Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Tekst schuift over afbeelding bij verkleinen window
12 feb 2013 09:58
Hallo,
Sinds november 2012 werk ik met Joomla! 2.5.9. Na even stug doorbijten is het me zo'n beetje duidelijk hoe Joonla! werkt. Vorige week stuitte ik op het volgende probleem. Ik heb een grote afbeelding heb in de linkerkolom en tekst in de rechterkolom. Als ik nu het window verklein, dan schuift de tekst over de afbeelding heen omdat de afbeelding niet kan worden samengedrukt (zie bijlage 2). Bij twee kolommen tekst treedt het probleem niet op, omdat tekst mooi doorschuift naar onderen. Nu zul je je afvragen waarom ik een window verklein. Wel, op mijn iPad2 heb ik precies hetzelfde probleem, omdat de schermresolutie maar 1024x768 is. Is het mogelijk om de afbeelding proportioneel te verkleinen, naarmate het window kleiner wordt? Zelf ga ik me niet wagen aan het oplossen van dit probleem, want programmeren is niet echt mijn sterkste kant.
Groeten,
Liejan
Sinds november 2012 werk ik met Joomla! 2.5.9. Na even stug doorbijten is het me zo'n beetje duidelijk hoe Joonla! werkt. Vorige week stuitte ik op het volgende probleem. Ik heb een grote afbeelding heb in de linkerkolom en tekst in de rechterkolom. Als ik nu het window verklein, dan schuift de tekst over de afbeelding heen omdat de afbeelding niet kan worden samengedrukt (zie bijlage 2). Bij twee kolommen tekst treedt het probleem niet op, omdat tekst mooi doorschuift naar onderen. Nu zul je je afvragen waarom ik een window verklein. Wel, op mijn iPad2 heb ik precies hetzelfde probleem, omdat de schermresolutie maar 1024x768 is. Is het mogelijk om de afbeelding proportioneel te verkleinen, naarmate het window kleiner wordt? Zelf ga ik me niet wagen aan het oplossen van dit probleem, want programmeren is niet echt mijn sterkste kant.
Groeten,
Liejan
- Liejan
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
12 feb 2013 10:23
Hallo Liejan,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Als je JCE als editor gebruikt kan je dat instellen. Hier staat er meer over. Je moet er dan wel voor zorgen dat je de afbeelding op maat maakt voor je orginele weergave en hem niet meer via de editor verkleinen.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Als je JCE als editor gebruikt kan je dat instellen. Hier staat er meer over. Je moet er dan wel voor zorgen dat je de afbeelding op maat maakt voor je orginele weergave en hem niet meer via de editor verkleinen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 feb 2013 17:21 - 12 feb 2013 18:57
Na het installeren van de JCE-editor heb ik nog toegevoegd aan mijn personal.css:
en aan de source-code van het artikel bij de img-sectie: class="size-auto"
Nu werkt het. Ik vind het geweldig. Met dank aan Ryan, de JCE-Developer.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Code:
#content img {
height: auto;
max-width: 100%;
}
img {
height: auto;
max-width: 100%;
}
@media \0screen {
img {
width: auto; /* for ie 8 */
}
}
en aan de source-code van het artikel bij de img-sectie: class="size-auto"
Nu werkt het. Ik vind het geweldig. Met dank aan Ryan, de JCE-Developer.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Liejan
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
12 feb 2013 18:58
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.790 seconden