Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Vraag over breadcrumbs
Vraag over breadcrumbs
11 jul 2013 12:32 - 11 jul 2013 12:34
Hoi iedereen,
Ik loop een beetje vast met de breadcrumbsmodule.
Wat lukt wel?
Als ik een menu maak met een categorie (kleren), item(broeken) en subitem(jeans) dan zie ik netjes in de breadcrumbs staan: home>kleren>broeken>jeans.
Ik geef dus in de menumanager de relatie tot elkaar aan via parent item.
Wat wil ik maar lukt niet?
Stel ik heb een categorie(kleren) en item(broeken) aangegeven in menu manager. Ik bewerk het item in article manager en voeg een link toe naar een pagina (in dit geval dus "jeans") Dit is dus een subitem artikel die nog niet in het menu is gelinkt aan het item (broeken).
Als ik nu in de browserweergave op de link klink gaat hij netjes naar de jeans pagina maar zie ik in de breadcrumbs Home>Jeans staan ipv home>kleren>broeken>jeans.
Ik ben dus verplicht in de menumanager de link tussen jeans en broeken aan te geven, maar dit betekent automatisch dat jeans ook in mijn menubalk als subitem onder broeken wordt weergegeven en dat wil ik niet.(vind het niet mooi staan in mijn menu)
Wat zou helemaal geweldig zijn?
Heb momenteel een vmenu in de sidebar met categoerieen en items. ik zou graag als ik een item open, een extra menu willen weergeven onder het vmenu dat de subitems laat zien. Opzich lukt dit allemaal alleen loop ik dan weer tegen het probleem aan dat de breadcrumbs niet werken. Zie dan weer alleen home>subitem staan omdat de link natuurlijk niet is gelegd.
Wie kan me verder helpen?
Ik loop een beetje vast met de breadcrumbsmodule.
Wat lukt wel?
Als ik een menu maak met een categorie (kleren), item(broeken) en subitem(jeans) dan zie ik netjes in de breadcrumbs staan: home>kleren>broeken>jeans.
Ik geef dus in de menumanager de relatie tot elkaar aan via parent item.
Wat wil ik maar lukt niet?
Stel ik heb een categorie(kleren) en item(broeken) aangegeven in menu manager. Ik bewerk het item in article manager en voeg een link toe naar een pagina (in dit geval dus "jeans") Dit is dus een subitem artikel die nog niet in het menu is gelinkt aan het item (broeken).
Als ik nu in de browserweergave op de link klink gaat hij netjes naar de jeans pagina maar zie ik in de breadcrumbs Home>Jeans staan ipv home>kleren>broeken>jeans.
Ik ben dus verplicht in de menumanager de link tussen jeans en broeken aan te geven, maar dit betekent automatisch dat jeans ook in mijn menubalk als subitem onder broeken wordt weergegeven en dat wil ik niet.(vind het niet mooi staan in mijn menu)
Wat zou helemaal geweldig zijn?
Heb momenteel een vmenu in de sidebar met categoerieen en items. ik zou graag als ik een item open, een extra menu willen weergeven onder het vmenu dat de subitems laat zien. Opzich lukt dit allemaal alleen loop ik dan weer tegen het probleem aan dat de breadcrumbs niet werken. Zie dan weer alleen home>subitem staan omdat de link natuurlijk niet is gelegd.
Wie kan me verder helpen?
- scotty018
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Vraag over breadcrumbs
11 jul 2013 12:48
Gaat dit nu over Virtuemart of over Joomla? Heb je een link naar je site?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Vraag over breadcrumbs
11 jul 2013 13:19
Sorry, gaat over joomla 2.5
De site staat nog lokaal dus kan geen voorbeeld tonen.
De site staat nog lokaal dus kan geen voorbeeld tonen.
- scotty018
- Nieuw op Joomla!NL
Vraag over breadcrumbs
11 jul 2013 13:31
Dan wordt het gokken, maar vermoed dat dat wel gaat werken als je een zogenaamd hidden menu aanmaakt met daarin een menu-item type categorieblog van de categorie jeans.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Vraag over breadcrumbs
11 jul 2013 13:41
Een hiddenmenu, waar kan ik dat aanmaken?
Had ook nog wel een ander idee: Bij de menuopties in joomla heb je een optie "show sub menu items, yes or no". Dit heeft echter effects op de items en onderliggende subitems.
Het zou dan toch ook mogelijk moeten zijn met aanpassing van de css file alleen de subitems te hiden?
Had ook nog wel een ander idee: Bij de menuopties in joomla heb je een optie "show sub menu items, yes or no". Dit heeft echter effects op de items en onderliggende subitems.
Het zou dan toch ook mogelijk moeten zijn met aanpassing van de css file alleen de subitems te hiden?
- scotty018
- Nieuw op Joomla!NL
Vraag over breadcrumbs
11 jul 2013 13:50 - 11 jul 2013 13:59
Heb het hiden inmiddels voor elkaar gekregen!
In template.css heb ik onder:
ul.art-vmenu ul ul a
{
display: none;
toegevoegd.
Dat is dus 1 probleem opgelost. Nu nog het probleem van het 2e menu.
Probleem
Ik heb een 2e vmenu aangemaakt in module manager met als titel "onze broeken" (positie in sidebar onder vmenu1). Menu assignment only on pages selected (broeken, jeans en straks op de andere subitems)
In menumanager een nieuwe menu gemaakt met als naam onzebroekenmenu. menu item toegevoegd single article -> jeans
Maar op deze manier krijg je de boel dus niet gekoppeld aan elkaar.
Hoe nu verder?
In template.css heb ik onder:
ul.art-vmenu ul ul a
{
display: none;
toegevoegd.
Dat is dus 1 probleem opgelost. Nu nog het probleem van het 2e menu.
Probleem
Ik heb een 2e vmenu aangemaakt in module manager met als titel "onze broeken" (positie in sidebar onder vmenu1). Menu assignment only on pages selected (broeken, jeans en straks op de andere subitems)
In menumanager een nieuwe menu gemaakt met als naam onzebroekenmenu. menu item toegevoegd single article -> jeans
Maar op deze manier krijg je de boel dus niet gekoppeld aan elkaar.
Hoe nu verder?
- scotty018
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.699 seconden