Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
module class suffix block content
16 jul 2013 14:27
Ik heb diverse custom html modules op mijn site. (in sidebar). Als ik tekst toevoeg aan deze module zie je in de browser altijd dat deze tekst inspringt van de zijkant (halve centimeter o.i.d.). Nu kan ik dit aanpassen door in template.css --> .art-blocktent --> "margin-left: -11px;" in te vullen. De tekst begint dan netjes helemaal aan de linkerkant van het moduleblokje.
Nu wil ik echter maar 1 module van deze -11px marge voorzien. Ik heb het geprobeerd met een module class suffix op de module maar het werkt niet zoals ik wil.
Onder module class suffix heb ik "(spatie)HIERDENAAM" ingevoerd en in template.css:
div.HIERDENAAM {
margin-left: -11px;
}
Maar nu veranderd de plaatsing van de inhoud van het blok niet maar het hele blok zelf springt 11px naar links.
Dus hoe maak ik een module class suffix zodat alleen de contentmarge wordt aangepast?
Bvd!
Nu wil ik echter maar 1 module van deze -11px marge voorzien. Ik heb het geprobeerd met een module class suffix op de module maar het werkt niet zoals ik wil.
Onder module class suffix heb ik "(spatie)HIERDENAAM" ingevoerd en in template.css:
div.HIERDENAAM {
margin-left: -11px;
}
Maar nu veranderd de plaatsing van de inhoud van het blok niet maar het hele blok zelf springt 11px naar links.
Dus hoe maak ik een module class suffix zodat alleen de contentmarge wordt aangepast?
Bvd!
- scotty018
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
16 jul 2013 15:11
Margins worden over het algemeen gebruikt voor het positioneren van divs en niet voor het positioneren van content (uitzonderingen daargelaten). Dus om tekst van de rand af te zetten zou je moeten werken met padding.
Als je een link naar je site hebt, wordt het voor de leden iets eenvoudiger om je op weg te helpen.
Als je een link naar je site hebt, wordt het voor de leden iets eenvoudiger om je op weg te helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 jul 2013 15:26
Site staat lokaal, dus kan geen link geven.
Heb ipv margin-left ook padding-left geprobeerd maar zonder succes. Er verandert dan niks.
Heb ipv margin-left ook padding-left geprobeerd maar zonder succes. Er verandert dan niks.
- scotty018
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
16 jul 2013 16:01
Volgens mij werkt Artisteer niet met divs, dus je definitie klopt denk ik ook niet.
Maar als het alleen voor de content van een custom html module is, probeer dan eens of het werkt als je dit in je css zet:
En dan bij je module de suffix -blabla invullen.
Maar als het alleen voor de content van een custom html module is, probeer dan eens of het werkt als je dit in je css zet:
Code:
custom-blabla{
padding-left: 10px;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.608 seconden