- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Nog een keer: Kleur aanpassen van aangeklikte link
29 aug 2012 12:03ik heb dit probleem een paar dagen geleden al aangekaart en kreeg toen suggesties om het op te lossen. In eerste instantie lukte dat ook (in de lokale testversie). Maar nu blijkt dat de kleur van de 'visited link' toch niet de waarde van de template aanneemt. Ik heb in de template 'color: #555' staan, terwijl op de website volgens mij '#e1e1e1' (dezelfde kleur als de achtergrond van de moduleskoppen links en rechts) wordt getoond.
Ik heb de cache vanmorgen geleegd, maar dat helpt niet. Ik heb het in vier browsers uitgetest en in alle browsers gaat het fout.
Ik vind het ook vreemd dat je, als je in Firebug een bezochte link selecteert, de code van a:visited niet in de rechter kolom wordt getoond.
Wie kan me nog eens adviseren?
Groeten,
Jan.
- wesselsjan
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
29 aug 2012 12:19Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 aug 2012 13:09 - 29 aug 2012 13:10het gaat niet om de links in user2 (en user1 en user3) onderaan de pagina. Die wil ik i.v.m. de achtergrond bewust steeds in '#e1e1e1' hebben.
Het gaat mij om de algemene instelling van de links, bv. aan de rechterkant in het agenda-overzicht, maar ook elders in de tekst. De code hiervan staat in regel 18, 19 en 20 van de template.
Dank en groeten,
Jan
- wesselsjan
29 aug 2012 14:05Dan is blijkbaar de CSS file niet niet goed overgeschreven op de server. ( want lokaal werkt het wel? )
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
29 aug 2012 14:09Jelle.D schreef : Hallo Jan,
Dan is blijkbaar de CSS file niet niet goed overgeschreven op de server. ( want lokaal werkt het wel? )
Lokaal werkte het, maar nu ook niet meer. Zelfde probleem.
- wesselsjan
29 aug 2012 14:27Mag ik dan eerlijk zeggen dat ik het niet begrijp hoe dat kan?Lokaal werkte het, maar nu ook niet meer. Zelfde probleem.
Als je niets hebt veranderd, zeker lokaal dan kan dat toch maar zo niet veranderen?
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
29 aug 2012 15:08Jelle.D schreef :
Mag ik dan eerlijk zeggen dat ik het niet begrijp hoe dat kan?Lokaal werkte het, maar nu ook niet meer. Zelfde probleem.
Als je niets hebt veranderd, zeker lokaal dan kan dat toch maar zo niet veranderen?
Dat niet-begrijpen is ook mijn probleem. Ik heb het getest (eerst lokaal en toen live) met de kleurcode 'red', zoals Peter dat bij mijn vorige vraagstelling aangaf. Dat werkte op dat moment dus.
Ik heb het vervolgens voorlopig teruggezet naar de oude situatie en gisteren ingevuld met de gewenste (huidige) kleurcodes en nu werkt de 'visited' niet. Ook niet als ik dat opnieuw met 'red' doe.
Dus ik zie niet wat ik fout heb gedaan of wat er fout in de code staat.
- wesselsjan
29 aug 2012 17:19 - 29 aug 2012 17:27eens te veranderen in dit:
en ik denk ook bij user2
Jeugdkooranimo.nl
- jeugdkooranimo
- Joomla!NL ontdekker
29 aug 2012 17:35 - 29 aug 2012 17:35Groet,
Jan
- wesselsjan
29 aug 2012 19:24In je css wordt inderdaad eerst op regel 18 19 20 de links gedeclareerd.
Vervolgens wordt de a:visited in regel 294 en 296 nog een keer gedeclareerd en wel in de code die ik toen straks aangaf. Een css bestand wordt van boven naar beneden gelezen door een browser, de code die hij als laatste tegenkomt zal hij gebruiken.
Door dus simpelweg hetgeen van mijn vorige post aan te passen zal het oplossen.
Het is ook verstandig om links te declareren in de volgorde :link :visited :hover :active
Tevens merk ik nog iets vreemds. Als je de link aanklikt in het rechter menu, kom je op de bijbehorende pagina. De link is dan gemarkeerd als bezocht. Als je in die pagina op de locatie klikt, is de link die je eerst in het menu aanklikte ineens niet meer bezocht...
Succes!
Jeugdkooranimo.nl
- jeugdkooranimo
- Joomla!NL ontdekker
29 aug 2012 21:19jeugdkooranimo schreef : Dat is wel het probleem
In je css wordt inderdaad eerst op regel 18 19 20 de links gedeclareerd.
Vervolgens wordt de a:visited in regel 294 en 296 nog een keer gedeclareerd en wel in de code die ik toen straks aangaf. Een css bestand wordt van boven naar beneden gelezen door een browser, de code die hij als laatste tegenkomt zal hij gebruiken.
Door dus simpelweg hetgeen van mijn vorige post aan te passen zal het oplossen.
Het is ook verstandig om links te declareren in de volgorde :link :visited :hover :active
Tevens merk ik nog iets vreemds. Als je de link aanklikt in het rechter menu, kom je op de bijbehorende pagina. De link is dan gemarkeerd als bezocht. Als je in die pagina op de locatie klikt, is de link die je eerst in het menu aanklikte ineens niet meer bezocht...
Succes!
Bedankt, ik ga er z.s.m. mee aan de slag. Ik meld me daarna weer.
Jan
- wesselsjan
30 aug 2012 13:58Dus weer wat geleerd.
Bedankt en item kan gesloten worden.
Groeten,
Jan.
- wesselsjan