Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kan copyright in footer niet aanpassen
Kan copyright in footer niet aanpassen
26 mrt 2014 17:46 - 26 mrt 2014 17:56
Even een uitleg bij de titel (had meer in gedachte, maar kon niet meer karakters kwijt):
Ik heb eindelijk de site draaien bij forcehosting.be door tijdelijk (tijdens het restoren) de betreffende map op 777 te zetten en dit gelijk na het proces weer terug te zetten op 755.
Nu staat er onder aan de site de sitenaam, een copywright-teken en mijn bedrijfsnaam (met link) en het jaar 2013.
Dit wordt gevoed vanuit footer.php.
Dit bestand heb ik aangepast, qua jaar, naar 2014 en vervolgens via de FTP geupload.
Keurig de melding dat er al een zelfde bestand staat en gekozen voor overschrijven.
Het gekke is dat er niets veranderd...
2013 wordt geen 2014!
Wat zie ik over het hoofd?
Edit Peter: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Ik heb eindelijk de site draaien bij forcehosting.be door tijdelijk (tijdens het restoren) de betreffende map op 777 te zetten en dit gelijk na het proces weer terug te zetten op 755.
Nu staat er onder aan de site de sitenaam, een copywright-teken en mijn bedrijfsnaam (met link) en het jaar 2013.
Dit wordt gevoed vanuit footer.php.
Dit bestand heb ik aangepast, qua jaar, naar 2014 en vervolgens via de FTP geupload.
Keurig de melding dat er al een zelfde bestand staat en gekozen voor overschrijven.
Het gekke is dat er niets veranderd...
2013 wordt geen 2014!
Wat zie ik over het hoofd?
Edit Peter: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
- David
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
26 mrt 2014 17:57Betekent dit dat we dit draadje kunnen sluiten? forum.joomlanl.nl/forum/63-2-5-x-install...orcehosting-be#90377
:onn:
Staat er misschien een module met die tekst op de positie "footer"?
- Peter
- Algemeen Moderator
26 mrt 2014 18:02
Je hebt helemaal gelijk Peter, dat draadje kan dicht en dat heb ik ook net gedaan.
Over de footer: nee, die staat er niet. Ik heb eerder namelijk deze footer aangepast.
Het gekke is ook dat ik een foutmelding krijg als ik het bestand probeer over te zetten. Alsof de rechten niet goed staan.
Maar de map waar footer.php staat, heeft als rechten 755 dus dat lijkt me het probleem niet.
Het bestand zelf heeft rechten 644.
Ik heb ook geprobeerd een map aan te maken om de oude footer.php in te doen en dan de nieuwe in de hoofdmap van de template te zetten. Maar ook een nieuwe map aanmaken lukt niet.
Over de footer: nee, die staat er niet. Ik heb eerder namelijk deze footer aangepast.
Het gekke is ook dat ik een foutmelding krijg als ik het bestand probeer over te zetten. Alsof de rechten niet goed staan.
Maar de map waar footer.php staat, heeft als rechten 755 dus dat lijkt me het probleem niet.
Het bestand zelf heeft rechten 644.
Ik heb ook geprobeerd een map aan te maken om de oude footer.php in te doen en dan de nieuwe in de hoofdmap van de template te zetten. Maar ook een nieuwe map aanmaken lukt niet.
- David
- Webneus 2
26 mrt 2014 18:15
Plaats eens een module aangepaste html met de gewenste tekst op de footer positie.
- Peter
- Algemeen Moderator
26 mrt 2014 18:38 - 26 mrt 2014 18:39
Er is geen positie footer.
De footer wordt geplaatst vanuit footer.php
De footer wordt geplaatst vanuit footer.php
- David
- Webneus 2
26 mrt 2014 20:11
Heb je een controlepaneel bij die hoster waar je kunt zien of je wel eigenaar bent van die bestanden?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
26 mrt 2014 22:01 - 26 mrt 2014 22:03
De hoofdmap (naam website) heeft 711, de mappen (waaronder public_html) die er in zitten staan allemaal op 755.
Het gekke is ook dat het alleen in de map "fout" gaat van de template waarin ik de footer wil aanpassen.
Als ik in een bovenliggende map zit, kan ik daar wel bijv. een map aanmaken.
Het gekke is ook dat het alleen in de map "fout" gaat van de template waarin ik de footer wil aanpassen.
Als ik in een bovenliggende map zit, kan ik daar wel bijv. een map aanmaken.
- David
- Webneus 2
26 mrt 2014 22:06
Ik bedoel niet rechten, maar eigenaar.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 mrt 2014 09:48
Waar kan ik dit vinden?
Ik heb zelf, ingelogd als eigenaar, een database aangemaakt.
Dus ik neem aan dat ik de eigenaar ben.
Nogmaals: het gekke is dat ik in het ene mapje wel zaken kan aanpassen, maar in andere weer niet.
Terwijl de rechten allemaal op 755 staan.
Ik heb zelf, ingelogd als eigenaar, een database aangemaakt.
Dus ik neem aan dat ik de eigenaar ben.
Nogmaals: het gekke is dat ik in het ene mapje wel zaken kan aanpassen, maar in andere weer niet.
Terwijl de rechten allemaal op 755 staan.
- David
- Webneus 2
27 mrt 2014 10:04
Zoals Astrid al aangaf, waarschijnlijk is bij deze mapjes Apache de eigenaar en dan kun je dus niet aanpassen
"De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt"
"CARPE DIEM"
"CARPE DIEM"
- SPABO
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
27 mrt 2014 10:12
Ik zie het.
Is dit aan te passen?
Want als apache de eigenaar is en er niets aangepast worden, is de site enigszins nutteloos.
Wat overigens wel vreemd is: ik heb gisteren op 2 manieren geprobeerd een mapje aan te maken voor de site die achter de uiteindelijke site hangt. Bij het ene mapje is de eigenaar gelijk aan het webadres. Bij het andere mapje is de eigenaar apache.
Het enige verschil is dat ik in mapje 1 (eigenaar overeenkomstig webadres) een nieuwe Joomla!-installatie heb geplaatst en in mapje 2 (eigenaar apache) een restore heb gedaan met kickstart.
Dus dan blijft mijn vraag: hoe kan ik de eigenaar aanpassen zodat e.e.a. weer te bewerken is?
Is dit aan te passen?
Want als apache de eigenaar is en er niets aangepast worden, is de site enigszins nutteloos.
Wat overigens wel vreemd is: ik heb gisteren op 2 manieren geprobeerd een mapje aan te maken voor de site die achter de uiteindelijke site hangt. Bij het ene mapje is de eigenaar gelijk aan het webadres. Bij het andere mapje is de eigenaar apache.
Het enige verschil is dat ik in mapje 1 (eigenaar overeenkomstig webadres) een nieuwe Joomla!-installatie heb geplaatst en in mapje 2 (eigenaar apache) een restore heb gedaan met kickstart.
Dus dan blijft mijn vraag: hoe kan ik de eigenaar aanpassen zodat e.e.a. weer te bewerken is?
- David
- Webneus 2
Tijd voor maken pagina: 0.691 seconden