Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Gratis (open source) template builder?

Gratis (open source) template builder?

02 feb 2013 22:53
#1
Graag zou ik voor mijn website een nieuwe template willen maken. Toen ik mijn huidige template maakte heb ik mij niet gerealiseerd dat ik ook lettertypes, link-kleuren e.d. standaard anders wilde hebben. Ik heb geen programmeerkennis en het valt niet mee om die systematisch op te doen. Het is dus veel trial en error.
Mijn eerste template heb ik ooit gemaakt met Artisteer. Helaas was er met de overgang van 1.5 naar 1.7 en later 2.5 een nieuwe versie van nodig en die is voor Joomla erg kostbaar (om slechts 1 website te vervaardigen) en ook met slechts tijdelijke ondersteuning. Later heb ik Template Toaster gebruikt (voor mijn huidige template), die toen nog in een beta-versie was en dus gratis. Dat programma heb ik helaas niet meer.
Ik heb gezocht op internet naar een gratis programma, maar kom niets tegen op dat vlak. Zover mij bekend is er ook geen open source software die dat kan doen. Al Googlend zie ik wel dat er een ergens in april een boekje uit gaat komen (in het Nederlands) dat gaat over zelf templates maken. Misschien dat ik daar maar op moet wachten.
Is er misschien iemand die een tip heeft? Gratis software of evt. een leesbaar boek/ handleiding hoe ik zelf een template zou kunnen maken (programmeren).
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Gratis (open source) template builder?

02 feb 2013 23:21
#2
Op forum.joomlanl.nl/handige-links en dan kiezen voor Joomla Templates, vind je uitleg over hoe een template te maken.

Je kunt natuurlijk ook een bestaand (gratis) template opzoeken en gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Gratis (open source) template builder?

12 jul 2013 12:50
#3
Hallo,

Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13589

Gratis (open source) template builder?

14 jul 2013 21:41
#4
Nee, dit is niet opgelost. Ik heb voor mijzelf bedacht om toch maar te gaan voor een betaald programma.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.823 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie