Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Verschillende tekstmarges in artikelen

11 jun 2013 12:04 - 11 jun 2013 12:07
Joomla 2.5

Hoi iedereen, wie kan me bij het volgende helpen?

Aangezien ik het niet mooi vind dat de tekst op mijn website de gehele breedte gebruikt, heb ik een rechter tekstmarge ingesteld van 150px (door het toevoegen van een margin-right = 150px in template.css in art-postcontent).Opzich werkt dat prima. Alle artikelen op mijn website worden goed weergegeven.

Mijn homepage is echter een category blog met 1 hoofdartikel in de volle breedte met daaronder subartikels verdeeld in kolommen. Het probleem is
echter dat de rechter tekstmarge ook wordt toegepast op de layout van de subartikel kolommen, en dat wil ik dus niet.

Heb al uren lopen zoeken en proberen maar kom er niet uit. Het is of alles met een tekstmarge of niets. Ik krijg het dus niet voor elkaar om de subartikels zonder tekstmarge weer te geven.

Momenteel heb ik het "opgelost" door alle inhoud van een subartikel in een tabel te zetten. Deze tabel overruled de tekstmarge. De tabellen werken echter niet in een responsive design. Alle tekst past zich aan de schermgrootte aan behalve de tabellen en dat is geen gezicht.

Hoe kan ik dus de tekstmarge voor de subartikelen overrulen?
  • scotty018
  • scotty018's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

11 jun 2013 12:30
Hallo scotty018,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Waarom maak je je template niet wat smaller in Artisteer? Dit is niet echt de juiste manier van werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.661 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie