Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Tekst stylen
Tekst stylen
07 sep 2012 18:58 - 07 sep 2012 18:58
Op
West-Point beta
heb ik een template laten bouwen, maar dat is geheel misgegaan. De bouwer legt de schuld bij ons en vise versa (lang verhaal), maar dat lost niks op. Op dit moment heb ik geen alternatieven en ik ben na dagen proberen tot de conclusie gekomen dat ik ook zelf niet verder kom.
Het grootste probleem is dat de tekst, zoals hier totaal niet weergegeven wordt. De stijl is geheel uit het template (gebaseerd op beez2) gehaald in het kader van: we leveren alleen wat je gevraagd hebt. Ik krijg het niet voor elkaar om het er fatsoenlijk uit te laten zien.
Een goed voorbeeld, maar dan in de witte kleuren van de site met zwarte letters, is dit op onze oude site:
www.west-point.nl/newz/evenementen/3764-...-in-wouwse-donkenhof
Wie heeft nog een idee? De site draait op Joomla 2.5.6
Het grootste probleem is dat de tekst, zoals hier totaal niet weergegeven wordt. De stijl is geheel uit het template (gebaseerd op beez2) gehaald in het kader van: we leveren alleen wat je gevraagd hebt. Ik krijg het niet voor elkaar om het er fatsoenlijk uit te laten zien.
Een goed voorbeeld, maar dan in de witte kleuren van de site met zwarte letters, is dit op onze oude site:
www.west-point.nl/newz/evenementen/3764-...-in-wouwse-donkenhof
Wie heeft nog een idee? De site draait op Joomla 2.5.6
- Robby van der Zande
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Tekst stylen
07 sep 2012 19:23
Dat template is niet gebaseerd op Beez2. Die heeft geen style.css. Is gewoon een apart gemaakte template. Maar zo moeilijk is dat stylen nou ook weer niet. Als je de definities niet uit je hoofd in kunt typen zijn er wel een aantal truukjes te bedenken:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
- Spiek bij een bestaande site naar de definities bijvoorbeeld.
- Of pak een 2.5.6 installatiepakket helemaal uit op je computer, open de css bestanden van beez20 en haal hieruit wat je nodig hebt.
- Of zet de inhoud van de beez css bestanden stuk voor stuk in je eigen css en kijk wat er gebeurt.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tekst stylen
07 sep 2012 19:54
Hallo Astrid,
Eerlijk gezegd heb ik al je tips geprobeerd. Firebug gebruik ik en normaal gesproken kan ik daar vrij gemakkelijk bestanden mee aanpassen. Ik ben bang dat er iets anders misgaat. Ik heb ook van het Gavick template geprobeerd code te kopieren, maar dat gaat dus helemaal mis.
Ik heb er best geld voor over als iemand (jij?) naar kan kijken. Mijn 'skills' liggen duidelijk ergens anders en ik zal vast en zeker iets over hoofd zien. Ik ben er de afgelopen week bijna non-stop aan bezig geweest, zonder dat ik écht stappen vooruit zet.
Eerlijk gezegd heb ik al je tips geprobeerd. Firebug gebruik ik en normaal gesproken kan ik daar vrij gemakkelijk bestanden mee aanpassen. Ik ben bang dat er iets anders misgaat. Ik heb ook van het Gavick template geprobeerd code te kopieren, maar dat gaat dus helemaal mis.
Ik heb er best geld voor over als iemand (jij?) naar kan kijken. Mijn 'skills' liggen duidelijk ergens anders en ik zal vast en zeker iets over hoofd zien. Ik ben er de afgelopen week bijna non-stop aan bezig geweest, zonder dat ik écht stappen vooruit zet.
- Robby van der Zande
- Bekend met Joomla!NL
Tekst stylen
07 sep 2012 19:58
Je zou ook met behulp van Artisteer op een eenvoudige wijze een template kunnen maken. Voordeel daarvan is dat je zelf met de wysiwyg editor snel een template in elkaar kunt "draaien".
Nadeel is de wat ondoorzichtige structuur van de template, maar als je je aanpassingen ook in Artisteer doet, hoeft dat geen probleem te zijn.
Gebruik wel de laatste stable versie van Artisteer (3.1); 4.0 is nog Beta en kan nog problemen opleveren.
Helaas is Artisteer niet gratis.
Nadeel is de wat ondoorzichtige structuur van de template, maar als je je aanpassingen ook in Artisteer doet, hoeft dat geen probleem te zijn.
Gebruik wel de laatste stable versie van Artisteer (3.1); 4.0 is nog Beta en kan nog problemen opleveren.
Helaas is Artisteer niet gratis.
- Peter
- Algemeen Moderator
Tekst stylen
07 sep 2012 20:16
Hallo Peter,
Ben bekend met artisteer, vanmiddag nog het een en ander mee geprobeerd, ik ben alleen totaal niet blij met de output die het genereert. Bovendien kan het huidige PSD bestand niet makkelijk worden omgezet naar een werkend template door middel van artisteer. Aan die PSD is ook lang gewerkt, dus ik wil graag zo dicht mogelijk bij het ontwerp zien te komen.
Ben bekend met artisteer, vanmiddag nog het een en ander mee geprobeerd, ik ben alleen totaal niet blij met de output die het genereert. Bovendien kan het huidige PSD bestand niet makkelijk worden omgezet naar een werkend template door middel van artisteer. Aan die PSD is ook lang gewerkt, dus ik wil graag zo dicht mogelijk bij het ontwerp zien te komen.
- Robby van der Zande
- Bekend met Joomla!NL
Tekst stylen
07 sep 2012 20:33
Je voorbeeldsite in de onderste link ziet er niet heel ingewikkeld uit.
Ik ben er vaak voor om een bestaand template te zoeken dat goed is en dat te verbouwen tot wat je zelf wil.
Als je handig bent met Firebug (je zegt van wel) dan is een template in de basis al snel naar wens aangepast.
Dat doe je voornamelijk met de css-bestanden.
Een template dat ik zelf vaak gebruik en dan uiteraard wel aanpas naar de wensen van de klant is JSN Epic .
Dat template kun jij ook best eenvoudig aanpassen naar iets wat lijkt op jullie oude site.
Het is eenvoudig om ook de achtergrond donker te maken. Een voorbeeld van een verbouwd JSN Epic template kun je hier zien.
Ik ben er vaak voor om een bestaand template te zoeken dat goed is en dat te verbouwen tot wat je zelf wil.
Als je handig bent met Firebug (je zegt van wel) dan is een template in de basis al snel naar wens aangepast.
Dat doe je voornamelijk met de css-bestanden.
Een template dat ik zelf vaak gebruik en dan uiteraard wel aanpas naar de wensen van de klant is JSN Epic .
Dat template kun jij ook best eenvoudig aanpassen naar iets wat lijkt op jullie oude site.
Het is eenvoudig om ook de achtergrond donker te maken. Een voorbeeld van een verbouwd JSN Epic template kun je hier zien.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tekst stylen
07 sep 2012 20:43 - 07 sep 2012 20:45
Hallo Wouter,
Dank voor JSN Epic, ik zal er eens naar kijken. Voorheen paste ik altijd een Gavick template aan. Ik heb nu gekeken naar het verbouwen van een bestaand template, maar met name het logo dat deels over gedeeltes van de site heen gaat, houdt me tegen.
Ik heb handig met door middel van firebug dingen uit de code 'slopen' en het aanpassen van de spacing, fontgrootte, enz. Daar houdt het ook wel bij op. Aangezien ik de laatste week al zoveel geprobeerd heb, zie ik als een berg op tegen opnieuw beginnen. Ik doe dit als vrijwilliger, maar ben er de afgelopen tijd dag en nacht aan kwijt. Juist daardoor zie ik, waarschijnlijk, door de bomen het bos niet meer.
De Bergkerk concerten site ziet er netjes uit trouwens!
De pagina waar ik aan werk moet er overigens qua frontpage zo
Dank voor JSN Epic, ik zal er eens naar kijken. Voorheen paste ik altijd een Gavick template aan. Ik heb nu gekeken naar het verbouwen van een bestaand template, maar met name het logo dat deels over gedeeltes van de site heen gaat, houdt me tegen.
Ik heb handig met door middel van firebug dingen uit de code 'slopen' en het aanpassen van de spacing, fontgrootte, enz. Daar houdt het ook wel bij op. Aangezien ik de laatste week al zoveel geprobeerd heb, zie ik als een berg op tegen opnieuw beginnen. Ik doe dit als vrijwilliger, maar ben er de afgelopen tijd dag en nacht aan kwijt. Juist daardoor zie ik, waarschijnlijk, door de bomen het bos niet meer.
De Bergkerk concerten site ziet er netjes uit trouwens!
De pagina waar ik aan werk moet er overigens qua frontpage zo
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
uit gaan zien, maar dat kreeg de template maker al niet voor elkaar. De tekst wil ik qua blok en vorm van de eerder geposte link pakken. De achtergrond moet wit blijven en de tekst zwart + hetzelfde font, maar dan wel in een gestyled jasje in plaats van de rommel nu. Login of registreer om deze te zien.
- Robby van der Zande
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden