Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Lettertype veranderd bij gebruik printknop
07 jan 2014 16:05
Ik beheer een aantal sites voor ons bedrijf en gebruik daarvoor een strak lettertype (century gothic). Dit lettertype zie je ook als je de site bekijkt. Zodra ik echter op de printknop (standaard Joomla knop) klik veranderen delen van de pagina in times new roman. Hierdoor wordt een pagina in 2 totaal verschillende lettertypes afgedrukt. Ik kan me niet herinneren dat dit in het begin ook zo was. Ik werk met de laatste versie Joomla! 2.5.17. Ook mijn Windows laptop update ik regelmatig. Nu heb ik de website zojuist bekeken op de Mac in Safari en daar gebeurt exact hetzelfde. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, ik erger me hier behoorlijk aan.
www.caravanencamperaccu.nl/index.php/acc...2v30ah-lifepoo4-accu is de pagina die ik vandaag gemaakt heb en waar het probleem zich ook weer voordoet. In de bijlage heb ik een screenshot van de site en het printvenster gemaakt waar het verschil duidelijk te zien is.
www.caravanencamperaccu.nl/index.php/acc...2v30ah-lifepoo4-accu is de pagina die ik vandaag gemaakt heb en waar het probleem zich ook weer voordoet. In de bijlage heb ik een screenshot van de site en het printvenster gemaakt waar het verschil duidelijk te zien is.
- MijnOplossing
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
07 jan 2014 17:36
Kijk eens of het helpt als je een font definitie toevoegt aan je body.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
07 jan 2014 17:44
Dank voor jouw antwoord Astrid. Kun jij ook uitleggen waar en hoe ik dat doe? moet ik dat in een CSS bestand doen of doe ik dat per pagina?
- MijnOplossing
- Nieuw op Joomla!NL
07 jan 2014 17:46
In je css bestand heb je een definitie body. Daar voeg je dan de regel
aan toe.
Code:
font-family: 'Century Gothic',Arial,'Arial Unicode MS',Helvetica,Sans-Serif;
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
07 jan 2014 18:05
Ha Astrid,
Ik heb hier erg weinig ervaring mee. Ik heb zojuist gekeken bij Templatebeheer en dan de Stylesheets. de eerste 3 hebben allemaal jouw regel met font-family overal staan, de laatste 2 css bestanden kom ik helemaal nergens een font-family verwijzing tegen. Ook in de template bestanden (zowel hoofdpagina als afdrukweergave) kom ik geen font-family verwijzingen tegen. Moeten ze daar dan ook in staan?
Ik heb hier erg weinig ervaring mee. Ik heb zojuist gekeken bij Templatebeheer en dan de Stylesheets. de eerste 3 hebben allemaal jouw regel met font-family overal staan, de laatste 2 css bestanden kom ik helemaal nergens een font-family verwijzing tegen. Ook in de template bestanden (zowel hoofdpagina als afdrukweergave) kom ik geen font-family verwijzingen tegen. Moeten ze daar dan ook in staan?
- MijnOplossing
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.652 seconden