Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
verspringende layout
verspringende layout
17 sep 2012 16:13
Ik dacht dat het probleem was opgelost door de horizontale navigatiebalk te centreren....helaas....probleem bestaat nog steeds op
testsite
Zie hier: verspringende layout
Ook voorgelegd aan Artisteer helpdesk, waar ik dit antwoord krijg:
Inderdaad ontstaat het verschuiven als de verticale scrollbar in beeld komt.
Maar dat is toch niet normaal?!
Oftewel, daar moet toch een oplossing voor zijn.
Wie kan helpen?
Alvast bedankt voor tijd en meedenken!
Zie hier: verspringende layout
Ook voorgelegd aan Artisteer helpdesk, waar ik dit antwoord krijg:
I suppose you are referring to some shifting that occurs when the vertical scrollbar appears in browser.
This is normal to have the vertical scrollbar on longer pages and all websites have this behavior.
Inderdaad ontstaat het verschuiven als de verticale scrollbar in beeld komt.
Maar dat is toch niet normaal?!
Oftewel, daar moet toch een oplossing voor zijn.
Wie kan helpen?
Alvast bedankt voor tijd en meedenken!
- pixelstext
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
verspringende layout
17 sep 2012 17:01
Ik kan het niet reproduceren in Firefox en Opera. Wel zie ik in Opera een "flikkering" tijdens de opbouw van de template, maar ik zie niet iets verschuiven.
Kun je van 2 verschillende pagina's een screendump maken en daarbij aangeven welk verschil je precies bedoelt?
De oplossing begint met een duidelijk beeld van het probleem
Kun je van 2 verschillende pagina's een screendump maken en daarbij aangeven welk verschil je precies bedoelt?
De oplossing begint met een duidelijk beeld van het probleem
- Peter
- Algemeen Moderator
verspringende layout
17 sep 2012 17:50
Die opmerking van Artisteer klopt wel, maar komt door de manier waarop die templates in elkaar zitten. Denk dat je het het eenvoudigste op kunt lossen door op regel 746 van template.css en minimale hoogte toe te voegen.
.art-layout-wrapper {
margin: 0 auto;
min-height: 500px;
position: relative;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
verspringende layout
17 sep 2012 22:47
Dat is de oplossing Astrid!!
Alleen heb ik de hoogte moeten wijzigen naar 700px
Om probleem voor Peter en eventueel anderen duidelijk te maken, toch een screendump
- bovenste afbeelding is van "home" page: die heeft rechts geen scrollbar en dus past de navigatiebalk netjes tussen liniaal
- onderste afbeelding is van "links" page: die heeft wel een scrollbar en je ziet dat de pagina naar links verschoven is; de navigatiebalk past niet meer tussen dezelfde liniaal
Astrid alweer bedankt voor 't meedenke!!
Zal de oplossing ook op Artisteer-forum melden....leren die ook weer wat...
Alleen heb ik de hoogte moeten wijzigen naar 700px
Om probleem voor Peter en eventueel anderen duidelijk te maken, toch een screendump
- bovenste afbeelding is van "home" page: die heeft rechts geen scrollbar en dus past de navigatiebalk netjes tussen liniaal
- onderste afbeelding is van "links" page: die heeft wel een scrollbar en je ziet dat de pagina naar links verschoven is; de navigatiebalk past niet meer tussen dezelfde liniaal
Astrid alweer bedankt voor 't meedenke!!
Zal de oplossing ook op Artisteer-forum melden....leren die ook weer wat...
- pixelstext
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
verspringende layout
17 sep 2012 22:55 - 17 sep 2012 22:56Om probleem voor Peter en eventueel anderen duidelijk te maken, toch een screendump
Ik snap nu waarom ik het niet zag/zie: ik heb bij "Home" ook een scrollbar aan de rechterkant. Ligt er maar aan wat voor beeldscherm je hebt blijkbaar.
Maar in ieder geval: Fijn dat het opgelost is en bedankt voor de terugkoppeling.
- Peter
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.678 seconden