Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Breadcrumb probleem

Breadcrumb probleem

06 sep 2012 20:48 - 06 sep 2012 20:49
Als eerste sorry voor de wilgroei aan onderwerpen en ik heb er zo nog een paar.

Vandaag heb ik, na veel gedoe, een breadcrumb positie in een template toegevoegd. Deze wordt met CSS op de juiste plaats weergegeven:
Code:
background:#dddddd; text-align:left; padding-top:80px; body.menu-home #rt-breadcrumbs {display: none ! important;}

Op de pagina's waar de breadcrumb te zien moet zijn, gaat alles prima, maar daar heb ik (nog) geen module op de focus1 / focus2 /focus3 positie gedefineerd.

Op de frontpage ontstaat er een rare witruimte die, hoe kan het ook anders, door de marge van 80px komt. Ik heb geen idee hoe dit op te lossen.

Zie deze afbeelding of beta.west-point.nl.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Breadcrumb probleem

07 sep 2012 10:27
Die ruimte wordt veroorzaakt door de padding-top in de CSS definitie.

Je geeft aan dat je een breadcrumbs positie hebt toegevoegd in de template. Heb je dat in de index.php gedaan?

Zo ja dan moet je daar denk ik eea wijzigen in:
Code:
<?php if($this->countModules('breadcrumbs')) : ?>jouw code <?php endif; ?>
Op deze manier wordt het breadcrumbs blok niet "opgeroepen" wanneer je de module niet publiceert en daarmee dus ook niet de <div id='breadcrumbs'></div>

Breadcrumb probleem

07 sep 2012 12:03
Dank voor je reactie. Ik heb gekeken, maar krijg het zo ook niet goed. Ga er later vandaag echt goed naar kijken, maar zit met de handen in het haar qua problemen. Het houdt niet op...

Dank dus voor het meedenken!

Breadcrumb probleem

07 sep 2012 17:00
Laat eens zien hoe je de module positie in de index.php hebt geplaatst.

Breadcrumb probleem

07 sep 2012 18:47
Nu heb ik het als volgt toegevoegd:
Code:
<jdoc:include type="message" /> <div id="breadcrumbs"> <jdoc:include type="module" name="breadcrumbs" /> </div> <jdoc:include type="component" /> </div>

Tussen message en component.

Zou er bij:
Code:
<?php if($this->countModules('breadcrumbs')) : ?>jouw code <?php endif; ?>
in jouw code het verhaal moeten staan wat nu in de CSS staat, of zie ik dat fout?

Breadcrumb probleem

07 sep 2012 19:01
Nee, nooit css en php door elkaar gooien! Dit bedoelt AladinSane:
Code:
<?php if ($this->countModules( 'breadcrumbs' )) : ?> <div id="breadcrumbs"><jdoc:include type="module" name="breadcrumbs"/></div> <?php endif; ?>
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Breadcrumb probleem

07 sep 2012 19:53
Dan krijg je dit! . Het hele template gaat uit zijn verband.

Breadcrumb probleem

08 sep 2012 09:16
Het is meestal niet eenvoudig om in een bestaande template een module positie in te bouwen zonder eerst heel goed te weten hoe de template precies in elkaar steekt qua opbouw en css.

Het oorspronkelijke probleem wordt veroorzaakt door de padding-top:40px. Wanneer er geen module op die positie wordt gepubliceerd dan staat er in de CSS definitie toch nog die padding-top waardoor die loze ruimte wordt ontstaat.

Zet eea even terug naar de begin situatie en dan aub een pagina waar de breadcrumbs module wel is te zien en een waar dit niet het geval is. Op deze manier kunnen we kijken of er een andere oplossing mogelijk is.

Breadcrumb probleem

11 sep 2012 22:19
Dank voor de reacties. Ik ga het op een andere manier op (laten) lossen. Kan ik mijn tijd aan andere zaken besteden. Topic mag op slot!
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.893 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie