Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Kruimelpad

Kruimelpad

26 dec 2013 17:24
Goedenmiddag

Ik ben nieuw met Joomla en loop soms tegen iets aan waar ik de oplossing niet van zie (hoe simpel/logisch achteraf soms ook). Zoeken op internet brengt je niet verder en dus is het prettig dat er een Joomla NL forum is.

Ik maak ergens een denkfout bij het maken van categorien en het koppelen van artikelen daar aan. Althans ik vermoed dat het daar ergens zit. Dat uit zich nl in het kruimelpad boven aan de pagina.

Ik heb een button Nieuws. Aan die button hangt de Categorie Nieuws en aan die Categorie hangt een individueel artikel genaamd Nieuwspagina. Op de Nieuwspagina staan verschillende nieuwsitems opgesomd die allemaal weer een link zijn naar hun specifieke pagina.

Klik ik op de nieuws button kom ik keurig op de nieuwspagina terecht.(zie pic1).

Nu heb ik (en daar zit denk ik ergens de denkfout) voor elk apart nieuwsitem op de nieuwspagina een individueel artikel aangemaakt en gelinkt naar de Categorie Nieuws. Als ik er op klik werkt het allemaal prima maar het kruimelpad geeft nu 2x de categorie Nieuws weer (zie pic2). Als ik wil terugklikken via het kruimelpad en ik klik op de 2e Nieuws weergave kom ik op een pagina waarbij diverse nieuwsitems door elkaar gegooid worden. Onbruikbaar. Klik ik op de eerste kom ik wel keurig terug op de nieuwspagina.

Wat doe ik mbt de opbouw fout?

Alvast dank
Peter
  • pfloyd
  • pfloyd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Kruimelpad

26 dec 2013 17:44
Als ik het goed begrijp maak je handmatig linkjes naar artikelen in een artikel? Dat is zeker voor nieuws niet handig. (Sowieso af te raden).
Wijs elk artikel toe aan de categorie Nieuws (als je dat nog niet gedaan hebt) en kies voor het menu-item in plaats van enkel artikel een blogweergave of een lijstweergave.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Kruimelpad

26 dec 2013 18:49
Hallo Astrid

Het werkt nu goed. Bedankt voor je snelle reactie.

gr
Peter
  • pfloyd
  • pfloyd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.625 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie