Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost template aanpassen in testomgeving
template aanpassen in testomgeving
21 jun 2013 20:23 - 21 jun 2013 20:24
Goedenavond,
Wij hebben voor ons bedrijf een Joomla website, waar ik graag de lay-out van zou willen wijzigen. Ik heb al een nieuwe template uitgezocht, maar zou deze eerst graag in een testomgeving startklaar willen maken voordat hij online gaat. Ook moet de huidige website gewoon door blijven draaien tot de 'nieuwe' klaar is. Hoe kan ik dit het beste doen? Het installeren van de nieuwe template is geen probleem.
Ik ben nog een groentje op site-bouw gebied, dus hoop dat iemand mij een duidelijke how-to kan geven!
site: www.koekoekshof.nl
nieuwe template: www.bestofjoomla.com/component/option,co...l/Itemid,46/id,4292/
Ik gebruik Joomla 2.5.11
Alvast bedankt!
Wij hebben voor ons bedrijf een Joomla website, waar ik graag de lay-out van zou willen wijzigen. Ik heb al een nieuwe template uitgezocht, maar zou deze eerst graag in een testomgeving startklaar willen maken voordat hij online gaat. Ook moet de huidige website gewoon door blijven draaien tot de 'nieuwe' klaar is. Hoe kan ik dit het beste doen? Het installeren van de nieuwe template is geen probleem.
Ik ben nog een groentje op site-bouw gebied, dus hoop dat iemand mij een duidelijke how-to kan geven!
site: www.koekoekshof.nl
nieuwe template: www.bestofjoomla.com/component/option,co...l/Itemid,46/id,4292/
Ik gebruik Joomla 2.5.11
Alvast bedankt!
- kim
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2013 20:34
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat je kan doen is je site lokaal op te zetten bijvoorbeeld met xampp.
Deze draait dan op je eigen computer en dan kan je dus rustig testen.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat je kan doen is je site lokaal op te zetten bijvoorbeeld met xampp.
Deze draait dan op je eigen computer en dan kan je dus rustig testen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
21 jun 2013 20:34 - 21 jun 2013 20:37
Als je windows gebruikt WAMP installeren
Zelf gebruik ik MAMP op een MAC.
Meer info op:
www.mamp.info/en/index.html
www.wampserver.com/en/
Zoek opdracht van Google Hierin staan ook een paar Youtbe filmpjes met instructies
Zelf gebruik ik MAMP op een MAC.
Meer info op:
www.mamp.info/en/index.html
www.wampserver.com/en/
Zoek opdracht van Google Hierin staan ook een paar Youtbe filmpjes met instructies
Passie voor fotografie en Reizen, maar natuurlijk ook Agile/Scrum
- Apple
- Joomla!NL ontdekker
21 jun 2013 20:51
Behalve offline ontwikkelen op je eigen PC, kun je ook online ontwikkelen op de server van je provider.
Afhankelijk van je hostingaccount bij je provider kun je het volgende doen.
Maak een subdomein aan. Bijvoorbeeld: test.jouwdomein.nl
Of als je geen subdomein mag aanmaken, kun je ook een extra map aanmaken. Bijvoorbeeld: jouwdomein.nl/joomla
Maak in het beheerscherm van je provider een nieuwe database aan en oteer databasenaam, gebruikersnaam en wachtwoord.
Maak bijvoorbeeld met behulp van Akeeba Backup een back-up van je site en restore deze in het aangemaakte subdomein of de nieuwe map Joomla. Gebruik hiervoor je net nieuw aangemaakte tweede database.
Nu heb je in het subdomein of in de map joomla je ontwikkel- en testsite staan, waarmee je je template verder kunt opzetten.
Klaar?
Maak dan van die site een back-up en plaats die vervolgens in de rootmap van je hostingaccount, waar nu je huidige site staat.
Het is even snel zo opgeschreven. Mocht je ergens blijven steken, laat het dan even weten.
Afhankelijk van je hostingaccount bij je provider kun je het volgende doen.
Maak een subdomein aan. Bijvoorbeeld: test.jouwdomein.nl
Of als je geen subdomein mag aanmaken, kun je ook een extra map aanmaken. Bijvoorbeeld: jouwdomein.nl/joomla
Maak in het beheerscherm van je provider een nieuwe database aan en oteer databasenaam, gebruikersnaam en wachtwoord.
Maak bijvoorbeeld met behulp van Akeeba Backup een back-up van je site en restore deze in het aangemaakte subdomein of de nieuwe map Joomla. Gebruik hiervoor je net nieuw aangemaakte tweede database.
Nu heb je in het subdomein of in de map joomla je ontwikkel- en testsite staan, waarmee je je template verder kunt opzetten.
Klaar?
Maak dan van die site een back-up en plaats die vervolgens in de rootmap van je hostingaccount, waar nu je huidige site staat.
Het is even snel zo opgeschreven. Mocht je ergens blijven steken, laat het dan even weten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
21 jun 2013 21:19 - 21 jun 2013 21:20
ZIt wel een klein nadeel bij het ontwikkelen in een subdomein. Deze wordt geïndexeerd door Google en consorten. Mits je dit dicht timmert.
Een zakelijke website die op een sub domein ontwikkeld word heb ik niet graag in de zoek resultaten. Staat ook niet professioneel
Een zakelijke website die op een sub domein ontwikkeld word heb ik niet graag in de zoek resultaten. Staat ook niet professioneel
- Apple
- Joomla!NL ontdekker
21 jun 2013 21:52
dank voor deze reacties!
Xamp ken ik inderdaad (en voor zover ik het zo snel kan zien is WAMP qua werking niet heel erg veel anders), dat lijkt me dan het makkelijkste om mee te werken. Hoe kan ik de gegevens/teksten van mijn huidige site in de nieuwe importeren, of moet ik dat allemaal handmatig invoeren?
En als ik straks zover ben, hoe vervang ik de huidige site dan voor de nieuwe, of loop ik dan op de zaken vooruit?
wederom dank voor de hulp!
Xamp ken ik inderdaad (en voor zover ik het zo snel kan zien is WAMP qua werking niet heel erg veel anders), dat lijkt me dan het makkelijkste om mee te werken. Hoe kan ik de gegevens/teksten van mijn huidige site in de nieuwe importeren, of moet ik dat allemaal handmatig invoeren?
En als ik straks zover ben, hoe vervang ik de huidige site dan voor de nieuwe, of loop ik dan op de zaken vooruit?
wederom dank voor de hulp!
- kim
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2013 22:09 - 21 jun 2013 22:11
Volgens mij hebben ze wel een artikel hier op de site staan hoe je site te verhuizen. Dat is indirect ook wat je gaat doen. Alleen in jou geval maak je een kopie van je productie site.
maak een backup van je database en je bestanden. En volg de stappen die in het verhuis document staat.
Met Google vind je aardig wat informatie zelfs weer Youtube filmpjes met uitleg
--> Link met zoek resultaten <--
maak een backup van je database en je bestanden. En volg de stappen die in het verhuis document staat.
Met Google vind je aardig wat informatie zelfs weer Youtube filmpjes met uitleg
--> Link met zoek resultaten <--
- Apple
- Joomla!NL ontdekker
- kim
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2013 23:14
Prima,
Dan sluit ik deze topic, mochten er nog gerichte vragen komen ben je welkom om die te stellen in het juiste forum onderdeel.
Dan sluit ik deze topic, mochten er nog gerichte vragen komen ben je welkom om die te stellen in het juiste forum onderdeel.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.856 seconden