Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Aanpassen headers
Aanpassen headers
18 jan 2014 22:00 - 18 jan 2014 22:05
Ik zou graag de koppen op pagina's van grootte willen veranderen. Het gaat om de nieuwsberichten op de website van de parochie assen.
Voorbeeld deze pagina
. Ik wil de bovenkop Nieuws Parochieopbouw code h2 geven en de echte kop code h1; de situatie is nu andersom.
Gebruikte template is Freshock-fjt.
Kan iemand aangeven waar ik dat kan aanpassen?
Bedankt,
Jan.
Gebruikte template is Freshock-fjt.
Kan iemand aangeven waar ik dat kan aanpassen?
Bedankt,
Jan.
- wesselsjan
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Aanpassen headers
18 jan 2014 22:32
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool
hier
te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
Aanpassen headers
18 jan 2014 22:35
De kop "Nieuws Parochieopbouw" wordt overschreven door regel 50 van styles.css
Als je hier de lettergroottekleiner maakt zul je het verschil zien.
De echte kop komt uit styles.css in regel 583:
Als je daar de lettergrootte aanpast zul je ook daar het verschil zien.
Om dit zelf te kunnen vinden kun je gebruik maken van Firebug.
maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Code:
.componentheading {
color: #000000;
font-size: 18px;
margin: 0;
padding: 0 0 10px;
}
De echte kop komt uit styles.css in regel 583:
Code:
h2.item-page-title {
font-family: Helvetica,Arial,sans-serif;
font-size: 14px;
margin-bottom: 6px;
padding: 3px 0;
}
Om dit zelf te kunnen vinden kun je gebruik maken van Firebug.
maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Aanpassen headers
19 jan 2014 00:12
Uiteraard weet ik hoe je via Firebug kunt zien waar de lettergroottes kan worden aangepast. Maar dat is niet wat ik bedoel.
Wat ik bedoel is dat de tag <h1> bij de componentheading standaard <h2> wordt...
en de tag <h2> bij de item-page-title standaard <h1> wordt.
Dit in verband met het feit dat Google in een pagina zoekt naar de tekst tussen h1-tags. En die is bij de item-page-title meer bepalend dan bij de componentheading.
Wat ik bedoel is dat de tag <h1> bij de componentheading standaard <h2> wordt...
Code:
<h1 class="componentheading"> Nieuws Parochieopbouw</h1>
en de tag <h2> bij de item-page-title standaard <h1> wordt.
Code:
<h2 class="item-page-title">Actie Kerkbalans: Verhoging kerkbijdrage hard nodig voor een stevige financiële basis</h2>
Dit in verband met het feit dat Google in een pagina zoekt naar de tekst tussen h1-tags. En die is bij de item-page-title meer bepalend dan bij de componentheading.
- wesselsjan
Aanpassen headers
19 jan 2014 09:48
Dat wordt dan ff graven. Zou eerst even kijken in de map html/com_content van je template. Vermoed dat je een override moet maken voor de article view.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Aanpassen headers
19 jan 2014 12:50
Astrid,
dit was inderdaad de juiste weg. En het graven viel wel mee. Ik heb een en ander kunnen aanpassen.
Bedankt,
Jan.
dit was inderdaad de juiste weg. En het graven viel wel mee. Ik heb een en ander kunnen aanpassen.
Bedankt,
Jan.
- wesselsjan
Tijd voor maken pagina: 0.643 seconden