Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost kan link fontsize in the footer van template niet aanpassen

kan link fontsize in the footer van template niet aanpassen

19 okt 2013 21:14
Ik heb gezocht op het forum, maar heb geen vergelijkbaar probleem kunnen vinden.
Op dit moment staat er in de footer van mijn website een mailadres, het lettertype van de rest van de tekst is 18pt, maar het mailadres heeft een kleiner formaat en ik kan het op geen enkele manier overschrijven.
Ik heb artisteer 4.0 gebruikt om het template te maken en ik gebruik JCE editor voor het opmaken van de artikelen.
Ik heb al in de template.css een aantal dingen aangepast maar die lijken niet te werken (ook niet na het opschonen van mijn cache of in andere browsers, zelf gebruik ik standaard chrome).
Het probleem is ook, dat zelfs als het mij lukt om de link grootte via css aan te passen dat ik dan weer in de problemen kom met bijvoorbeeld de contact pagina, waar hetzelfde mail adres nog eens op moet komen maar dan in lettertype 12, ook zullen er andere tekstlinks in de website komen die waarschijnlijk lettertype 12 zullen moeten zijn.
Heeft iemand een idee hoe ik deze link font size kan aanpassen?
Ik bouw mijn website momenteel lokaal in WAMP, dus ik heb helaas geen link.

Alvast bedankt!

Nick
  • n.d.korte
  • n.d.korte's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

20 okt 2013 09:12
Hallo Nick,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Zonder link wordt het een beetje gokken. Ik neem aan dat het geen optie is om je template in Artisteer aan te passen en dan opnieuw te uploaden? Neem ook aan dat je footer in Artisteer gemaakt is en geen aangepaste html module is?
Kijk eens of het werkt als je dit toevoegt aan je template.css:
Code:
.art-footer a, .art-footer a:link { font-size: 18px!important; }
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

22 okt 2013 12:39
Heel erg bedankt Astrid, mijn footer was wel een custom html, maar jou oplossing heeft me wel tot het antwoord gebracht.
Ik heb de pixel grootte voor links steeds aangepast, maar had me niet gerealiseerd dat de footer natuurlijk apart wordt genoemd in de css file.
Ik heb dit stukje css gezocht en gevonden en de pixel grootte hier aangepast naar default en nu klopt alles.
Nogmaals bedankt!
  • n.d.korte
  • n.d.korte's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.680 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie