Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Splitmenu Rockettheme
Splitmenu Rockettheme
10 okt 2013 18:43
Hi allemaal
Ik gebruik het splitmenu. Werkt fantastisch! Maar ik zou graag het menu willen verbergen wanneer je daadwerkelijk een artikel bekijkt. Normaal zou je zeggen: ik verberg die module. Maar het splitmenu is in dit geval geen module maar een instelling in de template (waar ik ook heb gekeken, maar zie daar geen optie om het uit te schakelen op content niveau)
Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb even een printscreen toegevoegd om mijn vraag te verduidelijken.
Ik gebruik het splitmenu. Werkt fantastisch! Maar ik zou graag het menu willen verbergen wanneer je daadwerkelijk een artikel bekijkt. Normaal zou je zeggen: ik verberg die module. Maar het splitmenu is in dit geval geen module maar een instelling in de template (waar ik ook heb gekeken, maar zie daar geen optie om het uit te schakelen op content niveau)
Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb even een printscreen toegevoegd om mijn vraag te verduidelijken.
- Kumquat
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Splitmenu Rockettheme
10 okt 2013 20:03
Ik ken het template niet maar ik lees dat ze gebruik maken van Gantry Framework.
Dat ken ik wel een beetje, in template beheer kun je splitmenu aan of uitzetten. Je dupliceert het template en in 1 daarvan zet je splitmenu aan en de ander uit. Je verwijst naar het juiste template waar je de gewenste situatie wilt hebben.
Jan
Dat ken ik wel een beetje, in template beheer kun je splitmenu aan of uitzetten. Je dupliceert het template en in 1 daarvan zet je splitmenu aan en de ander uit. Je verwijst naar het juiste template waar je de gewenste situatie wilt hebben.
Jan
- jan
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
Splitmenu Rockettheme
10 okt 2013 23:06
Nu je het zegt, inderdaad Gantry framework.
Je idee snap ik eerlijk gezegd (nog) niet, sorry, ben niet echt technisch. Als ik in 1 template het menu uitzet en in de ander aan en ik verwijs naar bijv. template waar hij uitstaat, dan zie ik hem toch nergens meer? Hij mag overal zichtbaar zijn, behalve op een contentpagina.
Je idee snap ik eerlijk gezegd (nog) niet, sorry, ben niet echt technisch. Als ik in 1 template het menu uitzet en in de ander aan en ik verwijs naar bijv. template waar hij uitstaat, dan zie ik hem toch nergens meer? Hij mag overal zichtbaar zijn, behalve op een contentpagina.
- Kumquat
- Bekend met Joomla!NL
Splitmenu Rockettheme
11 okt 2013 08:48
Ik neem aan dat content geactiveerd wordt vanuit een menu optie, in het menu kun je aangeven welke template stijl je wilt activeren. Dus per menu-item kun je bepalen welk templatestijl geactiveerd moet worden.
In de vorige uitvoering van mijn template zat een template-slider die in Home zichtbaar was maar die ik bij uitgebreidere content niet zichtbaar wou hebben en dat werkte prima op de door mij aangeraden manier.
Jan
In de vorige uitvoering van mijn template zat een template-slider die in Home zichtbaar was maar die ik bij uitgebreidere content niet zichtbaar wou hebben en dat werkte prima op de door mij aangeraden manier.
Jan
- jan
Splitmenu Rockettheme
12 okt 2013 15:49
Hallo Jan,
Oke, duidelijk. Ik heb het geprobeerd. Dus template gekopieerd, in de gekopieerde template het splitmenu uitgezet (ik moest kiezen tussen drop down of splitmenu of helemaal uit. Gekozen voor drop down want als ik uit deed liet de subcategorie helemaal niets zien) en vervolgens met 1 subcategorie getest. Echter laat die subcategorie dan weliswaar niet meer het splitmenu zien, maar ik wil hem op de catagorie + subcategoriepagina's juist wel laten zien en wanneer je vervolgens in een subcategorie op een artikel klik, dan moet het splitmenu niet getoond worden. En de hoofdcategorie aan de bovenkant van de site laat dan een lelijk dropdown menu zien.
Kortom, het is niet helemaal wat ik bedoel. Heb je wellicht nog andere ideeën?
Oke, duidelijk. Ik heb het geprobeerd. Dus template gekopieerd, in de gekopieerde template het splitmenu uitgezet (ik moest kiezen tussen drop down of splitmenu of helemaal uit. Gekozen voor drop down want als ik uit deed liet de subcategorie helemaal niets zien) en vervolgens met 1 subcategorie getest. Echter laat die subcategorie dan weliswaar niet meer het splitmenu zien, maar ik wil hem op de catagorie + subcategoriepagina's juist wel laten zien en wanneer je vervolgens in een subcategorie op een artikel klik, dan moet het splitmenu niet getoond worden. En de hoofdcategorie aan de bovenkant van de site laat dan een lelijk dropdown menu zien.
Kortom, het is niet helemaal wat ik bedoel. Heb je wellicht nog andere ideeën?
- Kumquat
- Bekend met Joomla!NL
Splitmenu Rockettheme
12 okt 2013 16:00 - 12 okt 2013 16:00
Lastig om je verhaal voor mij beeldend te krijgen. Als het mogelijk is om een link te krijgen dan snap ik misschien beter wat je bedoeld. Is het je wel duidelijk dat je voor elk menu-item een andere template kunt kiezen?
Jan
Jan
- jan
Splitmenu Rockettheme
13 okt 2013 14:40
Hoi Jan,
Yep, dat is duidelijk. Ik heb denk ik wel een idee hoe het op te lossen is, om voor elk artikel een apart menu item aan te maken, maar dat is onbegonnen werk gezien de grootte van de site.
Effe denken, de site is offline, als ik een gebruikersaccount voor je aanmaak kun je de voorkant bekijken. Is dat voldoende denk je?
Ik snap dat het lastig is om het beeldend te krijgen, ik heb het in mijn hoofd zitten haha, maar het is lastig om dat op papier (internet) duidelijk te zetten
Yep, dat is duidelijk. Ik heb denk ik wel een idee hoe het op te lossen is, om voor elk artikel een apart menu item aan te maken, maar dat is onbegonnen werk gezien de grootte van de site.
Effe denken, de site is offline, als ik een gebruikersaccount voor je aanmaak kun je de voorkant bekijken. Is dat voldoende denk je?
Ik snap dat het lastig is om het beeldend te krijgen, ik heb het in mijn hoofd zitten haha, maar het is lastig om dat op papier (internet) duidelijk te zetten
- Kumquat
- Bekend met Joomla!NL
- jan
Splitmenu Rockettheme (update)
14 okt 2013 21:47
Ik heb even wat printscreens gemaakt om mijn vraag hopelijk duidelijker te maken. Jan opperde nog dat er ook een module is die een splitmenu kan weergeven, ook dit heb ik getest maar helaas laat ook deze module het splitmenu op contentniveau zien.
Wat ik zou willen is: het splitmenu zichtbaar op hoofd- en subcategorieniveau en het splitmenu onzichtbaar op contentniveau.
Wat ik zou willen is: het splitmenu zichtbaar op hoofd- en subcategorieniveau en het splitmenu onzichtbaar op contentniveau.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
- Kumquat
- Bekend met Joomla!NL
Splitmenu Rockettheme
15 okt 2013 09:05Als er een module is die hetzelfde werkt dan zou ik daarvoor kiezen. Modules kan je heel goed "sturen" door gebruik te maken van Advanced Module Manager van NoNumber.Jan opperde nog dat er ook een module is die een splitmenu kan weergeven, ook dit heb ik getest maar helaas laat ook deze module het splitmenu op contentniveau zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Splitmenu Rockettheme
15 okt 2013 18:15
Hoi Astrid,
Die module laat het splitmenu ook gewoon zien op contentniveau en dat wil ik juist niet Ik heb even gekeken op de site van NoNumber, is dit dan DE optie waar ik naar op zoek ben: menu items: Include no Itemid - Also assign when no menu Itemid is set in url?
Die module laat het splitmenu ook gewoon zien op contentniveau en dat wil ik juist niet Ik heb even gekeken op de site van NoNumber, is dit dan DE optie waar ik naar op zoek ben: menu items: Include no Itemid - Also assign when no menu Itemid is set in url?
- Kumquat
- Bekend met Joomla!NL
Splitmenu Rockettheme
16 okt 2013 13:03
Heb je het al getest?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.804 seconden