Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Tweede stylesheet toevoegen zorgt voor problemen
Tweede stylesheet toevoegen zorgt voor problemen
11 feb 2014 09:53
Beste forumleden,
Zoals vaker heb ik een eerste basis voor een website opgezet met Artisteer. Onderdeel van deze template is het gebruik van de Google font: Open Sans. Wanneer ik deze standaard template installeer werkt alles naar behoren.
Om extra style elementen toe te voegen maak ik naast de standaard template.css gebruik van een tweede css-bestand: template_custom.css. Hiervoor voeg ik de volgende regels toe in mijn index.php:
Nu is het geval dat wanneer ik de tweede regel in mijn index.php toevoeg, dat hij keurig alle stijlelementen in mijn website gebruikt, alleen het Google font werkt niet meer! Er wordt nu gebruik gemaakt van Arial ipv Open Sans.
In template_custom.css staan overigens geen fonts vermeld.
Iemand een idee waar of hoe ik het probleem verhelp? Dus gewoon een website met Open Sans ipv Arial?
Kan helaas geen link toevoegen omdat site op een interne omgeving staat.
Zoals vaker heb ik een eerste basis voor een website opgezet met Artisteer. Onderdeel van deze template is het gebruik van de Google font: Open Sans. Wanneer ik deze standaard template installeer werkt alles naar behoren.
Om extra style elementen toe te voegen maak ik naast de standaard template.css gebruik van een tweede css-bestand: template_custom.css. Hiervoor voeg ik de volgende regels toe in mijn index.php:
Code:
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $templateUrl; ?>/css/template.css" media="screen">
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $templateUrl; ?>/css/template_custom.css" media="screen">
Nu is het geval dat wanneer ik de tweede regel in mijn index.php toevoeg, dat hij keurig alle stijlelementen in mijn website gebruikt, alleen het Google font werkt niet meer! Er wordt nu gebruik gemaakt van Arial ipv Open Sans.
In template_custom.css staan overigens geen fonts vermeld.
Iemand een idee waar of hoe ik het probleem verhelp? Dus gewoon een website met Open Sans ipv Arial?
Kan helaas geen link toevoegen omdat site op een interne omgeving staat.
- knoop
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
11 feb 2014 10:16
Waarom voeg je twee regels toe? Die link naar template.css staat er toch al in?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 feb 2014 10:40
De standaard template.css wordt gegenereerd door Artisteer. Hier wil ik in principe niet aankomen. Mocht ik nog iets willen wijzigen dan kan dit gewoon.
Ik heb dus een extra css bestand aangemaakt, template_custom.css waarin ik stijlen configureer buiten Artisteer om. Ben niet zo happig op Artisteer, maar het is wel verrekte handig om wat basics vlot uit te werken.
Ik heb dus een extra css bestand aangemaakt, template_custom.css waarin ik stijlen configureer buiten Artisteer om. Ben niet zo happig op Artisteer, maar het is wel verrekte handig om wat basics vlot uit te werken.
- knoop
- Nieuw op Joomla!NL
11 feb 2014 11:17
Dan zou ik het niet weten helaas. Zou niet mogen, dus misschien dat er toch ergens in je custom definities een conflict is. Enige manier om dat op te sporen is met Firebug.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 feb 2014 16:07 - 11 feb 2014 20:35
Heb de oorzaak van het probleem niet gevonden. Het werkte in eerste instantie immers gewoon.
Heb daarnaast wel een oplossing. Heb de volgende regel toegevoegd in de
:
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Heb daarnaast wel een oplossing. Heb de volgende regel toegevoegd in de
Code:
<head>
Code:
<link href="//fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans" rel="stylesheet" type="text/css">
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- knoop
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.641 seconden