Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kleur aanpassing en lettertype grootte template
Kleur aanpassing en lettertype grootte template
14 jan 2014 00:32
Hoi
ik ben ben een nieuwe website voor voetbal bezig. Hij vordert al flink.
ik heb een bestaande template gebruikt.
Nu vinden we de buitenkant te grijs en daardoor zo koel overkomen.
Ik zou dit graag een groenige kleur willen geven. Wie kan mij helpen door aan te geven welke code en waar ik dat aan moet passen.
Ook zijn de titels van de artikelen op de voorpagina erg groot. Deze zouden we een kleiner lettertype standaard willen geven. Hoe en waar kan ik dit aanpassen?
de site kan je zien op www.struijkdesign.nl
Groetjes,
Mij
ik ben ben een nieuwe website voor voetbal bezig. Hij vordert al flink.
ik heb een bestaande template gebruikt.
Nu vinden we de buitenkant te grijs en daardoor zo koel overkomen.
Ik zou dit graag een groenige kleur willen geven. Wie kan mij helpen door aan te geven welke code en waar ik dat aan moet passen.
Ook zijn de titels van de artikelen op de voorpagina erg groot. Deze zouden we een kleiner lettertype standaard willen geven. Hoe en waar kan ik dit aanpassen?
de site kan je zien op www.struijkdesign.nl
Groetjes,
Mij
- ikkiemik
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
14 jan 2014 08:33
Achtergrond: template.css op regel 2:
Titels regel 50:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Code:
body {
background: none repeat scroll 0 0 #009E60;
color: #222222;
font-family: PTSansRegular,Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size: 14px;
line-height: 1.8em;
margin: 0;
padding: 0;
}
Code:
h2, h2.contentheading, .contentheading {
color: #AC190D;
font-size: 20px;
text-transform: uppercase;
}
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 jan 2014 15:15
Dank je wel voor de hulp.
Nog een vraagje. Hoe kan ik de kopjes van mijn artikelen nu nog evt vetgedrukt maken?
Nog een vraagje. Hoe kan ik de kopjes van mijn artikelen nu nog evt vetgedrukt maken?
- ikkiemik
- Joomla!NL ontdekker
14 jan 2014 15:20
Hallo,
Probeer dit eens.
In template.css regel 33
Font-weight: bold;
Probeer dit eens.
In template.css regel 33
Code:
h1, h2, h3, h4, h5, h6, .contentheading, .componentheading, .item h2 a, h2.contentheading a {
font-weight: normal;
line-height: 1em;
margin: 0;
padding: 0;
}
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
14 jan 2014 16:50
Thx dat is ook gelukt.
ik zat te experimenteren om de "lees meer " stukjes cursief te maken. Dus heb "font-style : italic" toegevoegd. Alleen nu zijn ook de tussenkopjes cursief en dat wil ik dan weer niet. Welk stukje moet ik wel aanpassen dan?
ik zat te experimenteren om de "lees meer " stukjes cursief te maken. Dus heb "font-style : italic" toegevoegd. Alleen nu zijn ook de tussenkopjes cursief en dat wil ik dan weer niet. Welk stukje moet ik wel aanpassen dan?
- ikkiemik
- Joomla!NL ontdekker
14 jan 2014 16:53
Je hebt geen aparte definitie voor de readmore, dus die moet je dan toevoegen:
Code:
.readmore a {
font-style: italic;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
14 jan 2014 16:56
maakt het uit waar ik die dan plaats? Ik bewerk de css via notepadd++
Ook zou ik de rechterkolom ook een iets ander kleurtje willen geven. Waar moet ik dan die code aanpassen.
Superfijn hoe je helpt Astrid. Je bent geweldig
Ook zou ik de rechterkolom ook een iets ander kleurtje willen geven. Waar moet ik dan die code aanpassen.
Superfijn hoe je helpt Astrid. Je bent geweldig
- ikkiemik
- Joomla!NL ontdekker
14 jan 2014 16:59
Ik merk nu wel dat nu de kopjes wat dikker zijn het stukje "geschreven door enz.." niet achter elkaar meer staat. Kan dit nog wel?
- ikkiemik
- Joomla!NL ontdekker
14 jan 2014 17:18
Denk dat je ergens een foutje hebt gemaakt. Ik zie ineens wel heel weinig css definities
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
14 jan 2014 17:31
uh raar? waar kan ik dat dan fout hebben gedaan. Ik heb alleen die paar dingen toegevoegd. Is het anders een idee als ik jou het originele template.css bestand stuur? Of vraag ik dan teveel aan je
- ikkiemik
- Joomla!NL ontdekker
14 jan 2014 17:58
Ik zie ze al weer, dus neem aan dat je de fout gevonden hebt? Maak altijd eerst een backup van je css bestand voordat je iets aan gaat passen, dan hoef je niet te zoeken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
14 jan 2014 18:17
Ik had ook een kopietje gemaakt . En die daarna weer aangepast met jouw tips.
Nu weet ik alleen nog niet waar ik die code moet toevoegen van het Readmore stukje in cursieve vorm
En evt de kleur van de rechterkolom kan aanpassen.
Dank alvast
Nu weet ik alleen nog niet waar ik die code moet toevoegen van het Readmore stukje in cursieve vorm
En evt de kleur van de rechterkolom kan aanpassen.
Dank alvast
- ikkiemik
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.734 seconden