code heb ik geplaatst in index.php. Dit werkt maar het lijkt me niet de juiste pagina.
index.php
Het enige wat ik nu nog wil is 2 module posities plaatsen in deze menu balk. Misschien dat er iemand met me mee wil kijken? Ik kom er namelijk echt niet uit
index.php
Code:
<section id="topbar">
<div id="topbar">
<div class="inner">
<aside>
<a id="topfacebook" rel="nofollow" href="http://www.facebook.com/pimrozendaal" title="Facebook" target="_blank">Facebook</a>
<a id="toptwitter" rel="nofollow" href="http://twitter.com/pimrozendaal" title="Twitter" target="_blank">Twitter</a>
<a id="topgoogleplus" rel="nofollow" href="https://plus.google.com/u/0/11268646601424659199" target="_blank"> GavickPro </a>
<a id="toprss" href="/magazine/index.php?format=feed&type=rss" title="RSS" target="_blank">RSS - News & Blog </a>
</aside>
<ul id="topbarmenu">
</ul>
<ul id="topbaright">
<li><span>Help</span>
<ul>
</ull>
</li>
<li><a href="/my-account.html" id="myAccount">My Account</a> </li>
<li class="green"><a href="/sign-up.html" title="Sign Up">Sign Up</a> </li>
</ul>
</div>
</div>
</section>
<?php
/**
*
* Main file
*
* @version 1.0.0
* @package Gavern Framework
* @copyright Copyright (C) 2010 - 2011 GavickPro. All rights reserved.
*
*/
// No direct access.
defined('_JEXEC') or die;
// enable showing errors in PHP
//ini_set('error_reporting', E_ALL);
//ini_set('display_errors','On');
// include framework classes and files
require_once('lib/framework/gk.const.php');
require_once('lib/framework/gk.parser.php');
require_once('lib/gk.framework.php');
// run the framework
$tpl = new GKTemplate($this, $GK_TEMPLATE_MODULE_STYLES);
/* End of the file - index.php */
Het enige wat ik nu nog wil is 2 module posities plaatsen in deze menu balk. Misschien dat er iemand met me mee wil kijken? Ik kom er namelijk echt niet uit
- mailpim
- Nieuw op Joomla!NL
30 aug 2012 16:21
Laatste hulp gewenst.
Inmiddels heb ik de menubalk op de juiste plek. Zie mijn website .
De volgende code staat erin en het werkt ook.
Kunnen jullie mij helpen zodat ik het search (k2 tools) module positie helemaal rechts uitgelijnd krijg?
En weet iemand waar de opmaak van de k2 tools module verstopt zit? Ik moet deze namelijk aanpassen zodat de search module een juist formaat krijgt. Ik kan het niet vinden helaas.
Joomla 2.5.6
K2 2.5.7
website
Inmiddels heb ik de menubalk op de juiste plek. Zie mijn website .
De volgende code staat erin en het werkt ook.
Code:
<section id="topbar">
<div id="topbar">
<div class="inner">
<aside>
<jdoc:include type=”modules” name=”topmenuleft” style=”<?php echo $this->module_styles['topmenuleft']; ?>” />
</aside>
<?php if($this->modules('topmenuleft')) : ?>
<div id="topmenuleft">
<jdoc:include type="modules" name="topmenuleft" style="<?php echo $this->module_styles['topmenuleft']; ?>" />
</div>
<?php endif; ?>
<?php if($this->modules('search')) : ?>
<div id="topmenuleft">
<jdoc:include type="modules" name="search" style="<?php echo $this->module_styles['search']; ?>" />
</div>
<?php endif; ?>
</div>
</section>
En weet iemand waar de opmaak van de k2 tools module verstopt zit? Ik moet deze namelijk aanpassen zodat de search module een juist formaat krijgt. Ik kan het niet vinden helaas.
Joomla 2.5.6
K2 2.5.7
website
- mailpim
- Nieuw op Joomla!NL
30 aug 2012 18:20
Dit zou moeten werken. Volgens mij heb je compression aanstaan bij je template. Is niet handig in het ontwikkelstadium omdat je dan de verschillende stylesheets niet kunt traceren met firebug. Maar dit moet je ergens dus toevoegen:
Code:
.k2SearchBlockForm {
float: right;
}
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.765 seconden