Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Template volgt parameters gedeeltelijk niet meer

Template volgt parameters gedeeltelijk niet meer

08 feb 2014 22:49
Hallo,

Ik heb op mijn website www.leesfanaten.nl het template Allrounder j1.6 geïnstalleerd. En nu ben ik bezig met het aanpassen van de kleuren, maar de parameters van het menu aan de linkerzijde die je kunt instellen binnen Joomla 2.5 bij templates reageren niet meer.
Ik denk dat ik in een ver verleden ooit zelf heb zitten sleutelen aan een van de CSS bestandjes om de kleuren te wijzigen (niet wetende dat dat veel gemakkelijker kon en dat ik dus de verbinding als het ware zelf verbroken heb). Ik kan alleen niet meer terugvinden in welk bestandje dat was. Firebug blijft raadselachtig voor me.

Kan iemand me zeggen in welk bestandje ik die instellingen terug kan vinden.
Misschien helpt het ook als je weet dat de kleur die nu gebruikt is in dat menu voor de tekst, de kleur #BB0504 is.
Ik kan dan gewoon het originele bestand weer terugzetten, want die heb ik allemaal bewaard. Als ik maar wist welke ik moest hebben!

alvast bedankt voor het meedenken
  • krisjuh22
  • krisjuh22's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

09 feb 2014 08:32
Voordat we vragen gaan beantwoorden over het template moet je er eerst voor zorgen dat je site is geupdate naar Joomla!2.5.18.
Je werkt nu met 2.5.7 en di is dus al behoorlijk verouderd.
Zorg er ook voor dat de geïnstalleerde extensies zijn geupdate naar de laatst beschikbare versie voor Joomla! 2.5
En als laatste niet geheel onbelangrijk moet ook het template op de laatste versie draaien. dat is nu: allrounder-j1.6_v1.4

Ik stel voor dat je
1. eerst zorgt voor een goede back-up van je site. Mocht er iets misgaan, dan kun je nog terug.
2. Joomla! + de extensies + het template gaat updaten.

Werkt dat nog niet voldoende, dan zou je het template ook kunnen deïnstalleren en vervolgens opnieuw installeren.
Zo begin je weer met een schoon template en ben je weer vrij om op de juiste manier de aanpassingen te doen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

09 feb 2014 11:54 - 09 feb 2014 11:55
Hallo,

Even ter informatie dat LernVid gestopt is met het ontwikkelen van de allrounder template.
Maar het goede nieuws is dat Thomas Hunziker met de template door gaat en hem zelfs Bootstrap omgebouwd heeft. ( Genaamd "Less Allrounder" )
Hier te vinden.

Ook hebben ze daar hun eigen forum ( Duits ) waar veel info te vinden is.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

10 feb 2014 11:11
Hallo Jelle en Wouter,

Bedankt voor jullie hulp.
Het updaten van Joomla naar versie 2.5.18 is inmiddels gebeurd.

Dat een template in versie kon verouderen is voor mij nieuw, weer wat geleerd.
Echter: kun je een template gewoon updaten, of moet je dan altijd sowieso een clean install doen?
Ik heb destijds heel wat aan het template zitten knutselen om het in de huisstijl te krijgen, dus als er een andere manier is om te updaten dan alleen een clean install, zou ik dat graag eerst proberen.
Ik weet alleen dus niet hoe.. Jullie misschien wel?

Maar het goede nieuws is dat Thomas Hunziker met de template door gaat en hem zelfs Bootstrap omgebouwd heeft. ( Genaamd "Less Allrounder" )
Hier te vinden.

Bedankt voor je tip Jelle, heel handig om te weten. Op dit moment draai ik gewoon nog even verder in Joomla 2.5, totdat joomla 3.5 gereleased wordt, dus heb ik de nieuwe Less Allrounder nog niet nodig, aangezien die voor joomla 3.x is. Maar ik ga het zeker onthouden, mocht het zover zijn dat ik wel ga updaten.

groetjes Kristie
  • krisjuh22

10 feb 2014 11:30

Echter: kun je een template gewoon updaten, of moet je dan altijd sowieso een clean install doen?

Je kunt een template gewoon installeren via extensiebeheer en als het goed is wordt dan de verouderde versie overschreven.
Je probleem herken ik heel goed vanuit mijn begintijd. Sleutelen en dan niet meer precies weten wat je gedaan hebt. Bij een update van een template blijven over het algemeen de css bestanden (waar je waarschijnlijk je aanpassingen in hebt gedaan) hetzelfde.

Als je de mogelijkheid hebt om lokaal eerst te testen, dan zou ik je dat adviseren.
Anders kan je het beste een backup van je site maken om 100% zeker te zijn dat je een goed werkende versie hebt die je terug kunt zetten. Die hou je achter de hand.

Meestal werkt het echter wel als je de map van je template naar je computer haalt, de nieuwe versie installeert en daarna de css bestanden weer van je computer naar je server zet.
Kijk ook even of je zelf geen views hebt aangepast, dus of er nog mappen in de map templates/jouwtemplate/html staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

10 feb 2014 11:55
Na even nagedacht te hebben over mijn aanpassingen, kwam ik tot de conclusie dat de belangrijkste aanpassingen die ik had doorgevoerd de aanpassingen waren die ik kan aanpassen binnen templatebeheer. Na een back-up te hebben gemaakt, heb ik het er dus toch maar op gegokt om het template te deïnstalleren en opnieuw te installeren.

Dat is inmiddels gebeurd. De kleur-, copyright en andere belangrijke instellingen heb ik weer ingevoerd zoals ze moeten zijn, dus de site ziet er weer uit zoals vanouds. Maar tot mijn frustratie is ook het probleempje met het menu nog niet opgelost.
Het menu aan de rechter zijkant van de website ( www.leesfanaten.nl ) volgt nog steeds geen parameters. En ik krijg het dus niet gestyled naar mijn zin.

Maar in Firebug zou ik toch moeten kunnen terugvinden in welk bestand ik dan moet zijn om het aan te passen, of niet?
  • krisjuh22

10 feb 2014 12:04 - 10 feb 2014 12:05
Oh oh oh... wat een gepuzzel om niks!
Met in instellen van de suffix in het menu is alles opgelost. Toen ik dat had gedaan, volgde de layout de parameters wel weer netjes.
In elk geval toch bedankt voor het meedenken allemaal, weet ik in elk geval ook weer dat het template ook af en toe geupdate moet worden ;-)

Blij dat het opgelost is!
  • krisjuh22

10 feb 2014 12:06
Fijn dat het is opgelost.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen het topic sluiten door op de groene "opgelost"knop te klikken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.739 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie