Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Rechter menu springt naar links

Rechter menu springt naar links

19 sep 2012 22:46
#1
Hallo,
De rechter menu's van de site ASC62.nl springen op de home pagina en de nieuws pagina naar links, op de andere pagina's staat hij goed, geen idee hoe dat kan, ook heeft het hoofdmenu geen ronde hoeken meer?, ziet er anders uit dan de andere menu's.
Hoop dat iemand mij helpen kan.

Gr. Jan.
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Rechter menu springt naar links

19 sep 2012 23:49
#2
Je hebt in je Home pagina de sidebar2 in HTML-tags strong staan.
Code:
<strong> <div class="art-layout-cell art-sidebar2"> ... </strong>

Dat verstoort de layout.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 10:34
#3
Als aanvulling op bovenstaand antwoord van AnneM: in de hele template staan meer <strong> tags die daar niet thuis horen (en mogelijk tot problemen leiden). Heb je die zelf daar geplaatst?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 10:50
#4
Omdat ik van php, html enz niet zoveel afweet heb ik die template in aristeer gemaakt en daar vul je geen code in, dus dat heb ik niet gedaan, wil er graag wat meer van weten zodat ik deze fouten ook kan vinden, is er ook ergens een uitleg te vinden hoe zo'n template is opgebouw dus waar de diverse onderdelen met hun functies te vinden zijn.
Als ik jou antwoord goed begrijp kunnen deze regels verwijdert worden.

Gr. Jan.
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 12:25
#5
Ik weet niets van het programma Artisteer, maar het lijkt er op dat je tijdens het maken van de template verschillende keren op een knop VET hebt geklikt (misschien om tekst vetgedrukt te krijgen oid) waardoor onderdelen van de template waar modules moeten worden gepubliceerd nu in <strong></strong> tags staan.

Deze tags kunnen worden verwijderd (vergeet niet even een kopie te maken van de huidige index.php)
Discussie gesloten.

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 13:18
#6
Weer een domme vraag van mij, welk bestand is dat waar die tags <strong> in staan, in de index van de site (root) kan ik ze niet vinden en ook in de index van de template niet (kijk met notepad++)

Gr. Jan.
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 13:20
#7
Hallo,

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 14:04
#8
Hallo,
Heb alle tags <strong> eruit gehaald maar het menu gaat niet naar rechts, ben het menu al wel kwijt geweest maar na een verversing van de pagina komt hij gelukkig terug, kan het niet te maken hebben dat het home menu type "speciale artikel" is, die artikelen komen van het menu "nieuws" en dat is een categoriebolg item. Toen ik dat gedaan had ging het fout.

Gr. Jan
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 15:02
#9
Ben ik weer,
Ik heb alle pagina's weer als gewone artikelpagina's geselecteerd dan is alles goed. Als ik de categorieblog selecteer en zet het aantal intro artikelen op meer dan 0 dan flipt het menu naar links, als ik hem op nul zet dan krijg ik een categorielijst en blijft het menu netjes rechts staan???
Iemand een idee hoe dat kan?
Heeft het er soms ook nog mee te maken dat sommige artikelen zijn aangemerkt als "speciaal" zodat ze op de home pagina komen. (deze is ook geselecteerd als "categorieblog"

Gr. Jan.
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 17:28
#10
Beste Jan,

Het heeft echt met je template te maken. Stel de vraag in het forum van Artiseer.
Je merkt al dat je topic helaas niets met Joomla te maken heeft.

Sorry :oops:
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Rechter menu springt naar links

20 sep 2012 19:58
#11
Anne,

Heb de tekst opmaak (Arial grote 12 die ik in joomla heb aangebracht) van de koppen verwijdert, nou staat alles weer goed, als dit nu een fout van joomla is (foute tekst opmaak) of van de template (kan niet met de tekst opmaak omgaan) weet ik niet maar moet maar wat anders verzinnen om de koppen van een tekst op te laten vallen.

Bedankt zover,

Gr. Jan
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Rechter menu springt naar links

21 sep 2012 00:09
#12

Heb de tekst opmaak (Arial grote 12 die ik in joomla heb aangebracht) van de koppen verwijdert, nou staat alles weer goed,

Fijn dat alles weer goed staat.
Bedankt voer het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.176 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie