Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kleur koppen veranderen
Kleur koppen veranderen
27 jul 2013 17:03
Hallo allemaal
ik ben bezig om artikelen aan te maken en nu gebruik ik in die artikelen koppen. Hoe kan ik de kleur van die koppen wijzigen. Ik heb al inde template.css gekeken, maar ik kan dit zo niet vinden.
GHroet,
Cor.
ik ben bezig om artikelen aan te maken en nu gebruik ik in die artikelen koppen. Hoe kan ik de kleur van die koppen wijzigen. Ik heb al inde template.css gekeken, maar ik kan dit zo niet vinden.
GHroet,
Cor.
- cheleen
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Kleur koppen veranderen
27 jul 2013 18:10
Bedoel je tussenkopjes? Joomla heeft standaard 6 definities voor koppen. H1 t/m H6. Dus als je in je css 1 van die headers aanpast en die selecteert in je editor dan heb je altijd een consistente layout. Normaal is H1 het grootst en H6 het kleinst. Wel handig om die volgorde aan te houden. H1 en H2 worden meestal door het systeem al gebruik voor koppen, maar vanaf H3 kan je ze zelf definiëren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Kleur koppen veranderen
28 jul 2013 16:38
Hallo Astrid,
hoe definieer ik ze in de css? Is dit de template.css?
hoe definieer ik ze in de css? Is dit de template.css?
- cheleen
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Kleur koppen veranderen
28 jul 2013 16:41
Waarschijnlijk wel, als je een template.css hebt dan heb je grote kans dat die het is (is bij elke template anders namelijk).
Als je een link naar je site hebt, dan kunnen de leden meekijken en je helpen.
Zo niet:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Als je een link naar je site hebt, dan kunnen de leden meekijken en je helpen.
Zo niet:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.723 seconden