Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
menu probleem
menu probleem
24 jun 2013 13:27
Hoi,
Eindelijk de overstap aan het maken naar 2.5. Nu kom ik het volgende tegen wat in 1.5 simpel was.
Ik heb verschillende menu's in de zijbalk voor verschillende pagina's. op de voorpagina moet geen zij menu (Hoofdmenu) op andere pagina verschillende. 1 voor bedrijven en 1 voor particulieren maar ze hoeven elkaar niet te zien. In 1.5 kon je dat eenvoudig aanklikken met CTRL etc etc. in 2.5 lukt het me niet om de verschillende menu's op de juiste pagina te krijgen. Ik loop te rommelen bij menu toewijzingen. Maar kom er niet uit.
Hoe doe je dit?
Eindelijk de overstap aan het maken naar 2.5. Nu kom ik het volgende tegen wat in 1.5 simpel was.
Ik heb verschillende menu's in de zijbalk voor verschillende pagina's. op de voorpagina moet geen zij menu (Hoofdmenu) op andere pagina verschillende. 1 voor bedrijven en 1 voor particulieren maar ze hoeven elkaar niet te zien. In 1.5 kon je dat eenvoudig aanklikken met CTRL etc etc. in 2.5 lukt het me niet om de verschillende menu's op de juiste pagina te krijgen. Ik loop te rommelen bij menu toewijzingen. Maar kom er niet uit.
Hoe doe je dit?
- Constant
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
menu probleem
24 jun 2013 14:03
Een menu toon je als Module.
Kijk eens bij Extensies / Modulebeheer.
daar zie je module van het betreffende menu.
Onderaan die pagina vind je aan welke menu-items de module mag worden getoond.
Daar kun jij dus bepalen waar je het menu zichtbaar maakt.
Kom je daar verder mee?
Kijk eens bij Extensies / Modulebeheer.
daar zie je module van het betreffende menu.
Onderaan die pagina vind je aan welke menu-items de module mag worden getoond.
Daar kun jij dus bepalen waar je het menu zichtbaar maakt.
Kom je daar verder mee?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
menu probleem
24 jun 2013 14:47
Tja daar zat ik al. het hoofdmenu kan ik wel aan zetten maar een extra menu voor bijvoorbeeld bedrijven of particulieren krijg ik niet zichtbaar. ik geef aan welke menu en welke documenten ik dan wil tonen. hij staat op groen.
- Constant
- Bekend met Joomla!NL
menu probleem
24 jun 2013 15:08Die begrijp ik niet. Bij een menu-module kan je alleen een menu kiezen.en welke documenten
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
menu probleem
24 jun 2013 15:13
Hoi Astrid.
je moet onderin menu items aanklikken. ik niemde dat artikelen omdat de artikelen zo heten.
je moet onderin menu items aanklikken. ik niemde dat artikelen omdat de artikelen zo heten.
- Constant
- Bekend met Joomla!NL
menu probleem
24 jun 2013 15:24 - 24 jun 2013 15:24
Nu snap ik niet meer wat je precies vraagt.
Waar loop je op dit moment precies tegenaan?
Waar loop je op dit moment precies tegenaan?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
menu probleem
24 jun 2013 15:50
Wouter,
nogmaals.
Pagina 1 moet menu vrij zijn.
Daar staat een keuze op particulieren en zakelijk op. deze hebben aparte menu's aan de zijkant.
en dat lukt dus niet.
In 1.5 maakte je met ctrl en klik duidelijk waar wel en waar geen menu en welke.
Ik klik bij modulebeheer in 2.5 zeg maar voor voor bedrijven.
Onder in klik ik aan welke artikel ik waar moet laten zien dmv die vinkjes.
Maar er verschijnt geen menu in de pagina. ik heb ook gekken waar de artikelen stonden en goed door verwezen etc etc. maar het mag niet lukken.
nogmaals.
Pagina 1 moet menu vrij zijn.
Daar staat een keuze op particulieren en zakelijk op. deze hebben aparte menu's aan de zijkant.
en dat lukt dus niet.
In 1.5 maakte je met ctrl en klik duidelijk waar wel en waar geen menu en welke.
Ik klik bij modulebeheer in 2.5 zeg maar voor voor bedrijven.
Onder in klik ik aan welke artikel ik waar moet laten zien dmv die vinkjes.
Maar er verschijnt geen menu in de pagina. ik heb ook gekken waar de artikelen stonden en goed door verwezen etc etc. maar het mag niet lukken.
- Constant
- Bekend met Joomla!NL
menu probleem
24 jun 2013 20:45
Lastig aan te geven zonder zicht op je site, maar volgens mij moet je het zo benaderen:
Je zijmenu's wil je niet op de voorpagina tonen geef je aam.
Dan moet je alle overige opties in het betreffende modulebeheer aanklikken behalve Home.
Als het goed is verschijnt dan in je zijbalk het menu op de gewenste overige pagina's.
Ik neem aan dat je wel een Hoofdmenu hebt dat ergens op de voorpagina verschijnt, waardoor je bezoekers de keuze hebben om ergens naar toe te navigeren.
Misschien kun je anders even een link naar je site posten, zodat het je vraag wat duidelijk maakt om er een uitleg bij te schrijven.
Je zijmenu's wil je niet op de voorpagina tonen geef je aam.
Dan moet je alle overige opties in het betreffende modulebeheer aanklikken behalve Home.
Als het goed is verschijnt dan in je zijbalk het menu op de gewenste overige pagina's.
Ik neem aan dat je wel een Hoofdmenu hebt dat ergens op de voorpagina verschijnt, waardoor je bezoekers de keuze hebben om ergens naar toe te navigeren.
Misschien kun je anders even een link naar je site posten, zodat het je vraag wat duidelijk maakt om er een uitleg bij te schrijven.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
menu probleem
01 jul 2013 17:42
Hoi,
Excuus van mijn offline maar was door ziekte geveld. Ik zou de url wel willen geven maar niet openbaar.
Op de index pagina komt geen hoofdmenu. Pas op de pagina die de bezoeker wil ( dat kan particulier zijn of bedrijven) verschijnt er een hoofdmenu speciaal ge-ent op de groep. Ik zie ook modules die artikelen staan.
Nu zie ik na door linken van1 van de groepen de volgende url http://...... .nl/2-ongecategoriseerd/9-voor-bedrijven. Ik krijg die 2-ongecategoriseerd en die g ook niet weg. ik denk dat daardoor het menu ook niet verschijnt omdat die routing niet klopt.
ik heb al bij algemeen gekken maar geen idee hoe of wat. Ik kan je de url sturen maar doe dat liever prive.
Excuus van mijn offline maar was door ziekte geveld. Ik zou de url wel willen geven maar niet openbaar.
Op de index pagina komt geen hoofdmenu. Pas op de pagina die de bezoeker wil ( dat kan particulier zijn of bedrijven) verschijnt er een hoofdmenu speciaal ge-ent op de groep. Ik zie ook modules die artikelen staan.
Nu zie ik na door linken van1 van de groepen de volgende url http://...... .nl/2-ongecategoriseerd/9-voor-bedrijven. Ik krijg die 2-ongecategoriseerd en die g ook niet weg. ik denk dat daardoor het menu ook niet verschijnt omdat die routing niet klopt.
ik heb al bij algemeen gekken maar geen idee hoe of wat. Ik kan je de url sturen maar doe dat liever prive.
- Constant
- Bekend met Joomla!NL
menu probleem
01 jul 2013 17:49
Je zult altijd een home menu-item moeten hebben. Ik zie zo twee opties:
Je maakt een mainmenu met daarin een menu-item home en daarin twee submenu-items. 1 voor bedrijven en 1 voor particulier. Dan maak je 1 menu voor bedrijven en 1 voor particulier met de daarbijbehorende submenu-items.
In je hoofdmenu maak je van menu-item bedrijven een alias naar de home van bedrijven en hetzelfde voor particulier.
Of je maakt 1 hoofdmenu met daarin al je menu-items.
Op de homepage publiceer je dan de menu-module niet.
En dat doorlinken met vreemde urls komt enerzijds denk ik doordat je een verkeerd menu-item type hebt gekozen en anderzijds doordat je je artikelen niet aan een zelfgemaakte categorie hebt toegewezen.
URL's per pm hebben weinig zin, omdat dan de forumleden nog niet zien hoe je site in elkaar zit.
Je maakt een mainmenu met daarin een menu-item home en daarin twee submenu-items. 1 voor bedrijven en 1 voor particulier. Dan maak je 1 menu voor bedrijven en 1 voor particulier met de daarbijbehorende submenu-items.
In je hoofdmenu maak je van menu-item bedrijven een alias naar de home van bedrijven en hetzelfde voor particulier.
Of je maakt 1 hoofdmenu met daarin al je menu-items.
Op de homepage publiceer je dan de menu-module niet.
En dat doorlinken met vreemde urls komt enerzijds denk ik doordat je een verkeerd menu-item type hebt gekozen en anderzijds doordat je je artikelen niet aan een zelfgemaakte categorie hebt toegewezen.
URL's per pm hebben weinig zin, omdat dan de forumleden nog niet zien hoe je site in elkaar zit.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
menu probleem
01 jul 2013 18:14
Astrid,
bedankt voor je antwoord.
Ik heb nog een oude site die nog onder 1.5.26 draait en zoo zou het moeten gaan. deze site heb ik ook gemaakt dus of ik zie wat over het hoofd of het kan gewoon niet in de nieuwere versies ( lijkt me stug) www.deblessurepraktijk.nl . ( zou wil het ook alleen bij voor patienten zit een andre menu keuze dan bij voor patrijken)
Alles wat in jouw antwoord staat heb ik geprobeerd. omwegen etc aan en uit zetten etc etc
het moet toch gewoon kunnen.
bedankt voor je antwoord.
Ik heb nog een oude site die nog onder 1.5.26 draait en zoo zou het moeten gaan. deze site heb ik ook gemaakt dus of ik zie wat over het hoofd of het kan gewoon niet in de nieuwere versies ( lijkt me stug) www.deblessurepraktijk.nl . ( zou wil het ook alleen bij voor patienten zit een andre menu keuze dan bij voor patrijken)
Alles wat in jouw antwoord staat heb ik geprobeerd. omwegen etc aan en uit zetten etc etc
het moet toch gewoon kunnen.
- Constant
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.783 seconden