Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
achtergrondkleur artikel
achtergrondkleur artikel
22 dec 2013 11:12 - 22 dec 2013 11:56
Ik ben een beginner met Joomla en ik heb het nodige kunnen vinden maar ik loop tegen een paar zaken aan waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb.
1. De artikelen op de site hebben allemaal een witte achtegrond. Da's heel veel wit. Is dat aan te passen en zo ja, hoe?
[strike]2. Ik wil sommige menuopties wat "vetter" maken. Ook daar heb ik nog niets voor gevonden.
3. Als ik het midden van de pagina smaller maak door daar bv een column naast te publiceren dan loopt de tekst in het artikel door buiten de eigen column. Ik wil tekst binnen de column houden. Is dat mogelijk en zo ja, hoe?[/strike]
PS Ik werk momenteel nog met de free version.
Groet, Hans
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast. Graag 1 vraag per topic.
1. De artikelen op de site hebben allemaal een witte achtegrond. Da's heel veel wit. Is dat aan te passen en zo ja, hoe?
[strike]2. Ik wil sommige menuopties wat "vetter" maken. Ook daar heb ik nog niets voor gevonden.
3. Als ik het midden van de pagina smaller maak door daar bv een column naast te publiceren dan loopt de tekst in het artikel door buiten de eigen column. Ik wil tekst binnen de column houden. Is dat mogelijk en zo ja, hoe?[/strike]
PS Ik werk momenteel nog met de free version.
Groet, Hans
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast. Graag 1 vraag per topic.
- haba
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
achtergrondkleur artikel
22 dec 2013 11:55 - 22 dec 2013 11:55
Hallo Hans,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Veel is aan te passen met css.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Of zet een link van je site hier neer, zodat de leden mee kunnen kijken.
Zoals je ziet heb ik twee vragen doorgestreept. Graag 1 vraag per topic, zo houden we het forum overzichtelijk en heb je zelf ook meer kans op een antwoord.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Veel is aan te passen met css.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Of zet een link van je site hier neer, zodat de leden mee kunnen kijken.
Zoals je ziet heb ik twee vragen doorgestreept. Graag 1 vraag per topic, zo houden we het forum overzichtelijk en heb je zelf ook meer kans op een antwoord.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
achtergrondkleur artikel
22 dec 2013 13:16
Hallo,
Wat je zou kunnen doen is via de HTML knop van je editor ( tekstverwerker ) bovenaan de volgende code toevoegen.
Dit is dus per artikel.
De kleur #dddddd aanpassen naar wens.
Of gebruik maken van deze extensie.
Wat je zou kunnen doen is via de HTML knop van je editor ( tekstverwerker ) bovenaan de volgende code toevoegen.
Dit is dus per artikel.
Code:
<div style="background-color: #dddddd">
Of gebruik maken van deze extensie.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
achtergrondkleur artikel
22 dec 2013 20:22
Hallo Jelle, ik heb het even als test geprobeerd maar het kleurnummer werkt niet. Als ik ipv het nummer bv "red" voor invul dan werkt het wel.
Ik krijg alleen een witte rand om het artikel.
nieuw.biljartfederatie.nl/index.php/comp...jke-kampioenschappen
Groet, Hans
Ik krijg alleen een witte rand om het artikel.
nieuw.biljartfederatie.nl/index.php/comp...jke-kampioenschappen
Groet, Hans
- haba
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
achtergrondkleur artikel
22 dec 2013 20:33
Oké,
Ik kan via Firebug wel de kleurnummer invoegen.( moet normaal ook lukken. # niet vergeten? )
Als je die witte rand ook weg wil hebben dan moet je dus echt via het CSS gebeuren je template gaan aanpassen.
Misschien is die extensie wat voor je? ( zie mijn link in ander bericht )
Maar misschien is er een forum lid die met je mee wil kijken in het css gebeuren.
Ik kan via Firebug wel de kleurnummer invoegen.( moet normaal ook lukken. # niet vergeten? )
Als je die witte rand ook weg wil hebben dan moet je dus echt via het CSS gebeuren je template gaan aanpassen.
Misschien is die extensie wat voor je? ( zie mijn link in ander bericht )
Maar misschien is er een forum lid die met je mee wil kijken in het css gebeuren.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
achtergrondkleur artikel
22 dec 2013 20:45
Als je de background kleur van alle artikelen aan wilt passen kan je dat ook doen door het kleurnummer aan te passen op regel 751 van template.css
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.691 seconden