Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Artisteer probleem

Artisteer probleem

01 feb 2013 23:11 - 04 feb 2013 15:45
#1
Hallo kan iemand mij misschien helpen.. Zit al dagen te klooien om mijn template modules toe te wijzen etc .. Heb al veel gelezen maar kom er nog niet uit .. De een zegt dit de andere dat .. Daarnaast las ik dat ik bij template manager

Install Content From A Template

Joomla Version 2.5 and above can import content along with templates. This is a means to develop content locally with programs like Artisteer so you can import your whole site in one go. To import your content; Install the template as above, then from the Template Manager: Styles page (Extension > Template Manager) Select your template name in the left hand column (with the heading style) and then import content from template.
Import content from template.png Zie afbeelding 1

Maar bij mij staat alleen dit TPL_CONTENT zie afbeelding 2

Wat doe ik fout of wat is er fout gegaan en hoe kan ik dit veranderen.. En heeft iemand een hand-out hoe ik te werk moet gaan met het aanwijzen van die modules.. althans welke namen moet ik aan modules toewijzen etc

alvast bedankt !!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 04 feb 2013 15:45 door Jelle. Reden: In citaat tags geplaatst voor de duidelijkheid
  • Ktje
  • Ktje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artisteer probleem

02 feb 2013 08:17
#2
Welke versie van Artisteer gebruik je?
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Artisteer probleem

02 feb 2013 09:09
#3
Oh ja sorry vergeten !!!

Ik gebruik artisteer 4.0 en joomla 2,5,8

Ik heb eerst alles in een map geëxporteerd. Vervolgens deze map ( op windows machine middels usb stick naar Mac gekopieerd . Daarna mbv ftp de mappen geplaatst onder templates ( nieuwe map in aangemaakt)!
  • Ktje
  • Ktje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artisteer probleem

02 feb 2013 09:37
#4
Hoe heb je de zipfile in Artisteer gemaakt. 2.5 geselecteerd, zip en inhoud?
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Artisteer probleem

02 feb 2013 10:36
#5
Ik heb idd beide opties aangekruist !! Bij het maken van een zip !! Deze zip kon ik helaas niet uploaden via extentiemanager .. Dus via ftp gedaan ( eerst wel alle bestanden uitgeakt ) dit af het zelfde resultaat !! Heb toen een 2e template geexporteerd dan alleen map en inhoud optie aangekruist !! Wederom geen mogelijkheid om import etc etc te kunnen uitvoeren .. Zoals in de bijlage 2
  • Ktje
  • Ktje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artisteer probleem

04 feb 2013 15:34 - 04 feb 2013 15:43
#6
Ik kom helaas niet verder .. !!!!!
IK heb nog even de Amerikaanse forum bekeken. Ook daar 1 issue van problemen met " import etc" echter het gaat hier om een serverfout .. Bij mij is de optie niet aanwezig .. Daar werd gesproken over om de permissies te veranderen in 755 (Dit heb ik gedaan via FTP maar helaas veranderde dat niets)

Ook werd het volgende besproken

Just stumbled on this thread because I too have the infamous 500 Error when trying to import content from my template. Here is what I did to fix it:
I'm using Artisteer 4.0 with Joomla 2.5.7. When installing Joomla, I got to the database info screen and entered my info. Joomla gives the choice to select between Mysqli and Mysql, with Mysqli as the default choice. (Actually, Joomla tells you that you are PROBABLY using Mysqli, which IMHO they should NOT do.) My DB is Mysql, which usually I would specify in the drop down...but I forgot and left it set to Mysqli. Oops.
After noticing the error in Global Configuration I changed the setting to Mysql, but still no joy importing content. (It appears that failing to set this correctly during the install will affect your permissions, even after changing it manually).
I wiped the entire Joomla install and reinstalled, making sure to select Mysql this time. After all this, the template installed perfectly, and content was imported successfully.
Hope this helps someone.


Dit wel gedaan maar niet opnieuw geïnstalleerd .. Zou eerst willen weten welke oplossing jullie kunnen aandragen.. Alvast weer bedankt !!

Edit Astrid: Ik heb de tekst tussen citaattags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 04 feb 2013 15:43 door Jelle. Reden: In citaat tags geplaatst voor de duidelijkheid
  • Ktje
  • Ktje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artisteer probleem

04 feb 2013 15:41
#7
Ik moet passen. Ik heb dit nog niet meegemaakt. Misschien dat iemand anders op dit forum je verder kan helpen.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Artisteer probleem

04 feb 2013 15:59
#8
Ok Dank je in ieder geval voor het meedenken.. !! Hoop dat iemand nog een oplossing heeft.. ??
  • Ktje
  • Ktje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artisteer probleem

04 feb 2013 18:00
#9
Ook even een gok, maar heb je bij extensiebeheer als eens op "ontdekken" geklikt? Zeker als je een template niet via installeer pakketbestand installeert, zou het wel eens kunnen dat er nog e.e.a. niet meegekomen is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Artisteer probleem

04 feb 2013 18:47
#10
Hoi Astrid dank je voor je antwoord..!!! Dat heb ik idd gedaan..Heb dit proces (FTP -Ontdekken-Installeren) nou 3x uitgevoerd .. Eerst alles verwijderd en daarna weer geïnstalleerd via FTP -extentiebeheer ontdekken -installeren- zelfs nog repareren er zijn 69 bestanden goed geïnstalleerd en 29 niet .. Deze op repareren gedrukt maar dat veranderd niet het aantal (niet geïnstalleerde)

Misschien daar de fout ..???

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Ktje
  • Ktje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artisteer probleem

08 feb 2013 18:56
#11
Voor de geïnteresseerden .. Ik heb het probleem opgelost door de zipfile niet te uploaden via FTP maar gewoon via extentiebeheer ( wel eerst php.ini verhogen) Nu was "import content etc" wel zichtbaar en werkte !!! Denk dat daar het probleem lag !! Dus mijn advies uploaden via extentiebeheer joomla en geen ftp gebruiken!!!
  • Ktje
  • Ktje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artisteer probleem

08 feb 2013 19:15
#12
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13589
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.228 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie