Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost flexheader gebruiken
flexheader gebruiken
21 jun 2013 13:54
Dag allemaal,
Als leek ben ik de uitdaging aangegaan om zelf met mijn website aan de slag te gaan met Joomla...toch iets ingewikkelder dan gedacht Ik loop tegen een aantal problemen aan, maar zal niet alles tegelijkertijd hier plaatsen. Waar ik op dit moment het meest mee zit is het template...
Ik heb Beez 5 ingesteld als default. Maar nu wil ik van die afbeelding van de fruitshop af... In plaats daarvan wil graag per menu-item een andere afbeelding in de header. Nu heb ik de module flexheader 3 geïnstalleerd. Maar nu heb ik geen idee hoe nu verder...Ik heb al gegoogled en op you tube gekeken, maar op de een of andere manier kom ik maar niet aan de juiste info....Kan iemand mij helpen? Ik gebruik joomla 2.5.11 en de website is www.retreatspanje.nl . groetjes, Marjolijn
Als leek ben ik de uitdaging aangegaan om zelf met mijn website aan de slag te gaan met Joomla...toch iets ingewikkelder dan gedacht Ik loop tegen een aantal problemen aan, maar zal niet alles tegelijkertijd hier plaatsen. Waar ik op dit moment het meest mee zit is het template...
Ik heb Beez 5 ingesteld als default. Maar nu wil ik van die afbeelding van de fruitshop af... In plaats daarvan wil graag per menu-item een andere afbeelding in de header. Nu heb ik de module flexheader 3 geïnstalleerd. Maar nu heb ik geen idee hoe nu verder...Ik heb al gegoogled en op you tube gekeken, maar op de een of andere manier kom ik maar niet aan de juiste info....Kan iemand mij helpen? Ik gebruik joomla 2.5.11 en de website is www.retreatspanje.nl . groetjes, Marjolijn
- marjolijnwannet
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
flexheader gebruiken
21 jun 2013 14:15
Hallo Marjolijn,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat lukt er niet dan? Wat heb je al gedaan?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat lukt er niet dan? Wat heb je al gedaan?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
flexheader gebruiken
21 jun 2013 14:24
Hai Astrid,
Dank je Nou ja, ik weet eigenlijk gewoon helemaal niet hoe ik die flexheader 3 moet gebruiken....Dus hoe ik de afbeeldingen per menu-item instel en hoe die fruitshop afbeelding eraf gaat...Ik ben een echte beginner
Dank je Nou ja, ik weet eigenlijk gewoon helemaal niet hoe ik die flexheader 3 moet gebruiken....Dus hoe ik de afbeeldingen per menu-item instel en hoe die fruitshop afbeelding eraf gaat...Ik ben een echte beginner
- marjolijnwannet
- Nieuw op Joomla!NL
flexheader gebruiken
21 jun 2013 14:26
het enige wat ik dus heb gedaan is die module flexheader 3 gedownload en daarna heb ik m geïnstalleerd via 'extension manager'... dat is het...
- marjolijnwannet
- Nieuw op Joomla!NL
flexheader gebruiken
21 jun 2013 14:35 - 21 jun 2013 14:35
Snap het. De insructies lopen ook niet over van duidelijkheid.
Hoop dat je hiermee verder komt:
Hoop dat je hiermee verder komt:
- Publiceer je module op position-15 (dat is de header positie van Beez5).
- Kies bij moduletoewijzing voor "op alle pagina's"
- Je ziet rechts een aantal velden staan. Zet de bovenste "Show help information on frontpage" even op "for developer".
- Daaronder staan nog een aantal veldjes met maptoewijzingen. Voor de overzichtelijkheid van je site kan je die het beste aanhouden.
- Dus ga naar Mediabeheer, maak een map header-images aan onder de map images. Zet daarin 1 afbeelding die je header-default.jpg noemt. Als het goed is zie je dan in ieder geval die afbeelding op de plaats van de header staan.
- Die developer mode zorgt ervoor dat je bij elk menu-item dat je aanklikt te zien krijgt welk plaatje daar bij hoort. Dat is gebaseerd op het id-nummer van het menu-item. Noem het plaatje exact zoals het daar aangegeven wordt (bijvoorbeeld itemid196.jpg) en zet dat ook in de map header-images. Dat doe je voor elk menu-item.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
flexheader gebruiken
21 jun 2013 15:28
Helemaal geweldig! Heel erg bedankt! Het ben niet heel snel, dus heb nu alleen de default header, maar daar ben ik al blij mee (alleen het formaat van de afbeelding klopt niet, maar dat gaat wel lukken, denk)... Maar de uitleg die je me stuurde is duidelijk, dus denk dat het gaat lukken met de flexheaders....Ik zit nog wel met een aantal andere hardnekkige kwestie waar ik niet uitkom. Kan ik later nog een vraag stellen?
- marjolijnwannet
- Nieuw op Joomla!NL
flexheader gebruiken
21 jun 2013 15:33
Fijn dat mijn uitleg je geholpen heeft. Aangezien je aangeeft dat je er verder wel uitkomt, sluit ik dit draadje. Mocht je er toch niet uitkomen, dan maak je gewoon een nieuwe vraag aan. Dat geldt natuurlijk ook voor eventuele andere vragen die je hebt. Wel graag 1 onderwerp per vraag.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.821 seconden