Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Override index.php, kan dat?

02 dec 2012 18:07
Geacht forum,

Ik ben net begonnen met Joomla en heb het inmiddels voor elkaar gekregen om een website life te brengen met Beez20 als template. Maar nu wil ik die Beez20 template een beetje naar mijn hand zetten want de standaard template vind ik niks. Ik moet echter het index.php bestand aanpassen als ik bijvoorbeeld in de footnote de tekst bij "Powered by" wil wijzigen. Of de foto in de header. Als ik nu Joomla update naar de laatste versie ben ik al die wijzigingen weer kwijt en kan ik weer opnieuw beginnen. Nu heb ik wel iets gelezen over "overrides" maar hoe ik van die index.php een override moet maken is me een raadsel.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen.

Sander.
  • Sander06
  • Sander06's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

02 dec 2012 18:24
Hallo Sander,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Van een index.php kan je geen override maken. Dat kan alleen van zogenaamde "views".
Maar om je wijzigingen niet kwijt te raken kan je een kopie van de beez template met je eigen naam maken.
Hier vind je wat meer informatie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

02 dec 2012 22:00

Astrid schreef : Hallo Sander,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Van een index.php kan je geen override maken. Dat kan alleen van zogenaamde "views".
Maar om je wijzigingen niet kwijt te raken kan je een kopie van de beez template met je eigen naam maken.
Hier vind je wat meer informatie.

Beste Astrid,

Bedankt voor de reactie, ik ben gelijk even gaan kijken bij die informatie. Ik heb inderdaad gedaan wat er beschreven werd en heb een kopie gemaakt van beez20. Hier de nodige aanpassingen in gemaakt maar toch gaat het niet vlekkeloos. Mijn hoofdmenu stond in de originele beez20 links en als ik de kopie als standaard instel staat het menu opeens rechts. Hoe kan dat nou weer, ik had toch een kopie gemaakt.
Het hoofdmenu staat op positie-7, left-top, tenminste voor beez20. De kopie heb ik hernoemd, zou het dan iets te maken hebben met die positie, geldt die dan niet voor de hernoemde beez20 template?
Positie-6 is Right-top maar daar staat de module hoofdmenu niet op. Hoe dan ook, ik krijg dat menu niet meer links.
Je ziet ik ben echt nog een newbie.
Misschien kun je me weer verder helpen. Thanks.

Sander.
  • Sander06
  • Sander06's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

03 dec 2012 08:39 - 03 dec 2012 08:40
Sander,
De vragen die je hierboven stelde hebben geen direct raakvlak met het onderwerp "Override index.php"
Ik sluit dus dit topic en vraag je om je vraag even in een nieuw topic te stellen over de moduleposities in je template.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.640 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie