Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Yootheme posities veranderen
Yootheme posities veranderen
27 okt 2013 17:18
Hallo,
In bijvoorbeeld Nano3 van Yootheme heb je logo en enkele sociale media buttons en daaronder het menu . In Nano2 heb je de menubalk naast het logo. Als ik dat in nano3 ook wil hebben , zou ik in de structuur van het template de php/html code vinden. Ik krijg echter vanuit template een stuk of zes regeltjes die natuurlijk verwijzen naar DIE structuur. Ik zie niet waar deze staan. Hoe kan ik een dergelijke wijziging aanbrengen.
Alvast bedankt
Jos
In bijvoorbeeld Nano3 van Yootheme heb je logo en enkele sociale media buttons en daaronder het menu . In Nano2 heb je de menubalk naast het logo. Als ik dat in nano3 ook wil hebben , zou ik in de structuur van het template de php/html code vinden. Ik krijg echter vanuit template een stuk of zes regeltjes die natuurlijk verwijzen naar DIE structuur. Ik zie niet waar deze staan. Hoe kan ik een dergelijke wijziging aanbrengen.
Alvast bedankt
Jos
- zjoskebest
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
27 okt 2013 19:45
Hallo,
Ik heb een deel van de oplossing gevonden. Het bestand wat ik wil openen zit in templates-->layouts->template openen. Je krijgt dan de structuur te zien. Omdat ik nauwelijk PHP ken moet ik nu gaan "vogelen" waar de verschillen zitten . Dus ga ik Nano3 naast nano2 leggen.
Toch blijft er nog een vraag over: moet ik ook de volgorde veranderen in het xml bestand ??
groetjes
Jos
Ik heb een deel van de oplossing gevonden. Het bestand wat ik wil openen zit in templates-->layouts->template openen. Je krijgt dan de structuur te zien. Omdat ik nauwelijk PHP ken moet ik nu gaan "vogelen" waar de verschillen zitten . Dus ga ik Nano3 naast nano2 leggen.
Toch blijft er nog een vraag over: moet ik ook de volgorde veranderen in het xml bestand ??
groetjes
Jos
- zjoskebest
28 okt 2013 12:48 - 28 okt 2013 12:50
Is er bij die template geen mogelijk door het toepassen van een achtervoegsel (is suffix) achter het menu om zo de plaats aan te passen?
Als ik namelijk op deze pagina kijk (na openen klikken op Features in het menu), zie ik dat er verschillende mogelijkheden zijn om de kleuren, lettertypes, maar ook positie van diverse items aan te passen.
Als ik namelijk op deze pagina kijk (na openen klikken op Features in het menu), zie ik dat er verschillende mogelijkheden zijn om de kleuren, lettertypes, maar ook positie van diverse items aan te passen.
- David
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
28 okt 2013 14:41 - 28 okt 2013 14:42
David, dank je . Je hebt me op het goede spoor gezet. en heb een simpele oplossing gevonden. verdiend niet de schoonheidsprijs maar voldoet in mijn optiek.Als er een fraaiere oplossing is hou ik me aanbevolen.
Ik heb via positie absolute de balk naar boven gedirigeerd.
Misschien heeft er iemand anders ook nog wat aan en daarom publicatie.
Deze heb ik uitgeprobeerd met firebug op de site van yootheme zelf en het werkte.
groet,
jos
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik heb via positie absolute de balk naar boven gedirigeerd.
Misschien heeft er iemand anders ook nog wat aan en daarom publicatie.
Code:
#menubar {
position:absolute;
left:220px;
top:25px;
padding:5px;
background: .....
etc.etc..
}
Deze heb ik uitgeprobeerd met firebug op de site van yootheme zelf en het werkte.
groet,
jos
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- zjoskebest
Tijd voor maken pagina: 0.687 seconden