Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Template probleem versie 2
13 okt 2012 14:48
Heb nog even een kleine vraag wat betreft de volgende topic:
forum.joomlanl.nl/forum/67-2-5-x-templat...plate-probleem#44139
Namelijk het volgende als ik de website nu op een kleiner scherm ervoor haal wordt alles kleiner en trekt het naar elkaar toe. Dit was in Artisteer 3 niet zo het geval.
Weet iemand wat het probleem kan zijn, dit zelfde heb ik ook al bij het Artisteer Forum neergelegd.
Alvast bedankt,
Rick
forum.joomlanl.nl/forum/67-2-5-x-templat...plate-probleem#44139
Namelijk het volgende als ik de website nu op een kleiner scherm ervoor haal wordt alles kleiner en trekt het naar elkaar toe. Dit was in Artisteer 3 niet zo het geval.
Weet iemand wat het probleem kan zijn, dit zelfde heb ik ook al bij het Artisteer Forum neergelegd.
Alvast bedankt,
Rick
- LittleDucky
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
13 okt 2012 15:30Wat bedoel je hiermee?Namelijk het volgende als ik de website nu op een kleiner scherm ervoor haal wordt alles kleiner en trekt het naar elkaar toe. Dit was in Artisteer 3 niet zo het geval.
Het is zo te zien een zgn responsive template wat wil zeggen dat de template zich aanpast aan de beeldschermresolutie waarmee de website bekeken wordt.
Afhankelijk van de beeldschermresolutie cq. mobiel device (iPad, laptop, iPhone etc.) ziet de website er anders uit.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
13 okt 2012 15:55
Hoe krijg ik het zover dat dit niet gebeurt kun je dat op de een of andere manier uitzetten?
Want er staat namelijk wel bij de breedte van de pagina vast en vloeiend echter heb beide al geprobeerd blijft echter hetzelfde probleem.
Want er staat namelijk wel bij de breedte van de pagina vast en vloeiend echter heb beide al geprobeerd blijft echter hetzelfde probleem.
- LittleDucky
- Joomla!NL ontdekker
13 okt 2012 18:37
Nee, dit kun je niet uitzetten, maar misschien biedt Artisteer zelf wel een mogelijkheid om een niet responsive template te maken.
Aangezien het merendeel van de mensen websites bezoeken op een tablet of een mobiel apparaat is dat laatste echter niet aan te raden. Meer en meer websites en nieuwe Joomla templates zijn responsive zodat een website ook op een tablet of een mobiel apparaat goed te zien zijn.
Responsive webdesign is op dit moment een hot topic en Joomla 3.0 speelt hier al op in door bijv. het beheergedeelte helemaal responsive te maken.
Aangezien het merendeel van de mensen websites bezoeken op een tablet of een mobiel apparaat is dat laatste echter niet aan te raden. Meer en meer websites en nieuwe Joomla templates zijn responsive zodat een website ook op een tablet of een mobiel apparaat goed te zien zijn.
Responsive webdesign is op dit moment een hot topic en Joomla 3.0 speelt hier al op in door bijv. het beheergedeelte helemaal responsive te maken.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
13 okt 2012 19:47 - 13 okt 2012 19:50
In Artisteer 3 moet je de gemaakte template openen en dan op de bovenste balk "Layout" aanklikken.
klik nu op de knop "Breedte bladzijde" en kies een waarde uit de linker kolom (Vast) en niet uit de rechter kolom (Vloeiend).
Misschien dat je nu enkel nog de kolombreedte moet aanpassen.
Sla je template op en exporteer deze als zip bestand met een andere naam dan de reeds geïnstalleerde versie op je Joomla website.
Installeer de nieuwe template nu in Joomla en maak deze actief....nu moet alles goed zijn.
Groeten Bram
aanvulling: in Artisteer 4 is de werkwijze exact hetzelfde.
klik nu op de knop "Breedte bladzijde" en kies een waarde uit de linker kolom (Vast) en niet uit de rechter kolom (Vloeiend).
Misschien dat je nu enkel nog de kolombreedte moet aanpassen.
Sla je template op en exporteer deze als zip bestand met een andere naam dan de reeds geïnstalleerde versie op je Joomla website.
Installeer de nieuwe template nu in Joomla en maak deze actief....nu moet alles goed zijn.
Groeten Bram
aanvulling: in Artisteer 4 is de werkwijze exact hetzelfde.
- messengr
- Nieuw op Joomla!NL
13 okt 2012 20:01
Ja klopt dat was het probleem dus, het had daar dus toch mee te maken!
Bedankt Bram weer iets geleerd voor vandaag
Bedankt Bram weer iets geleerd voor vandaag
- LittleDucky
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.667 seconden