Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Is mijn layout mogélijk in Joomla?
Is mijn layout mogélijk in Joomla?
19 okt 2013 10:42 - 19 okt 2013 10:43
Dag mede joomla'ers,
Ik heb een vraag over de mogelijkheid of onmogelijkheid van mijn wensen. Ik heb een muzieksite www.kluisteraar.nl , hier op verschijnen recensie/columns/tips enz... Nu wilde ik de site eigenlijk iets minimalistischer maken. Bijgevoegd zijn mijn ideeën. Ik weet het, ik kan niet goed tekenen.
Basisidee is dat er negen platen op de hoofdpagina komen. Die linken naar de meest recente artikelen, verder niets. Geen navigatie, misschien een linkje naar het archief maar verder niets. Dan wil ik dat een artikel opent wanneer je op de plaat klikt, over de ander albumhoezen heen.
De vraag die ik heb is of dit mogelijk is met Joomla. En hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik kan alle items natuurlijk uitzetten en alleen een image carrousel neerzetten, maar hoe zorg ik dan weer dat artikelen geladen worden zoals ik wil. Eigenlijk wil ik de hulp die Joomla biedt met het simpele CMS, maar verder alles slopen
Alvast bedankt voor de tips!
Edit: vandaag even bezig met huidige versie te updaten, missen wat plaatjes
Ik heb een vraag over de mogelijkheid of onmogelijkheid van mijn wensen. Ik heb een muzieksite www.kluisteraar.nl , hier op verschijnen recensie/columns/tips enz... Nu wilde ik de site eigenlijk iets minimalistischer maken. Bijgevoegd zijn mijn ideeën. Ik weet het, ik kan niet goed tekenen.
Basisidee is dat er negen platen op de hoofdpagina komen. Die linken naar de meest recente artikelen, verder niets. Geen navigatie, misschien een linkje naar het archief maar verder niets. Dan wil ik dat een artikel opent wanneer je op de plaat klikt, over de ander albumhoezen heen.
De vraag die ik heb is of dit mogelijk is met Joomla. En hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik kan alle items natuurlijk uitzetten en alleen een image carrousel neerzetten, maar hoe zorg ik dan weer dat artikelen geladen worden zoals ik wil. Eigenlijk wil ik de hulp die Joomla biedt met het simpele CMS, maar verder alles slopen
Alvast bedankt voor de tips!
Edit: vandaag even bezig met huidige versie te updaten, missen wat plaatjes
- Joepas
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
19 okt 2013 11:43
Zou mogelijk moeten zijn. De vraag is hoe dynamisch die popups moeten zijn. Je kunt een artikel tonen met jce mediabox, maar dan krijg je wel per "plaat" het ingestelde artikel. Dus als je een nieuw artikel wilt tonen, dan zal je je link naar mediabox aan moeten passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 okt 2013 11:19
Bedankt voor je reactie!
Doel is wel dat er iedere keer wanneer er een nieuw artikel verschijnt, die plaat getoond wordt in het overzicht. Het moet dan dus wel automatisch gaan. Ik ben nu bezig met bootstrap aan te passen, denk dat dat wellicht kan brengen wat ik wil. Enige uitdaging is dan het blog overzicht zo aan te passen dat je alleen de plaat ziet en niet de tekst/titel. Tips?
Doel is wel dat er iedere keer wanneer er een nieuw artikel verschijnt, die plaat getoond wordt in het overzicht. Het moet dan dus wel automatisch gaan. Ik ben nu bezig met bootstrap aan te passen, denk dat dat wellicht kan brengen wat ik wil. Enige uitdaging is dan het blog overzicht zo aan te passen dat je alleen de plaat ziet en niet de tekst/titel. Tips?
- Joepas
- Bekend met Joomla!NL
20 okt 2013 14:16
Dat zou je kunnen doen met de optie "Afbeeldingen en links"
Wanneer je een artikel begint met een 'Lees meer'-balk en dan alleen een intro-afbeelding plaatst, dan zal alleen die afbeelding worden getoond.
Pas na klikken op Lees meer wordt de tekst getoond.
Voor de titel kun je er voor kiezen om bij Artikelopties (in te stellen op menu-item niveau) dat de artikel-titel niet mag worden getoond.
\Volgens mij heb je dan wat je wil.
Wanneer je een artikel begint met een 'Lees meer'-balk en dan alleen een intro-afbeelding plaatst, dan zal alleen die afbeelding worden getoond.
Pas na klikken op Lees meer wordt de tekst getoond.
Voor de titel kun je er voor kiezen om bij Artikelopties (in te stellen op menu-item niveau) dat de artikel-titel niet mag worden getoond.
\Volgens mij heb je dan wat je wil.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
20 okt 2013 14:27
Dat zou super zijn!
Als ik je goed begrijp zet je dus de afbeelding neer, en plaats je daarna dus de leesmeer optie? Ga ik straks even proberen, heb nu wat problemen met mijn artikelen terug te zetten. Wilde een clean install, maar akeeba heeft geen zin om mee te werken. Iemand enig idee in welke map de instellingen staan om de artikelen en de categorieën weer uit de database te halen? Wel een beetje afgedwaald op originele vraag.
Maar bedankt voor de hulp!
Als ik je goed begrijp zet je dus de afbeelding neer, en plaats je daarna dus de leesmeer optie? Ga ik straks even proberen, heb nu wat problemen met mijn artikelen terug te zetten. Wilde een clean install, maar akeeba heeft geen zin om mee te werken. Iemand enig idee in welke map de instellingen staan om de artikelen en de categorieën weer uit de database te halen? Wel een beetje afgedwaald op originele vraag.
Maar bedankt voor de hulp!
- Joepas
- Bekend met Joomla!NL
20 okt 2013 15:00 - 20 okt 2013 15:09
Voor die tweede vraag moet je even een nieuw topic aanmaken.
Anders dwalen we af van het onderwerp.
Wanneer je in het beheerscherm van je artikel zit, heb je rechts een aantal opties.
Daar zie je ook: "Afbeeldingen en links".
(Als je die niet ziet, moet je dat even inschakelen via Opties rechtsboven).
Je moet het eerste plaatje niet in het artikel zelf plaatsen, maar via die optie "Afbeeldingen en links" alleen toevoegen, zodat Joomla! het toont als intro-artikel.
Onder de 'Lees meer' kun je dan alsnog de afbeelding in je artikel zetten.
Anders dwalen we af van het onderwerp.
Wanneer je in het beheerscherm van je artikel zit, heb je rechts een aantal opties.
Daar zie je ook: "Afbeeldingen en links".
(Als je die niet ziet, moet je dat even inschakelen via Opties rechtsboven).
Je moet het eerste plaatje niet in het artikel zelf plaatsen, maar via die optie "Afbeeldingen en links" alleen toevoegen, zodat Joomla! het toont als intro-artikel.
Onder de 'Lees meer' kun je dan alsnog de afbeelding in je artikel zetten.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
22 okt 2013 20:07
Het is me gelukt! Nu nog de "Lees Verder" optie aanpassen. Ik loop echter vast op een ding, ik wil niet dat de artikelen openen op die pagina, maar op de pagina forward. Daarnaast moet er een overzicht komen op de 'Platen manier' van alle laatste artikelen uit alle categorie, niet alleen 'Recensies'. Tips?
- Joepas
- Bekend met Joomla!NL
22 okt 2013 20:18
Mooi dat het is gelukt wat je met de lay-out wilde doen.
Om het forum overzichtelijk te houden vraag ik je om voor je laatste vraag een nieuw topic aan te maken.
Dan sluit ik deze nu af.
Om het forum overzichtelijk te houden vraag ik je om voor je laatste vraag een nieuw topic aan te maken.
Dan sluit ik deze nu af.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.718 seconden