Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Template T3 installeren

Template T3 installeren

14 nov 2013 23:33
Ik probeer een template met T3 te installeren, ik gebruik joomla 2.5 ik heb het basispakket T3 opgehaald. Als ik nu vanuit administratie aangeef dat ik 3 kolommen wil, krijg ik toch steeds het scherm met How to create the 3 columns layout? en natuurlijk met Lorem gevuld, ik kan achter de commandoregel 3columm.. invullen maar ja dat doet de bezoeker natuurlijk niet. Hoe krijg ik dus standaard die 3 kolommen?
Verder wil ik eigenlijk ook nog de kolombreedte aanpassen, waar kan ik dat doen?
Eigenlijk wil ik dus 3 kolommen met een groot artikelveld zoals nu op mijn site is gemaakt met een standaard css template (en waar ik dus steeds voor iedere wijziging alle menuopties steeds opnieuw in iedere pagina moet aanpassen dus daarom liever Joomla).
Zie www.hetweerindiemen.nl/nieuwindex.php
  • bonestaak
  • bonestaak's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Template T3 installeren

15 nov 2013 08:34
De linker en rechterkolom zijn modules. Dus je moet diverse modules aanmaken met dat wat je wilt en deze dan op die juiste posities plaatsen.
Hier kan je de posities zien in de demo.

En hier staat hoe je de breedte aan kunt passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Template T3 installeren

15 nov 2013 12:10
Ik krijg nu wel 3 kolommen, ik had gewoon vergeten alles toe te wijzen. Echter grid bij sitebar 1 2 en component is niet te wijzigen,
3 sitebar-1 6 component 3 sitebar-2 body moet forser en links/rechts smaller
2 sitebar-1 8 component 2 sitebar-2 Dit idee dus.

Ik het wel totale grid gewijzigd in 1200 en gutter naar 20 (hoop dat dit straks ook werkt) heb ook kolommen van 12 naar 16 gebracht maar dat wijzigt dus niets onder template layout.
  • bonestaak
  • bonestaak's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.715 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie