Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Drop-down Probleem

Drop-down Probleem

22 sep 2012 20:20
hallo,

ik ondervind een probleem als ik een drop-down menu maak

indien ik home, en contact heb
onder home home2 en onder contact contact2

indien ik op de contact pagina ben opend het alleen het contact submenu

indien ik op de home pagina ben opend het alleen het home submenu

probleem 2:
nu werkt het alleen als er een pagina achter zit,
en het werkt niet met een (externe link): # voor geen pagina

indie u de source nodig heb hoor ik het graag, maar mischien is dit bekent !

BVD Martijn :blush:
  • M.artijn
  • M.artijn's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Drop-down Probleem

22 sep 2012 22:04
Geef even een link naar de website aub ;)

Drop-down Probleem

22 sep 2012 22:13 - 22 sep 2012 23:21
dit is de css
wel even om de module module een <div id="nav" plaatsen ps: het werkt ook gewoon in html :|
Code:
/********** NAV**********/ #nav { clear: both; width: 900px; margin: 0 auto; border: solid 1px #6b6b6b; background: url(../images/nav-bg.jpg) repeat-x bottom #3D3D3D; height: 46px; } #nav ul{ list-style:none; z-index: 999; } #nav ul li{ display:block; position:relative; float:left } #nav li ul{ display:none } #nav ul li a{ display:block; margin-left:1px; text-decoration:none; height: 28px; padding: 18px 15px 0px 15px; color: #fff; } #nav li ul li a{ padding: 10px 15px 10px 15px; height: auto; border: 1px solid #444; } #nav ul li a:hover, .active{background:#292929; } #nav li:hover ul{ display:block; position:absolute } #nav li:hover li{ font-size:90%; clear:left; width:12em } #nav li:hover a{ background:#292929;} #nav li:hover li a:hover {background:#eee; color: #000; } /********** end NAV**********/

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • M.artijn
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Drop-down Probleem

23 sep 2012 10:44

en het werkt niet met een (externe link): # voor geen pagina

En als je een menu-item type scheidingsteken gebruikt?

Geef even een link naar de website aub

Als er om een link gevraagd wordt graag een link geven een geen stuk css. Het functioneren van een menu wordt niet bepaald door je css en met een link kan de css ook bekeken worden indien nodig.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Drop-down Probleem

23 sep 2012 12:20
Als het om het standaard menu van Joomla gaat: heb je dan ook de optie submenu-items altijd zichtbaar ingeschakeld?

Drop-down Probleem

23 sep 2012 16:28 - 23 sep 2012 16:33
Helaas heb ik nog geen hosting, ik gebruik wamp.
hierbij eeen stukje html (het is gewooon een standaard menu met er een div nav omheen)
ps met submenu aan
Code:
<div id="nav"> <div class="moduletable_menu"> <ul class="menu"> <li class="item-107 current active"><a href="/dieren/joomla/">Home</a></li> <li class="item-117 parent"><a href="/dieren/joomla/index.php/dieren">dieren</a></li> <li class="item-118 parent"><a href="/dieren/joomla/index.php/hond">hond</a></li> <li class="item-104"><a href="/dieren/joomla/index.php/kat">kat</a></li> <li class="item-105"><a href="/dieren/joomla/index.php/mijn dieren">mijn dieren</a></li> </ul> </div> </div>

Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • M.artijn
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Drop-down Probleem

24 sep 2012 20:49 - 24 sep 2012 20:54
onder link naar de website is helaas niet te achterhalen waardoor het probleem wordt verooraakt.
De HTML en CSS zijn gewoon standaard dus daar kan het niet aan liggen.
Code:
indien ik home, en contact heb onder home home2 en onder contact contact2 indien ik op de contact pagina ben opend het alleen het contact submenu
Dit "probleem" kan ik reproduceren door in de menu module Toon submenu-items op Nee in te stellen.
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.702 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie