Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Posities binnen een template
Posities binnen een template
02 jan 2013 14:57
Ik hreb een template gekozen om mee te oewfenen: Emerging business.
Deze heeft de volgende posities
left-menu - main-menu - slider - slider-details
left-col1 - sitemap1 - sitemap2 - sitemap3
Ik kan de eerste 4 posities vullen met een modsule, zodat ik weet hoe de indeling wordt.
De laatste vier lukt echter absoluut niet. Hoe kom ik er achter wat de mogelijkheden van deze template zijn?
Deze heeft de volgende posities
left-menu - main-menu - slider - slider-details
left-col1 - sitemap1 - sitemap2 - sitemap3
Ik kan de eerste 4 posities vullen met een modsule, zodat ik weet hoe de indeling wordt.
De laatste vier lukt echter absoluut niet. Hoe kom ik er achter wat de mogelijkheden van deze template zijn?
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
Leo
- LtB
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
02 jan 2013 14:59
Ga naar templatebeheer en dan naar opties ( rechts boven ) voorbeeld module positie ingeschakeld aanvinken.
Zet dan achter je URL van de site ?tp=1 dan zie je de module posities.
Zet dan achter je URL van de site ?tp=1 dan zie je de module posities.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
02 jan 2013 15:22De enige optie in Templatebeheer die ik zie is een tabblad "Permissions"Jelle.D schreef : Ga naar templatebeheer en dan naar opties ( rechts boven ) voorbeeld module positie ingeschakeld aanvinken.
In het Frontend? Geprobeerd: Werkt.Zet dan achter je URL van de site ?tp=1 dan zie je de module posities.
De genoemde optie is kennelijk default geldig.
Maar hoe de positie heet waar de site-titel staat, en idem een sponsor-regel onderaan, wordt niet getoond.
Groet,
Leo
Leo
- LtB
02 jan 2013 15:34
Dan zijn het geen posities, maar worden ze "aangestuurd" door een stuk code in de index.php van je template.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 jan 2013 15:34 - 02 jan 2013 15:36
Het zou handig zijn voor de leden om hier een link van je site te plaatsen niet ieder lid kan de template Emerging business.
EDIT: Astrid was vlugger.
EDIT: Astrid was vlugger.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
03 jan 2013 23:36Astrid schreef : Dan zijn het geen posities, maar worden ze "aangestuurd" door een stuk code in de index.php van je template.
Bedankt.
De voetregel wordt gedefinieerd in een regel die ik wel an wijzigen, maar ik kan iet eerst een kopie inactiverenmet "//" of "##". Waar ligt dat nu weer aan?
(de titelregel moet ik nog zoeken, maar die is minder belangrijk)
Ik zie ook, dat daar de slider gedefinieerd wordt. redelijk begrijpelijke code vor een amateur.
Hier kon ik wel regels kopieren en 1 exemplaar inactiveren. Ik heb een dummy slide4.jpg gemaakt, en op twee plaatsen de code uitgebreid. Dat werkt.
Vanavond verder uitgebreid tot 7 foto's, maar de laatste 3 worden niet vertoond: het kader blijft 2 keer 3 seconden leeg.
Hier begrijp ik helemaal niets van (Ik heb nette lower case filenamen, daar ligt het niet aan..)
Groet,
Leo
Leo
- LtB
03 jan 2013 23:51De fout hierin is gevonden: ik was slordig met het copieren van het stuk code voor de foto's 5/7...LtB schreef :
[...]Astrid schreef : Dan zijn het geen posities, maar worden ze "aangestuurd" door een stuk code in de index.php van je template.
Ik zie ook, dat daar de slider gedefinieerd wordt. redelijk begrijpelijke code vor een amateur.
Hier kon ik wel regels kopieren en 1 exemplaar inactiveren. Ik heb een dummy slide4.jpg gemaakt, en op twee plaatsen de code uitgebreid. Dat werkt.
Vanavond verder uitgebreid tot 7 foto's, maar de laatste 3 worden niet vertoond: het kader blijft 2 keer 3 seconden leeg.
Hier begrijp ik helemaal niets van (Ik heb nette lower case filenamen, daar ligt het niet aan..)
De andere vraag (// of ## om regels tot kommentaarregels te definieren.) is nog open
Groet,
Leo
Leo
- LtB
Tijd voor maken pagina: 0.761 seconden