Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Foutmelding bij installeren template.

Foutmelding bij installeren template.

25 apr 2014 13:06
Ik wil een nieuwe template installeren en krijg daarbij de volgende foutmelding:
Waarschuwing: bestand verplaatsen is mislukt!

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt en vraag me af hoe ik dit probleem kan aanpakken.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

25 apr 2014 13:22
FTP inschakelen heeft geen zin en geeft de volgende melding:
Kan gegevens niet opslaan. Fout: Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven
Terwijl het bestand op 755 staat.

Wie-oh-wie heeft de oplossing?
  • David

25 apr 2014 14:35
Deze kwestie is zeer waarschijnlijk gerelateerd aan de lees- en schrijfrechten van mappen. Verkeerd ingestelde permissies zijn helaas een veelvoorkomend probleem, maar gelukkig zijn er diverse oplossingen en tijdelijke oplossingen beschikbaar. Om jezelf er van te verzekeren dat dit een probleem is gerelateerd aan permissies, ga je eerst naar je Joomla Administrator, dan klik je op 'Systeem', en daarna op 'Systeeminformatie'. In de 'Maprechten' tab zal Joomla je laten zien of hij denkt in staat te zijn te kunnen schrijven naar de genoemde mappen. Als één of meer mappen zijn gemarkeerd als 'Onschrijfbaar', dan heb je mogelijk een probleem met je maprechten.

De beste oplossing voor dit probleem is om ervoor te zorgen dat alle mappen de juiste eigenaren hebben er lees / schrijf / uitvoer rechten hebben. Door de Apache module genaamd suPHP te activeren (of dat door je hosting partij te laten doen), wordt dit vanaf dan automatisch geregeld. Wanneer jij, of je host, hier om wat voor reden dan ook niet tot in staat zijn, probeer dan te zoeken (of vragen) naar alternatieve oplossingen die hetzelfde resultaat hebben.

Een alternatief is om de CHMOD instellingen van folders zoals /templates en /tmp zelf aan te passen. Echter, op de meeste servers waar er al problemen zijn met maprechten, is de enige instelling die zal werken 777. Zoals aangegeven door Joomla! veiligheids-expert Nicholar, is de CHMOD instelling 777 het 'nummer van het beest' en dient indien mogelijk vermeden te worden omdat het grote beveiligingsrisico's voor je website creëert.

Een laatste strohalm is het activeren van de FTP laag in Joomla. Dit kan gedaan worden in de 'Server' tab de 'Algemene instellingen'. Let er wel op dat het activeren van deze laag ook bekend staat als een veroorzaker van grote beveiligingsproblemen.

mappen CHMOD 755
Files CHMOD 644
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

25 apr 2014 14:48
Die tekst had ik al gelezen op deze website .
Echter, hoe stel ik suPHP in?

Ik heb wel gezien dat alle(!) mappen in de installatie op Niet schrijfbaar staan, in tegenstelling tot bijv. mijn eigen site waar de mappen wel schrijfbaar zijn.
Ik ben nu ook in conclaaf met de webhost om dit probleem te tackelen.
  • David

25 apr 2014 14:50 - 25 apr 2014 14:51
Als je de tekst al had gelezen, dan had je de vraag niet hoeven stellen. :huh:
Wacht op antwoord van je hoster die is de enigste in dit geval om hulp te bieden.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

26 apr 2014 18:38
Probleem opgelost na contact met host.
Geen duidelijke oplossing gekregen.
  • David
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.653 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie